فروشگاه آنلاین

نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین در 5 مرحله

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین شامل انتخاب بستر مناسب ، ارزیابی هزینه ها و ایجاد تخصص شما است.

شاید فکر کنید که با شروع یک کسب و کار اینترنتی هر چه سریعتر به پول می رسید و راه راحتی در پیش دارید، اما واقعیتی که در این مورد وجود دارد با تصورات شما کمی متفاوت است. همه سختی این کار در بالا آوردن یک سایت و آپلود عکس و لوگو خلاصه نمی شود.

انتظار می رود که کسب و کار فروشگاهی آنلاین بین 20 تا 30 درصد در سال 2020 رشد کند، همه گیری کرونا در ابتدای سال 2020 شرایط خیلی از کسب و کارها را تغییر داده و به همین دلیل روند تاسیس فروشگاه آنلاین رونق گرفته است. به همین دلیل تاسیس یک فروشگاه آنلاین گزینه ای خوب برا کارآفرین های بلند پرواز است. اما بدون برخی برنامه ریزی ها ، فروشگاه  آنلاین شما می تواند به یکی از هزاران فروشگاه های آنلاین فراموش شده و خاک خورده تبدیل شود.

فروشگاه آنلاین

در اینجا پنج قدم مهم را عنوان کردیم تا مطمئن شوید کسب و کار جدید و قروشگاه آنلاین موفقی را خواهید داشت.

 

  1. بستر مناسب فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید

پس از داشتن ایده کاری و نام کسب و کار مورد نظرتان، باید تصمیم بگیرید که چگونه فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید: از یک سیستم کسب و کار الکترونیکی میزبان استفاده کنید. سایت خود را یا به طورآماده خریداری کنید یا از یک منبع اوپن سورس ایجادش کنید. در قدم اول باید به فکر هاست و دامنه باشید یا می توانید در یکی از شبکه های اجتماعی یا بازارهای واسط این روند را شروع کنید.

نرم افزار کسب و کار اینترنتی اوپن سورس: اگر اهل فن هستید، می توانید سایت خود را بسازید. این به شما امکان می دهد فراتر از کشیدن و رها کردن بیشتر سایت های میزبان ، خود را شخصی سازی کنید ، اما مسئولیت بروزرسانی های امنیتی و نگهداری و عملکرد وب سایت به عهده شما خواهد بود.

 

بازارهای شخص ثالث و واسط: مانند دیوار یا دیجی کالا، این سرویس ها به شما امکان می دهند از طریق بستری که فراهم کرده اند، محصولتان را بفروشید. ممکن است فروش محصول مناسبی داشته باشید، اما از فرصت ایجاد هویت اینترنتی خود نیز صرف نظر می کنید.

 

شبکه های اجتماعی: در سالهای اخیر اینستاگرام به بستر خوبی برای فروش تبدیل شده است. می توانید یک پیج با اسم کسب و کارتان ایجاد کنید و بازاریابی اینستاگرام را دنبال کنید.

فروشگاه آنلاین

  1. آماده هزینه ها باشید

یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی و داشتن یک فروشگاه آنلاین، پایین بودن هزینه های اولیه کسب و کار است. اما کم هزینه بودن به معنای رایگان بودن ماجرا نیست.

شما باید برای محصولی که می فروشید یا مواد اولیه ای که لازم دارد هزینه کنید و همچنین هزینه های خاص آنلاین مانند هزینه هاست و دامنه و پورسانت فروش در بازارهای شخص ثالث را پرداخت کنید. به این موارد هزینه های اساسی کسب و کار مانند تبلیغات و هزینه دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا متنی را اضافه کنید و هزینه های عملیاتی مانند پست کردن و بسته بندی را هم اضافه کنید.

 

نائومی دانفورد ، منتور بازاریابی و رشد کسب و کار در IttyBiz می گوید: “ممکن است هزینه یک فروشگاه آنلاین فقط یک دهم هزینه آفلاین باشد، اما به هر حال هزینه ای وجود دارد که باید به فکرش باشید و مردم واقعاً این نکته را فراموش می کنند.”

 

  1. جزئیات حمل و نقل را در نظر بگیرید

برای یک فروشگاه آنلاین، حمل و نقل رایگان برای مشتریان یک مزیت محسوب می شود، اما آیا باید با افزایش هزینه محصولات خود این کار را انجام دهید یا هزینه را از حاشیه سود خود کسر کنید؟ آیا اصلاً باید چنین گزینه ای را پیشنهاد دهید؟

جیمی دووال ، مدیر ارشد محصول در BigCommerce ، می گوید: “اطمینان حاصل کنید که در مواردی سرمایه گذاری می کنید که برای مشتریان بسیار مهم است.”

و اگر در سطح بین المللی فروش دارید، باید با فرم های گمرکی، نرخ ارز و هزینه های بالاتر حمل و نقل کنار بیایید. قبل از راه اندازی استراتژی کسب و کار خود را تنظیم کنید تا در انجام سفارشات گیج نشوید.

 

 

  1. به دنبال راه هایی برای مشارکت دادن مشتریان باشید

اینترنت گسترده است و حتی اگر فکر می کنید محصول شما بی نظیر است ، احتمالاً چیزی مشابه آن از قبل وجود داشته است. اما دووال می گوید ارائه یک محصول مشترک به روشی مشخص می تواند به برجسته بودن شما کمک کند.

دووال می گوید شما می توانید ساده شروع کنید. داشتن یک سایت تمیز با محتوای مفید ، پیوند آسان برای یافتن “تماس با ما” و بخش “درباره ما” می تواند از همان ابتدا به ایجاد این رابطه کمک کند. و سیاست های بازگشت ، مبادله و حمل و نقل خود را شفاف کنید تا مشتریان بدانند چه انتظاری دارند.

فروشگاه آنلاین

  1. تخصص خود را نشان دهید.

دووال می گوید شما محصول خود را بهتر از دیگران می شناسید. حالا باید تخصص خود در خدمات یا محصولی که ارائه می دهید را به مخاطبتان نشان دهید.

داشتن محتوای متنی مهم ترین راه برای رسیدن به این نتیجه است. برای مثال اگر فروشگاه آنلاین لباس دارید، باید یک وبلاگ کسب و کار داشته باشید که داخل این وبلاگ از انواع جنس لباس صحبت کنید، ترندهای بازار را نشان دهید و لباس مناسب هر شرایطی را برای مخاطبتان توصیف کنید. با این تولید محتوای مد، مخاطبتان می فهمد که در راستای به روز نگه داشتن خود تلاش کردید و در زمینه تخصصی خودتان حرف می زنید.

باید حواستان باشد که محتوای منظمی را به سایت خود اضافه کنید که این کار علاوه بر بالا بردن سئوی سایت شما، به مخاطبتان می فهماند که هنوز توی گود هستید و آماده ارائه خدمات به مشتری هستید.

 

نظرات کاربران