نکات سئو 2021

10 مورد از نکات سئو 2021

آیا گوگل در سال 2021 الگوریتم ها رتبه بندی خود را تغییر می دهد؟ اگرچه این تغییر اجتناب ناپذیر است اما شما می توانید با کمی هوشیاری در این مسیر پایدار بمانید یا حتی یک امتیاز جدید کسب کنید. در این مسیر آشنایی با نکات سئو 2021 می تواند برای شما بسیار مفید و ضروری باشد.

موتورها جستجو دائما فناوری خود را ارتقا داده و برای پشتیبانی از نتایج به هوش مصنوعی متکی هستند. به عنوان مثال BERT Google روی پردازش زبان محاوره (NLP) برای هدف جستجوگر و زمینه جستجوها انجام شده تمرکز دارد. در ادامه ی این مطلب ما قصد دارم به بررسی نکات سئو 2021 بپردازیم.

  1. Core Web Vital را جدی بگیرید

Core Web Vita

Core Web Vital یکی از جدیدترین الگوریتم ها تاثیرگذار سال جدید است که باید در نکات سئو 2021 آن را مد نظر داشته باشید. انتظار می رود Core Web Vital خود را با سایر سیگنال ها متمرکز بر تجربه کاربری، مانند ریسپانسیو بودن سایت، امنیت، سرعت و امنیت HTTPS ادغام کند.

برای بازاریابان تولید محتوا و متخصصان سئو این بدان معناست که کانون توجه گوگل بر تجربه کاربر و میزان رضایت او از سایت متمرکز خواهد شد.

برای دیدن چگونگی اندازه گیری Core Web Vitals سایت خود می توانید از Google Search Console و برنامه های افزودنی مرتبط استفاده کنید.

  1. پاراگراف های کوتاه نیز اهمیت پیدا کرده اند

اهمیت پارگراف های کوتاه

یکی از جدیدترین نکات سئو 2021 که گوگل در اکتبر گذشته در مورد آن اطلاعاتی منتشر کرده است قابلیت جدید گوگل در نمایه سازی پاراگراف ها است. در واقع گوگل اعلام کرده است که اکنون می تواند نه تنها صفحات بلکه مقادیر داخل صفحه را نیز فهرست کند.

یک صفحه سایت با 15 پاراگراف را تصور کنید. قبل از این تغییر احتمالا بند 14 این متن از نظر گوگل ارزش کمی داشت. این پاراگراف به هر حال قسمت کوچکی از محتوا است و نزدیک به پایین صفحه است و حداکثر ممکن است به تعریف نکات کلی محتوای صفحه کمک کند. اما با این حال آن پاراگراف ممکن است پاسخ سوالی باشد که کاربر در جستجوی آن است.

این امکان به جستجوگران کمک می کند تا بخش هایی از محتوای صفحه وب را که به سوالات آنها پاسخ می دهد پیدا کنند که در نهایت این امکان می تواند به بهینه سازی سئو سایت شما کمک کند.

  1. به زیر عنوان ها دقت کنید

یکی از بهترین نکات سئو 2021 پیشرفت هوش مصنوعی در پیدا کردن کلمات کلیدی در متن است. گوگل همچنان مایل است نتایج بهتری را برای موضوعات مختلف به جستجوگران خود ارائه دهد.

برای موفقیت در این راه سایت شما باید از عبارات کلیدی در محتوا، عنوان و زیرعنوان ها استفاده کند. با توجه به پیشرفت های اخیر هوش مصنوعی نیازی به تکرار مداوم عبارات طولانی در محتوا نیست. شما می توانید آن را در محتوا بگنجانید و سپس با استفاده از عبارات مشابه از آن پشتیبانی کنید.

  1. یک محتوای ویژه ارائه کنید

محتوای ویژه

محتوای ویژه در بیزون

ارائه محتوای متنی برای مخاطب­ها امروزی تکراری است در نتیجه بهتر است محتوا خود را در یک قالب جدید ارائه کنید. در واقع یکی از مهمترین نکات سئو 2021 ارائه محتوای عادی در قالب اینفوگرافی، جدول و ویدیو است. با این کار خواهید دید تا چه میزان مخاطبان شما افزایش پیدا می کنند.

  1. از صفحات خوب خود محافظت کنید

اگر صفحاتی دارید که از قبل رتبه خوبی دارند از آنها محافظت کنید. عملکرد آنها را پیگیری کنید اما حریص نشوید و سعی نکنید با دستکاری آنها رتبه بیشتری کسب کنید.

بهترین راه برای محافظت از رتبه صفحات قدیمی چیست؟ در آن صفحات چیزی را تغییر ندهید. اگر باید چند کلمه را تغییر دهید یا متن اضافی اضافه کنید (برای مقاصدی غیر از سئو) اشکالی ندارد اما سعی کنید از تغییر عنوان محتوای صفحه جلوگیری کنید.

  1. با در نظر گرفتن سئو، محتوای جدیدی ایجاد کنید

محتوای جدید خواه یک صفحه باشد یا کل دسته بندی یک موضوع، فرصتی تازه ای برای درست کردن همه چیز به شما می دهد. این مورد نیز یکی از مهمترین نکات سئو 2021 است. هنگام ایجاد صفحه جدید در مورد عناوین صفحه، عناوین محتوای صفحه، زیرعنوان ها، نام فایل ها تصویری و غیره بسیار فکر کنید.

استفاده از عبارات کلیدی بلند که معمولا دارای سه یا چند کلمه هستند به شما فرصتی می دهند تا با هدف جستجوگر ارتباط برقرار کنید. با این ترفند احتمال دستیابی به اهداف بازاریابی محتوا مانند بازدید از سایت، برند سازی، تبلیغات و فروش را افزایش خواهد داد.

  1. محتوای کوتاه و بلند را با هم ترکیب کنید

یکی دیگر از نکات مهم سئو 2021 رعایت کردن اندازه مناسب در تولید محتواست. اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم مهم است که محتوای شما در ارائه کوتاه، مفید و تاثیرگذار ظاهر شود. تولید محتوای بلند بدون دلیل و فاقد مطالب ارزشمند می تواند اثرات منفی بر سئو سایت شما بگذارد. این در حالی است که شما می توانید با مطرح کردن سوالات و نکات اساسی در یک محتوای کوتاه کیفیت مورد نظر مخاطب و موتورهای جستجو را ارائه کنید.

  1. تنظیمات

    تجزیه و تحلیل سایت

    تجزیه و تحلیل سایت در بیزون

    خود را بررسی کنید

متخصصان سئو و توسعه دهندگان اغلب با سایت هایی روبرو می شوند که به درستی تنظیم نشده­اند. آیا اهداف سایت شما تعریف شده است؟ آیا ترافیک ارگانیک لازم برای افزایش فروش و اعتبار را کسب می کند؟ Google Tag Manager به شما امکان می دهد بفهمید چند بار بازدیدهای ارگانیک شما منجر به بارگیری یک PDF می شود یا چند بار بازدیدکنندگان جستجوی ارگانیک پیوندهای سایت را دنبال می کنند. در واقع یکی از نکات سئو 2021 پیگیری تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت است.

  1. سایت خود را در گوگل ثبت کنید

ثبت سایت در گوگل

بهتر است ابتدا زمانی اختصاص دهید تا بفهمید گوگل صفحات سایت شما را نمایه سازی می کند یا خیر. Google Search Console نشان می دهد که آیا گوگل به صفحات اصلی شما رسیده است یا نه. اگر گوگل به صفحات شما دسترسی ندارد باید دوباره از استراتژی پیوند داخلی خود بازدید کنید. همچنین باید روش هایی برای پیوند دادن به آن صفحات یا بخش های کشف نشده سایت خود را پیدا کنید.

  1. عناوین صفحه را اصلاح کنید

به عنوان آخرین نکته از نکات سئو 2021 قصد داریم به شما بگوییم بهتر است عناوین را به مرور زمان بر اساس داده های رتبه بندی شده، ارتباط کلمات کلیدی و میزان جستجو تغییر دهید و سپس تغییرات را آزمایش کنید.

فقط آزمایش نشان می دهد که کدام عنوان برای محتوای شما کاربردی تر بوده است. برخی از بازاریابان محتوا ترجیح می دهند از هر چیزی که باعث تغییر عبارات کلیدی شود خودداری کنند. به عنوان مثال استفاده از حرف اضافه، علائم نگارشی و خط تیره موجب تغییر کلمه کلیدی شما خواهد شد و بهتر از شما نیز از این تغییرات بپرهیزید.

 

نظرات کاربران