نحوه سئو سایت

بررسی نحوه سئو سایت

یادگیری نحوه سئو سایت و بهینه سازی آن برای موفقیت سایت شما امری ضروری و لازم است. سئو کردن وب سایت به شما این اطمینان را می دهد که سایت شما بهینه است و رتبه خوبی از موتورهای جستجو دریافت می کند. در صورتی که سئو خوبی داشته باشید، می توانید ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید و رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید و در درجات بالاتر جستجو گوگل قرار بگیرید.

نکات و استراتژی هایی که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم شما را با نحوه سئو سایت آشنا می کند و به شما کمک می کند وب سایت خود را در دسته سایت های بهینه قرار دهید.

سئو چیست؟

سئو چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانیم اصلا سئو چیست؟ کلمه SEO مخفف Search Engine Optimization، به معنی “بهینه سازی موتور جستجو ” است. با بهینه سازی موتور جستجو برای سایت خود میزان بازدید سایت افزایش پیدا می کند و سایت شما توسط افراد بیشتری دیده می شود.

یادگیری نحوه سئو سایت به شما این امکان را می دهد که سایت شما توسط افراد بیشتری دیده شده و دیده شدن بیشتر، شانس شما را برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی افزایش می دهد.

چطور در هشت مرحله ساده وب سایت خود را سئو کنیم؟

نحوه سئو سایت

برای اینکه ترافیک سایت شما بیشتر شود، باید سئو سایت خود را تقویت کنید. مراحلی که در ادامه مقاله درمورد نحوه سئو سایت گفته می شود و انتشار محتوای جدید بر طبق اصول، موفقیت وب سایت شما را تضمین می کند.

  • تمام داده های وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل کردن داده های وب سایت به شما کمک می کند ترافیک سایت خود را بسنجید و بدانید کدام جنبه سایت برای مخاطبان جذاب تر است. با دانستن این اطلاعات می توانید به درستی مخاطبان خود را به سمت هدف نهایی وب سایت هدایت کنید و از این اطلاعات برای برنامه ریزی های تبلیغاتی به صرفه استفاده کنید.

بعد از جمع آوری تمامی تجزیه و تحلیل ها، سایت خود را براساس داده های جدید بهینه و سئو کنید. این داده ها در نحوه سئو سایت شما تاثیر مستقیم دارد.

  • انجام تحقیقات کامل در مورد کلمات کلیدی

اینکه بدانید برای تولید محتوای خود از چه کلمه کلیدی استفاده کنید، بسیار اهمیت دارد. در گذشته انتخاب یک کلمه معمولی و نوشتن مقاله 300 کلمه ای در مورد آن کفایت می کرد، ولی امروزه لازم است کلمات کلیدی را به خوبی بشناسید و برای آنها مقاله های طولانی تهیه کنید.

ابزار هایی مانند Ubersuggest به شما کمک می کنند، تا کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود را پیدا کنید. Ubersuggest لیستی از کلمات کلیدی را به شما ارائه می دهد، که می توانید از طریق فیلتر های مختلف کلمه کلیدی خاص خود را استخراج کنید.

بهتر است برای جذب مخاطب خاص خود از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و مقالات عمیق و مفید با استفاده از آنها بنویسید و این مقالات را با نظمی مشخص در قسمت های مختلف سایت خود قرار دهید.

انجام تحقیقات کامل در مورد کلمات کلیدی

  • محتوای طولانی و ارزشمند تولید کنید

تولید محتوا در نحوه سئو سایت موضوع مهمی است. همانطور که در قسمت قبلی گفته شد، دیگر مقاله های کوتاه 300 کلمه ای برای سئو سایت مناسب نیستند. مقالات شما باید حداقل 1600 – 1000 کلمه داشته باشند. بعد از انتخاب کلمه کلیدی متناسب با کسب و کار و خدمات خود شروع به نوشتن مقاله سئو شده پیرامون کلمه کلیدی که استخراج شده است کنید.

البته طول مقاله ممکن است همه چیز نباشد ولی در هر صورت به موتور جستجوی گوگل اعلام می کند که شما در مورد این کلمه کلیدی اطلاعات کاملی را به مخاطب ارائه می کنید.

  • صفحات سایت خود را بهینه کنید

سئو در صفحات به این معنی است که صفحات خاص وب سایت خود را بهینه کنید. برای اینکار باید به مواردی مانند عنوان های اصلی، عنوان های فرعی، حاشیه های URL، و برچسب های متا خود دقت کنید و با حساسیت زیادی آنها را انتخاب کنید. سعی کنید در عناوین صفحات از کلمات کلیدی مهم کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین قرار دادن کلمات کلیدی در زیر عنوان ها و توضیحات عکس ها نیز تاثیر زیادی در سئو کردن صفحات شما دارد و گوگل به راحتی می تواند بفهمد سایت شما در مورد چه موضوعی صحبت می کند.

البته حواستان باشد که از این کلمات بی رویه و در قسمت های نامرتبط استفاده نکنید، زیرا این مورد امتیاز منفی برای وب سایت شما به حساب می آید.

  • سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه(off-page seo) که به آن سئو خارج از سایت نیز گفته می شود، روش هایی هستند که به بهینه شدن سایت شما از خارج از صفحات سایت کمک می کند. به عنوان مثال داشتن وبلاگی که در بین مطالب آن لینک سایت شما قرار داشته باشد؛ یا قرار دادن لینک سایت در سایت های مرتبط و اصطلاحاً تبلیغات و تعامل در وب سایت های دیگر و یا فعالیت در شبکه های اجتماعی و هدایت افراد با استفاده از لینک سایت، از این شبکه ها به سمت سایت خود، تاثیر زیادی در بازاریابی و افزایش سئو سایت شما خواهد داشت.

سئو خارج از صفحه (off-page seo) یکی دیگر از گزینه های مهم در نحوه سئو سایت محسوب می شود.

سئو خارج از صفحه(off-page seo)

  • وب سایت را برای موبایل بهینه کنید

امروزه تعداد افرادی که از طریق موبایل وارد وب سایت ها می شوند، بیشتر از افرادی است که برای اینکار از سینما های خانگی و PC استفاده می کنند. بنابراین برای اینکه مخاطبان هدف خود را از دست ندهید واجب است، سایت شما به درستی در گوشی های موبایل نمایش داده شود و کاربران بتوانند از هر سیستمی دسترسی کامل به امکانات وب سایت شما داشته باشند.

امروزه یکی از شاخصه های اصلی گوگل در نحوه سئو سایت و بالا بردن رتبه آن این مورد می باشد.

وب سایت را برای موبایل بهینه کنید

  • سرعت بخشیدن به صفحات

وب سایتی که بارگیری آن زمان زیادی را از مخاطب بگیرد اصلا مناسب نیست. کاربران مدت طولانی منتظر بالا آمدن سایت شما نمی مانند و اگر طی چند ثانیه سایت باز نشود، دکمه بازگشت را زده و وارد سایت بعدی می شوند. پس سعی کنید صفحات خود را طوری طراحی کنید که به راحتی برای کاربران قابل بارگذاری باشد. سرعت صفحه، در زمان سئو سایت اهمیت زیادی داشته و در بحث نحوه سئو سایت جایگاه خاصی دارد.

سرعت بخشیدن به صفحات

  • بک لینک با کیفیت دریافت کنید

بک لینک ها عامل اصلی در کمک به رتبه بندی بهتر وب سایت شما هستند. زمانی که سایت های با کیفیتی به سایت شما پیوند می خورد، گوگل این پیوند را به عنوان نشانه اعتبار سایت شما در نظر می گیرد و رتبه صفحات شما در موتور جستجو گوگل افزایش پیدا می کند. پس سعی کنید لینک سایت های مفید را در وب سایت خود قرار دهید.

مطالب گفته شده در این مقاله به شما در نحوه سئو سایت کمک زیادی می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک وب سایت بهینه و موفق، یک بار دیگر با دقت این مقاله را مطالعه کرده و به موارد گفته شده در آن عمل کنید.

نظرات کاربران