seed keyword چیست

seed keyword چیست؟

کلمات کلیدی seed یا همان seed keyword، کلمات یا عباراتی هستند که می توانید از آن ها به عنوان نقطه شروع در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا کلمات کلیدی بیشتری که می تواند در بهبود سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP موثر باشد، پیدا کنید. در واقع شما باید کلمات کلیدی seed را به عنوان بلوک های سازنده تحقیق کلمات کلیدی در نظر بگیرید.

اگر بخواهیم با مثال، توضیح دهیم که seed keyword چیست می توانیم به این مثال بپردازیم. به طور مثال، اگر قهوه را به صورت آنلاین می فروشید، می توانید از کلمات کلیدی seed مانند قهوه، اسپرسو، کاپوچینو، فرنچ پرس، پرکولاتور و غیره استفاده کنید.

دلیل اهمیت seed keyword چیست؟

دلیل اهمیت seed keyword چیست؟

زمانی که شما می خواهید راجع به موضوعی خاص مطلبی تهیه کنید، خیلی از اوقات در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب دچار مشکل می شوید. کلمات کلیدی seed به شما کمک می کنند تا به دیدی کلی از موضوعات مختلفی که می توانید در رابطه با آن ها مطلب تهیه کنید دست یابید.

مزیت اصلی کلمات کلیدی seed این است که زمانی که شما راجع به موضوعی کلمات کلیدی seed آن را پیدا می کنید، می توانید با انجام دادن اصلاحات و تغییرات مختلفی حول آن کلمات کلیدی، کلمات و عبارات کلیدی جدید و متفاوتی ایجاد کنید که در حالت عادی پیدا کردن آن ها کار بسیار دشوارتری باشد.

شناسایی کلیدواژه‌های اولیه ممکن است به شما کمک کند تا با یافتن موضوعات فرعی جدیدی که ممکن است از آنها بی‌خبر باشید، خوشه‌های موضوعی خود را بسازید.

روش پیدا کردن seed keyword چیست؟

روش پیدا کردن seed keyword

در دنیای اینترنت می توانید مقاله های زیادی در رابطه با روش های تحقیق و به دست آوردن کلمات کلیدی پیدا کنید. متاسفانه بسیاری از این مقاله ها بخش اولیه و اساسی در تحقیق و پیدا کردن کلمات و عبارت های کلیدی که همان پیدا کردن کلمات و عبارت های seed است را توضیح نمی دهند و به دنبال توضیح بخش های سرگرم کننده تر و جالب تر می روند تا مقاله آن ها جذابیت خود را از دست ندهد و خواننده خسته نشود.

این مقالات ممکن است چند روش مبهم ارائه دهند. در زیر لیستی از روش های مبهی که ممکن است در این مقالات با آن ها رو به رو شوید برای شما تهیه کرده ایم:

  • به شرایط مرتبط با محصولات یا خدمات خود فکر کنید.
  • کاوش اصطلاحات مرتبط مانند کلمات کلیدی Long-tail
  • کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید.

منظور از بیان کردن این روش ها این نیست که این روش ها اشتباه است. در واقع، هیچ اشکالی در این روش ها وجود ندارد، حتی برخی از این موارد را در این مقاله پوشش خواهیم داد. اما باز هم نمی توان از اهمیت کلمات کلیدی seed چشم پوشی کرد. در نتیجه در ادامه مقاله روش های به دست آوردن کلمات کلیدی seed را بررسی می کنیم.

  • بررسی تغییرات کلید واژه مورد نظرتان

شکی نیست که یکی از بهترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی seed قدرت ذهن و فکر شماست. برای آن که کلمات کلیدی seed را پیدا کنید، ابتدا بهتر است که لیست و فهرستی از تغییرات واضح و مترادف اصطلاحی که در حال تحقیق آن هستید، ایجاد کنید و روی آن کار کنید.

بررسی تغییرات کلید واژه مورد نظرتان
  • مهندسی معکوس کلمات کلیدی رقبای خود با استفاده از Site Explorer

اگر در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی چندان تجربه ای ندارید و کمتر با این صنعت آشنایی دارید و به ایده هایی برای شروع کار نیاز دارید، می توانید کلمات و عبارت های کلیدی که رقبای شما از آن ها استفاده کرده اند را بررسی کنید و با استفاده از مهندسی معکوس با استفاده ازSite Explorer کلمات کلیدی مناسبی برای خود ایجاد کنید.

  • به صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا همان SERP نگاه کنید

اگر قصد دارید که کلمات و عبارات کلیدی مناسب برای وب سایت خود پیدا کنید تا سئو وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل بهبود یابد، بهترین راه این است که صفحه نتایج موتور جستجو و جعبه های PAA و جستجوهای مرتبط را بررسی کنید.

در واقع شما می توانید به سادگی یکی از ایده های کلیدواژه اصلی خود را جستجو کنید و برای الهام گرفتن در صفحات آن بگردید.

  • انجمن ها و فروم ها را بررسی کنید

اگر بخواهیم بگوییم که بهترین روش پیدا کردن seed keyword چیست، می توانیم به بررسی انجمن ها و فروم ها بپردایم. یکی از بهترین منابع برای یافتن کلمات کلیدی seed مربوط به مخاطبان شماست. به طور خاص، شما باید به محل معاشرت آنها به صورت آنلاین نگاه کنید.

نظرات کاربران