فریم ورک جاوا اسکریپت

فریم ورک جاوا اسکریپت چیست؟

فریم ورک جاوا اسکریپت یک مفهوم انتزاعی است. اگر بخواهیم به زبانی ساده فریم ورک جاوا اسکریپت را توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که با کمک فریم ورک جاوا اسکریپت، کاربر می تواند عملکرد عمومی نرم افزار را با استفاده از کدهای مختلف، تغییر دهد و به آن چیزی که مد نظرش است، برسد. همانطور که بیان کردیم، برای آن که بتوانید از فریم ورک جاوا اسکریپت استفاده کنید و با کمک آن، عملکرد نرم افزار را تغییر دهید، باید در آن محیط شروع به کد نویسی کنید. محیط برنامه نویسی و کد نویسی فریم ورک جاوا اسکریپت، زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است. در نتیجه برای استفاده از فریم ورک جاوا اسکریپت، باید با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت آشنا باشید و بتوانید با این زبان کد بنویسید.

JavaScript framework یک فریم ورک و یک چارچوب کاربردی است که در آن برنامه نویسان و کاربرانی که با برنامه نویسی با زبان جاوا اسکریپت آشنایی دارند، می توانند توابع و کد های نوشته شده در نرم افزار مورد نظر خود را دستکاری کرده و به راحتی از فریم ورک خود استفاده کنند.

فریم ورک ها بیشتر در وب سایت ها و طراحی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا فریم ورک ها برای طراحی وب سایت ها سازگارتر و مناسب تر هستند. در نتیجه، بسیاری از برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب علاقه دارند تا برای طراحی و اصلاح یک وب سایت، از فریم ورک ها استفاده کنند. حال ممکن است پیش خود فکر کنید که چرا باید از JavaScript framework برای طراحی یک وب سایت و اصلاح آن استفاده کرد.

از آن جا که بسیاری از وب سایت ها با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نوشته می شوند، استفاده از JavaScript framework در بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب، بسیار رایج است. JavaScript framework نوعی ابزار برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب محسوب می شود که کار با جاوا اسکریپت را آسان تر و راحت تر می کند. یکی دیگر از مزیت های JavaScript framework این است که برنامه نویس با کمک فریم ورک ها می تواند برنامه را به عنوان یک دستگاه پاسخگو، کد نویسی کند. این پاسخ گویی دلیل دیگری است که باعث شده در زمینه استفاده از زبان ماشین سطح بالا مثل جاوا اسکریپت، این فریم ورک بسیار محبوب باشد. در زیر بررسی مختصری از بهترین فریم ورک های جاوا اسکریپت در سال 2021 تهیه کردیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

فریم ورک های جاوا اسکریپت

بهترین فریم ورک های جاوا اسکریپت در سال 2021

  1. Angular

یکی از فریم ورک های جاوا اسکریپت که به یک فریم ورک قدرتمند، کارآمد و منبع باز شهرت دارد، فریم ورک Angular است. این فریم ورک جاوا اسکریپت به وسیله موتور جستجوی گوگل اجرا می شود. فریم ورک Angular برای توسعه و کد نویسی یک Single Page Application یا به اختصار SPA مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار این فریم ورک به این گونه است که HTML را به برنامه توسعه می دهد و ویژگی ها را برای انجام اتصال داده ها تفسیر می کند. همچنین، فریم ورک Angular امکانات زیادی دارد که کار توسعه دهندگان و برنامه نویسان وب را راحت تر می کند. در زیر لیستی از این امکانات برای شما تهیه کرده ایم.

ویژگی های فریم ورک Angular

 angular
  • Progressive Web Apps: پلتفرم های مدرن و به روز مثل فریم ورک Angular، قابلیت های خوب زیادی دارند. از جمله این قابلیت ها، کارایی بالا، امکان استفاده به صورت آفلاین و نصب بدون مرحله می باشد.
  • Desktop: برنامه هایی که بر روی دسکتاپ نصب شده اند را می توان در تمامی سیستم عامل ها، مثل مک، ویندوز و لینوکس با استفاده از همان روش های Angular ایجاد کرد.
  • Code Generation: فریم ورک Angular خود به خودی خود قالب ها را به کدی تبدیل می کند که برای ماشین های مجازی این زبان برنامه نویسی بهینه سازی شده اند. در نتیجه این کد هایی که فریم ورک Angular ارائه می دهد، در واقع از مزیت های یک کد دست نویس برخوردارند.
  • Code Spliting: برنامه های فریم ورک Angular، با سرعتی بالا لود می شوند و خود به تنهایی، تقسیم خودکار کد را ارائه می دهند. در نتیجه، کاربران می توانند هنگام استفاده از فریم ورک Angular، کد مورد نیاز خود را برای ارائه نمای درخواستی خود، بارگذاری کنند.
  1. React

فریم ورک React که یکی از بهترین و کارآمد ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت در سال 2021 است، به وسیله شرکت فیس بوک ایجاد شده است. یکی از مسائلی که باعث شد فریم ورک React نظر ها را به خود جلب کند، این است که در مدت زمان کوتاهی محبوبیت زیادی بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب به دست آورد. فریم ورک React برای توسعه و راه اندازی رابط کاربری پویا صفحات وب با ترافیک و بازدید بالا، مورد استفاده قرار می گیرد. در نتیجه، فریم ورک React برای این کار، از یک DOM مجازی استفاده می کند. به همین دلیل، ادغام فریم ورک React با هر برنامه ای، ساده تر از دیگر فریم ورک های جاوا اسکریپت است. در زیر لیستی از امکانات و ویژگی های فریم ورک React تهیه کرده ایم.

ویژگی های فریم ورک ReactReact

  • Declarative: یکی از ویژگی هایی که باعث شده فریم ورک React محبوبیت بالایی بین برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب به دست آورد، این است که رابط کاربری تعاملی و پویا برای وب سایت ها و برنامه های موبایل که با استفاده از این فریم ورک ایجاد شده اند، به وجود می آورد. کپی مجازی همچنین، فریم ورک React به روز رسانی ها را کارآمد نشان می دهد و هنگام تغییر داده ها، مولفه های مناسب را ارائه می دهد. علاوه بر این مسائله، فریم ورک React نماهای اعلامی کد را قابل خواندن می کند که این مسئله موجب می شود که پیدا کردن مشکل در کد ها برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب، ساده تر انجام شود.
  • Virtual DOM: برای هر شیء DOM، یک شیء DOM مجازی نیز وجود دارد. از ویژگی های خوب فریم ورک React این است که یک از DOM اصلی ایجاد می کند.

نظرات کاربران