لینکدین مارکتینگ

لینکدین مارکتینگ یا بازاریابی لینکدین چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، شبکه های اجتماعی عضو جدایی ناپذیر هر گونه استراتژی و تاکتیکی که حول بازاریابی دیجیتال می چرخد، شده اند. لینکدین یکی از این شبکه های اجتماعی است که تاثیر زیادی در افزایش سوددهی و شهرت یک برند دارد و برند های زیادی از لینکدین برای بازاریابی دیجیتال خود، استفاده می کنند؛ زیرا لینکدین مارکتینگ مزیت های خاص خود را دارد.

بازاریابی لینکدین در واقع فرآیند استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین برای ایجاد ارتباط، افزایش آگاهی از برند، تقویت روابط تجاری و مشارکت، به اشتراک گذاری محتوا و هدایت ترافیک به وب سایت شما است. اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال تجربه ای داشته باشید، متوجه شده اید که شبکه اجتماعی لینکدین امروزه بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال است.

زمانی که شما از شبکه اجتماعی لینکدین برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنید، به ویژگی های مفید زیادی که شبکه اجتماعی لینکدین در اختیار شما قرار می دهد، دسترسی پیدا می کنید و می توانید با استفاده از این ویژگی ها، شهرت و اعتبار برند خود را نزد کاربران و مشتریان، افزایش دهید. شبکه اجتماعی لینکدین از ویژگی های مفید زیادی برخوردار است که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند. ما در ادامه مقاله در کنار توضیح لینکدین مارکتینگ، به مزیت های لینکدین مارکتینگ نیز می پردازیم.

اهمیت لینکدین مارکتینگ چیست؟

لینکدین مارکتینگ چیست

وقتی درباره بازاریابی با شبکه های اجتماعی صحبت می کنیم، اکثر مردم راجع به سه شبکه اجتماعی بزرگ، یعنی اینستاگرام، توییتر و فیس بوک فکر می کنند. ممکن است حتی بخواهید که تمامی بودجه و سرمایه ای را که برای بازاریابی دیجیتال کنار گذاشته اید بر روی این سه شبکه اجتماعی بگذارید. ما نمی خواهیم بگوییم که اینستاگرام، توییتر و فیس بوک تاثیری در بهبود سئو وب سایت شما و افزایش شهرت و اعتبار برند شما نخواهند داشت. بلکه این سه شبکه اجتماعی به دلیل بالا بودن تعداد کاربرانشان، بسیار در افزایش آگاهی مردم نسبت به برند، تاثیر گذارند. اما اگر روی شبکه اجتماعی لینکدین هیچ سرمایه گذاری خاصی انجام ندهید، در بلند مدت متوجه خواهید شد که از رقبای خود که بخشی از منابع خود را بر روی شبکه اجتماعی لینکدین خرج کرده اند، عقب افتاده اید. حذف شبکه اجتماعی لینکدین از استراتژی و تاکتیک شما، به کسب و کار شما لطمه جبران ناپذیری وارد می کند چرا که لینکدین مارکتینگ قابلیت های مخصوص به خود را داراست.

شبکه اجتماعی لینکدین که به عنوان بزرگ ترین شبکه حرفه ای جهان شناخته می شود، 227 درصد موثر تر از شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر، می تواند برای شما سرنخ ایجاد کند. در نتیجه شبکه اجتماعی لینکدین، یک پلتفرم ضروری برای هر نوع تجارتی در بازاریابی دیجیتال است. ممکن است که از این آمار تعجب کرده باشید. همچنین اکثر مردم اطلاعات جامع تری راجع به فیس بوک و توییتر و اینستاگرام نسبت به شبکه اجتماعی لینکدین دارند. در نتیجه قسمتی از مقاله را می خواهیم به معرفی شبکه اجتماعی لینکدین بپردازیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

معرفی شبکه اجتماعی لینکدین

معرفی شبکه اجتماعی لینکدین مارکتینگ

برای آن که بهتر بتوانید با لینکدین مارکتینگ و اهمیت آن آشنا شوید، ابتدا لازم است که به طور کامل با شبکه اجتماعی لینکدین آشنا شوید. شبکه اجتماعی لینکدین در سال 2003 با هدف شبکه سازی، ایجاد مشاغل و به اشتراک گذاری ایده ها، راه اندازی شد. کاربرانی که صاحب حساب در شبکه اجتماعی لینکدین هستند، می توانند در این فضا، با سایر متخصصان از جمله همکاران، کارفرمایان بالقوه، شرکای تجاری، رقبا، کارمندان جدید و مشتریان ارتباط برقرار کنند و محتوا را به اشتراک بگذارند. همان طور که می بینید، فضای شبکه اجتماعی لینکدین نسبت به فیس بوک، توییتر و اینستاگرام، بیشتر به مسائل تجاری و کاری اهمیت می دهد. به همین دلیل بازاریابی لینکدین در افزایش شهرت و اعتبار یک تجارت، بسیار مهم است.

بهترین روش های استفاده از لینکدین مارکتینگ

بهترین روش های استفاده از لینکدین مارکتینگ

زمانی که شما از روش بازاریابی لینکدین استفاده کنید، می توانید حجم زیادی از ترافیک را که از شبکه اجتماعی لینکدین به دست آمده است، به وب سایت خود هدایت کنید. همچنین استفاده از روش لینکدین مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می کند که سرنخ های با کیفیت را شناسایی کنید و تخصص و توانایی خود را از طریق محتوا های مختلف و متفاوت، با دیگر کاربران در میان بگذارید.

یکی از مزیت های دیگر شبکه اجتماعی لینکدین این است که با کمک این پلتفرم، شما می توانید استعداد های جدید و توانمندی را که می توانند به تجارت و شرکت شما کنند، پیدا و با آن ها همکاری کنید. تمامی این مسائل که به آن پرداختیم، تنها برخی از دلایلی است که نشان می دهد شبکه اجتماعی لینکدین یک پلتفرم ایده آل برای همه مشاغل برای بازاریابی دیجیتال است. در ادامه چند روش را ذکر می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید به بهترین نحو از روش لینکدین مارکتینگ بهره ببرید.

  • از هشتگ ها استفاده کنید

معمولا زمانی از هشتگ ها استفاده می شود که می خواید بر پستی در لینکدین تاکید کنید، اما در واقع شما می توانید از هشتگ ها برای بهبود استراتژی بازاریابی خود نیز استفاده کنید. خیلی اوقات زیر پست ها دیده اید که قبل از عبارت های ساده، از یک هشتگ استفاده شده است. این عبارت های ساده که قبل از آن ها یک نماد هشتگ وجود دارند، معادن طلا برای جذب مخاطبان، صنایع و جایگاه های جدید به شمار می آیند.

  • پست هایی با طول های مختلف ایجاد کنید

پست های جسورانه و کوتاه در شبکه اجتماعی لینکدین، از محبوبیت بالایی برخوردارند. البته منظور ما این نیست که پست های طولانی به هیچ وجه خوب نیستند و نباید از آن ها استفاده کنید. بلکه پست های طولانی هم مزیت های زیادی دارند. پست های طولانی توجه خوانندگان را به خود جلب می کنند و منجر می شوند که نوشته، بیشتر در ذهن خواننده ثبت شود. هر دوی این نوع پست ها باید متناسب با مفهومی که می خواهید راجع به آن بنویسید، استفاده شوند.

  • مقالات خارجی را به اشتراک بگذارید

شبکه اجتماعی لینکدین در این زمینه تفاوت هایی با شبکه های اجتماعی دیگر، مثل اینستاگرام دارد. الگوریتم لینکدین از لینک های خارجی به وبلاگ ها و وب سایت ها پشتیبانی می کند.

 

نظرات کاربران