سئو چکاپ

معرفی 5 ابزار رایگان سئو چکاپ

همراهی با الگوریتم های گوگل که به صورت محرمانه و دوره ای بروزرسانی می شوند برای صاحبان سایت سخت است. اما جای نگرانی نیست زیرا همواره تعدادی ابزار بهینه سازی موتور جستجو یا همین سئو وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند سایت خود را همانطور که موتورهای جستجو مشاهده می کنند، مشاهده کنید. به این فرآیند سئو چکاپ گفته می شود و با استفاده از این روش می توانید رتبه سایت خود را بهبود بخشید و از مرتبط بودن کلمات کلیدی مورد استفاده با هدف و موضوع سایت خود مطمئن شوید. در ادامه ی این مطلب ما قصد داریم چند سرویس رایگان مناسب برای سئو چکاپ سایت به شما پیشنهاد کنیم.

  1. سئو چکاپ با HubSpot Website Grader

     

سئو چکاپ

معمولا دغدغه ی اصلی بازاریابان حوزه ی دیجیتال مارکتینگ افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطب بیشتر جهت افزایش فروش است. به همین دلیل برای بازاریابان مهم است که بدانند دقیقا با انجام چه کاری می توانند در جهت بهبود سئوی سایت قدم بردارند. با استفاده از HubSpot’s Website Grader به سادگی می توانید URL سایت خود را وارد کرده و به طور خودکار گزارش کاملی با بینش عملی در مورد تلاش های خود در زمینه سئو دریافت خواهید کرد. علاوه بر سئو چکاپ می توانید در دوره بهینه سازی سایت آکادمی HubSpot نیز ثبت نام کنید. این کلاس ها به شما می آموزد که چگونه سئو سایت، تجربه کاربری (UX) و موارد اینچنینی دیگر را بر اساس نوع بازخورد دریافتی از گزارش فعالیت بازدید کنندگان در سایت را بهبود ببخشید.

با استفاده از HubSpot Website Grader می توانید:

فقط در چند ثانیه از عملکرد سایت خود مطلع شوید.

مشکلات مربوط به عملکردها را شناسایی کرده و بازخورد واضح و عملیاتی درباره نحوه حل آنها دریافت کنید.

نحوه آموزش و پشتیبانی در مورد چگونگی بهبود سایت خود دریافت کنید.

به یک دوره پنج مرحله ای HubSpot Academy در زمینه بهینه سازی سایت دسترسی پیدا می کنید تا بتوانید نحوه پیشرفت در زمینه های خاص مدیریت سایت خود را بیاموزید.

با نحوه بهینه سازی سایت خود برای تلفن همراه آشنا می شوید.

بیاموزید که چگونه می توانید بهترین شیوه های امنیتی سایت را پیاده سازی کنید.

UX وب سایت خود را شخصی سازی کنید تا تجربه لذت بخشی برای کاربران ایجاد کنید.

  1. سئو چکاپ با Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console که قبلا با نام Google Webmasters شناخته می شد دارای تعدادی ابزار است که به شما کمک می کند در موتورهای جستجو برای اصطلاحات و عبارات مورد نظر مخاطب خود دیده شوید. اگر مدیریت یک سایت را برعهده دارید بد نیست بدانید Search Central شما را راهنمایی می کند تا از Google Search Console برای کمک به سئو چکاپ و تحلیل سایت خود استفاده کنید. این سرویس وب سایت شما را کنترل، عیب یابی و بهینه می کند و مزیت آن در این است که برای کار با آن نیاز به هیچ دانشی در کدگذاری ندارید. در اینجا به اختصار به چند ویژگی Google Search Console که به شما در بهینه سازی سئو سایت کمک می کند اشاره می کنیم:

کلمات کلیدی که در حال حاضر در وب سایت شما استفاده شده است را از نظر اهمیت رتبه بندی می کند.

مشکلات ایندکس شدن سایت را برطرف می کند.

سایت شما را برای ریسپانسیو شدن آماده می کند.

تعداد صفحات موجود سایت شما در فهرست گوگل را نشان می دهد.

معیارهایی که برای شما بیشترین اهمیت را دارند از جمله کلیک، نمایش، میانگین نرخ کلیک و نرخ پرش را اندازه گیری می کند.

  1. سئو چکاپ با Google Analytics

سئو چکاپ

اگرچه Google Analytics نسخه پولی دارد اما نسخه رایگان آن نیز می تواند به شما در مدیریت سئو سایت خود کمک کند بخصوص اگر Google Analytics و Google Search Console را با هم هماهنگ کنید. با انجام این کار تمام داده های سئو وب شما گردآوری شده و شما می توانید با استفاده از کوئری ها، کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید گوگل سایت و صفحات وب شما برای آنها رتبه بندی کند را شناسایی کنید. روش های دیگری که می توانید از نسخه رایگان Google Analytics برای سئو چکاپ سایت خود استفاده کنید، موارد زیر است:

از بین بردن ترافیکی که احتمال تخریب رتبه ی شما را در موتورهای جستجو دارد، مانند مراجعه کنندگان جعلی و ترافیک غیر واقعی.

مشخص کردن اینکه کدام یک از صفحات وب شما بیشترین یا کمترین بازدید را داشته است تا بتوانید بفهمید برای بهبود سئو در این صفحات چه کاری می توانید انجام دهید.

استفاده از گزارش های محتوای سایت برای تعیین معیارهای تعامل در هر صفحه.

بررسی معیارهایی مختلف مانند نرخ خروج یا تبدیل و رفتار بازدیدکنندگان در صفحات فرود.

  1. UpCity’s

UpCity’s نیز یک سرویس رایگان برای سئو چکاپ است که به شما کمک می کند تا سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که چگونه در برابر رقبا به نظر می رسید. در واقع UpCity’s در ازای اندکی از اطلاعات سایت شما گزارشی ارائه می دهد که موارد زیر را شامل می شود:

بررسی رتبه سایت در موتورهای جستجو: تصویری از جایگاه و رتبه سایت شما در Google ، Yahoo! و Bing. و اینکه آیا رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی اصلی شما صورت گرفته است یا خیر.

بک لینک: شرح مفصلی از تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند.

تجزیه و تحلیل سایت: نگاهی به میزان موفقیت شما در انتشار کلمه کلیدی اصلی خود در سراسر سایت.

دسترسی به سایت: اطلاعاتی درباره زمان بارگذاری و قابلیت دسترسی سایت شما.

Trust Metrics: ارائه نمای کلی از سطح اعتماد یا اقتدار سایت شما.

نمایه سازی های موفق: نمایش تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما.

  1. Microsoft Bing Webmaster

Microsoft Bing Webmaster به شما این امکان می دهد به ابزارهایی دسترسی پیدا کنید که اطلاعاتی از سایت شما ارائه می دهند مانند ابزارهای گزارشگری، تشخیصی و سئو. علاوه بر این با استفاده از ابزارهای سئو چکاپ می توانید به صورت رایگان تجزیه و تحلیل سایت، مدیریت بک لینک و بررسی کلمات کلیدی را برای اطمینان از بهینه بودن سایت برای جستجوی ارگانیک انجام دهید. در اینجا بعضی از کارهایی که می توانید با ابزارهای Microsoft Bing Webmaster انجام دهید را به اختصار لیست کرده ایم:

کسب اطلاعات درباره مشخصات بک لینک های خود برای درک صفحات ارجاع، دامنه ها و پیوندهای داخلی و خارجی.

تحقیق درباره کلمات کلیدی برای تعیین کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطب شما به دنبال آن است و همچنین حجم جستجوی آنها.

استفاده از ویژگی اسکن سایت برای جستجوی سایت خود و شناسایی خطاهای فنی سئو و اصلاح آنها.

دریافت گزارش های ارسال شده توسط موتورهای جستجو در مورد هر گونه خطایی که در سایت و صفحات شما وجود دارد.

مقالات مرتبط:

بهبود سئو پنج روش برای بهبود سئو یک سایت

۸ نکته برای بهبود سئو ویدیو در سایت

 

نظرات کاربران