معرفی متا تگ های ضروری برای سئو

متا تگ های ضروری برای سئو کدام اند؟

معمولا سایت هایی که متا تگ های ضروری برای سئو را ندارند، فرصت کلیدی رتبه گیری در صفحه نتایج را از دست می دهند.

در این مقاله سعی کرده ایم تا متا تگ های مهم و اصلی که شما به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد را برایتان شرح دهیم.

متا تگ ها ( Meta tags ) تعدادی از تگ های html هستند که موتور های جست و جو برای درک محتوای سایت شما از آن ها استفاده می کنند.

البته این تگ ها و اطلاعات شان برای هر کسی که توانایی خواندن آن ها را دارند قابل مشاهده است.

(در مرورگر کروم روی صفحه کلیک راست کرده و دکمه inspect را بزنید.)

متا تگ ها به موتور های جست و جو می گویند که محتوای صفحه درباره چیست و برداشت اولیه آن ها از صفحه شما اینجا شکل می گیرد.

بر اساس گفته های جان مولر ( تحلیل گر روند وب مستر در گوگل ) این متا تگ های ضروری سئو مشخص می کنند که سایت شما در کجای صفحه نتایج موتور های جست و جو ظاهر شوند و احتمال کلیک کاربران بر روی سایت شما را می توانند تغییر دهند.

در کل همه ی متا تگ ها مهم هستند اما نه به یک اندازه. در این مقاله سعی کرده ایم تا آن مواردی که نیاز است بر روی شان تمرکز کنید را توضیح دهیم.

 

مهم ترین متا تگ های ضروری برای سئو

مهم ترین متا تگ های ضروری برای سئو
  • Title tag
  • Meta description
  • Canonical tag
  • Alternative text tag
  • Robots meta tag
  • Open Gareth meta tags and Twitter cards
  • Header tags
  • Responsive design meta tag

با استفاده از این متاتگ ها می توانید سایت خود را بهبود ببخشید.

  • Title tag

اولین متا تگ های ضروری برای سئو تگ های عنوان یا تایتل تگ ها هستند.

تایتل تگ ها اولین عنصری هستند که مشخص می‌کنند وبسایت شما درباره چیست.

مهمترین عامل دیگری که بر روی آن تاثیر می گذارد این است که تایتل تگ ها در صفحه نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.

  • Meta Description

دومین متا تگ های ضروری برای سئو، تگ متا دیسکریپشن است که یک تگ html است و خلاصه ای از محتوای صفحه ی شماست.

موتورهای جستجو توضیحات متای شما را در زیر تایتل تگ ها یا همان عناوین صفحه به کاربران نمایش می دهند.

  • Canonical Tag

سومین متا تگ های ضروری برای سئو در لیست ما تگ کنونیکال است (که فارسی آن می شود متعارف)

این تگ یکی از تگ های ضروری برای سئو بوده و به موتورهای جستجو می گویند که نسخه های دیگری از این صفحه وب وجود دارد.

اگر بخواهیم کمی واضح تر بگوییم این تگ ها به ربات های خزنده موتور های جستجو می گویند که محتوای این آدرس را ایندکس نکنند.

البته با این کار هیچ آتوریتی یا اعتباری به صفحه سایتی که آدرس به آن می رود منتقل نمی شود.

  • Alternative Text Tag

چهارمین گزینه از لیست متا تگ های ضروری برای سئو، تگ آلترنیتیو است. امروزه دیگر موتورهای جستجو می توانند تصاویر را به راحتی تشخیص دهند اما نمی توانند تصاویر را مانند انسان بخوانند.

بنابراین تگ آلترنیتو یا جایگزین برای حل این مشکل ارائه شده است.

شما باید متن جایگزین مناسبی را به تصویر خود اضافه کنید تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

به این ترتیب می توانید تصاویر را بدون این که برای سئو سایت شما مشکلی پیش بیاید در سایت قرار دهید.

  • تگ های روبوتس Robots

تگ های روبوتس به خزنده های موتورهای جستجو می گویند که آیا این صفحه را فهرست بندی و ایندکس کنند یا خیر.

این تگ ها یکی از مهم ترین متا تگ های ضروری برای سئوهستند که اگر به درسمی توانند سرنوشت سئوی سایت شما را مشخص کنند.

چهار مقدار برای این تک تعریف شده است که تک تک معانی آن ها را در پایین شرح می دهیم.

  • تگ های فالو که به خزنده های موتور جستجو میگویند این لینک را دنبال کنند
  • تگ های ایندکس به ربات می‌گویند که این صفحه را فهرست بندی و ایندکس کند
  • تگهای نوفالو که به رباتهای موتورهای جستجو می گویند که لینک این صفحه را دنبال نکنند
  • تگ های نو ایندکس که به خزنده ها می گویند تا محتوای این صفحه را فهرست بندی نکند.

متا تگ های گراف و کارت های توییتر را در صفحه خود قرار دهید.

این تگ های هنوز هم جزو متا تگ های ضروری برای سئو محسوب می شوند و میتوانند در رتبه بندی شما در نتایج سئو تاثیر گذار باشند.

این دسته از موارد باعث می شوند تا همگام سازی با رسانه های اجتماعی آسان تر شود.

متا تگ های گراف با ادغام بین فیس بوک، لینکدین، گوگل باعث میشوند تا وب سایت شما ارتقا پیدا کند.

 

تگ header

تگ header

مهم ترین مورد در متا تگ های ضروری برای سئو که باید در انتخاب آنها بسیار دقت کرد تگ های هدر یا تیترها هستند.

می توان از تگ header برای تغییر اندازه فونت و سلسله مراتب اطلاعات در یک صفحه استفاده کرد.

تگ های header از h1 شروع و تا h6  می توانند ادامه داشته باشند. اهمیت آنها به ترتیب شماره است.یعنی از h1 که مهم ترین و بزرگترین سطح تگ و h6  که کوچکترین و کم اهمیت ترین تگ header است.

به همین منظور اگر شما متنی را در مقاله خود با تگ h1 مشخص کنید به تمامی موتور های جست و جو نشان می دهید که آن متن مهم ترین متن در صفحه مورد نظر است.

. متا تگ طراحی واکنش گرا

آخرین متا تگ مهمی که در متا تگ های ضروری برای سئو وجود دارد متا تگ طراحی واکنش گرا است که به آن متا عنصر viewport نیز گفته می شود.

متا تگ های viewport به طراحان وب این قابلیت را می دهد که نحوه تقسیم و چگونگی نمایش صفحه را در هر دستگاهی پیکربندی کنند.

همچنین می توان عنصر viewport را در قسمت head صفحه وب خود نیز پیدا کنید.

اما یک نکته این است که یک استثنا برای قانون متا تگ viewport وجود دارد: اگر صفحه وب شما قابلیت واکنش گرا بودن را ندارد نمی توانید از آن استفاده کنید.زیرا نه تنها باعث بهبود بلکه باعث می شود کاربر تجربه بدتری داشته باشد.

برای ببینید سایت شما از قابلیت واکنش گرایی پشتیبانی می کند یا خیر می توانید از ابزار های مربوط استفاده کنید.

با متا تگ های مناسب، کاربران به راحتی سایت شما را پیدا می کنند

تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد متا تگ ها و استفاده از آنها یک راه عالی برای بهبود سئو درون صفحه ای سایت شماست. در این مقاله 8 متا تگ برای کمک به شما تا برای داشتن سئوی بهتر معرفی شد.البته این متا تگ ها زمانی به شما کمک خواهند کرد که درست از آنها استفاده کنید.

سعی کنید به متا تگ ها از این دیدگاه نگاه و استفاده کنید که آنها راهی برای کمک به کاربران و گوگل هستند تا بتوانند درک بهتری از موضوع سایت شما داشته باشند.هرچه بیشتر از متا تگ ها استفاده کنید ، ارزش بیشتری پیدا خواهید کرد.

نظرات کاربران