پرسنال برندینگ چیست

پرسنال برندینگ چیست و چه جایگاهی برای کسب و کارتان دارد

افراد زیادی هستند که در مورد ارتقای پرسنال برندینگ خود حرف می زنند. اول از همه باید بدانید که پرسنال برندینگ چیست و به چه دردی می خورد. ایده “پرسنال برندینگ” برای اکثر افراد عجیب به نظر می آید. اما در این دوره زمانه ای که خیلی از مسائل راهکاری آنلاین دارند، پرسنال برندینگ نقش مهمی در زندگی افراد می گذارد. به عبارتی با توجه به شرایط، می توان پرسنال برندینگ یا همان   برندسازی شخصی را مهمتر از همیشه دانست.

آیا تا به حال اسم خودتان را سرچ کرده اید؟ حتما این اتفاق افتاده و احتمالا متوجه شدید آدمهای دیگری به طور مثال از شما یاد کردند و یا جایی اسمتان را آورده اند. این چیزی که بقیه در فضاهای مختلف از شما یاد کرده اند همان چیزی است که دلتان می خواهد؟ نظرات قابل قبول است یا به دنبال این هستید که تصویر ذهنی مردم را از خودتان ارتقا دهید؟ اگر صاحب کسب و کاری هستید این تصور و نطرات تا چه حد به خط کاری شما نزدیک است؟

پرسنال برندینگ

پرسنال برندینگ چیست؟ 

پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی تلاشی آگاهانه و عمدی برای ایجاد و تأثیرگذاری بر ادراک عمومی از یک فرد است. این تلاش برای بالا بردن اعتبار فرد و تثبیت شخص در جایگاه کاری است.

پرسنال برندینگ و برندسازی شما در گرو این است که چگونه خود را تبلیغ می کنید. این موضوع ترکیبی بی نظیر از مهارت ها، تجربه ها و شخصیت هایی است که می خواهید دنیا شما را به واسطه این ویژگی ها ببیند. این داستان داستان شماست و تمام موضوع اینجاست که چگونه این منش، رفتار، حرفها و گفتار ناگفته و نگرش شما را منعکس می کند.

شما از پرسنال برندینگ خود استفاده می کنید تا خود را از افراد دیگر متمایز کنید. اگر این موضوع را به درستی انجام دادید، می توانید پرسنال برندینگ خود را با تجارت خود به هم پیوند دهید و اعتباری ارزشمند برای تجارت شخصی خودتان بخرید.

پرسنال برندینگ  از دیدگاه حرفه ای

از نظر حرفه ای، پرسنال برندینگ شما تصویری است که افراد از شما می بینند. این تصویر می تواند ترکیبی از نحوه نگاه شما به زندگی واقعی، چگونگی انعکاس تصویر رسانه ها از شما باشد و در کل تصوری که افراد از اطلاعات مربوط به شما در دنیای آنلاین بدست می آورند.

دلیل اهمیت

شما می توانید بی خیال پرسنال برندینگ شوید و به صورت “هر چه پیش آید خوش آید” با موضوع برخورد کنید. در این صورت کنترل امور دست شما نیست و هر پیش آمدی خارج از اختیار شما خواهد بود. اگر نمی خواهید چنین هرج و مرجی در موردتان به وجود بیاید باید برای ارتقای پرسنال برندینگ خودتان اقدام کنید و از پرسنال برندینگ خود کمک بگیرید تا شما را به عنوان شخصی که می خواهید باشید به نمایش عموم در آورد.

در روزهای قبل از اینترنت ، برند شخصی شما فقط کارت ویزیت شما بود. مگر اینکه در رسانه ها دیده می شدید و یا چیزی که چهره تبلیغاتی شما به نمایش می گذاشت. بطور کلی افراد کمی شما را می شناختند. در دنیای بسیار عمومی امروز، جایی که هر اقدامی کوچک در رسانه های اجتماعی به طور گسترده مورد بحث قرار می گیرد، هر چقدر هم معروف باشید، همچنان خیلی ناشناس هستید.

 

چرا به پرسنال برندینگ احتیاج دارید؟

پرسنال برندینگ شما می تواند برای شما از نظر حرفه ای بسیار حیاتی باشد. اینگونه است که شما خود را به مشتریهای فعلی و بالقوه معرفی می کنید. این امکان را به شما می دهد تا اطمینان حاصل کنید که مردم شما را به جای اینکه با روشی دلخواه و احتمالاً مضر شما را ببینید، به شکلی که خودتان می خواهید با شما آشنا شوند.

 

این موضوع فرصتی ویژه به شما می دهد تا نقاط قوت و کلیدی خود را برجسته کنید. این کمک می کند تا مردم باور کنند که شما را بهتر می شناسند ، و مردم به کسانی که احساس نزدیکی می کنند، اعتماد بالاتری دارند. حتی افراد غریبه ای که هرگز شخصاً آنها را ملاقات نکرده اند.

این امر به ویژه در زمان انتخابات مشهود است. در حالی که بسیاری از مردم نظرات نامزدها را درمورد موضوعاتی که برایشان مهم است جستجو می کنند ، سایر رای دهندگان علاقه کمتری به این روند دارند. در عوض ، آنها به اسمی که می شناسند رأی می دهند. دقیقا به همین دلیل تعجب نکنید که نامزدهایی با پرسنال برندینگ قدرتمند بدون در نظر گرفتن نظرات و عقاید سیاسی خود در سیاست موفق می شوند. صرف نظر از نظرتان در مورد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، نمی توانید انکار کنید که او یک پرسنال برندینگ قوی ساخته است ، پرسنال برندینگ ترامپ بسیاری از مردم را ترغیب کرد تا رای خود را به او بدهند.

 

چرا پرسنال برندینگ یا برندسازی شخصی مهم است؟

اگر می خواهید تأثیرگذار باشید، باید یک پرسنال برندینگ قدرتمند ایجاد کنید. پرسنال برندینگ شما به شما کمک می کند تا از همه افراد متمایز شوید. شما می توانید از پرسنال برندینگ خود برای نشان دادن دانش و مهارت های خود در مورد حوزه های تخصصی خود استفاده کنید.

از بسیاری جهات، برند شخصی شما چیزی است که شما را به یاد ماندنی می کند. این پرسنال برندینگ شماست که به شما کمک می کند تا از هزاران نفر دیگری مثل خودتان پیشی بگیرید.

به ویژه در دنیای امروز مردم بی اعتمادی زیادی به تبلیغات دارند. 84٪ مردم به تبلیغات و شعارهایی که ایجاد می کنند اعتماد ندارند. با این حال، همین گروه مردم آماده هستند تا به افرادی که احساس نزدیکی می کنند اعتماد کنند، حتی کسانی که پشت صحنه برندهایی هستند که هیچ مقبول نیستند.

تمام این موضوع مقدمه ای برای این موضوع است که باید در نحوه بازاریابی تجدید نظری کرد. در واقع موضوع پرسنال برندینگ یکی از دلایلی است که باعث می شود بازاریابی اینفلوئنسرها در طی سالهای اخیر اینقدر موفق شود.

حرکت به سمت پرسنال برندینگ موضوع مهمی است. باید قبل از اینکه شخصیت شما در جامعه شناخته شود این شخصیت سازی را شروع کنید. مسلما این کار برای یک کسب و کار کوچک آسان است. این برندینگ می تواند برای شرکت های بزرگ مشکل تر باشد. اما برخی افراد این ماجرا را به خوبی مدیریت می کنند. قبل از اینکه کسی بداند پرسنال برندینگ چیست، افرادی مثل استیو جابز از این مساله استفاده می کرد. به همین ترتیب ، پرسنال برندینگ ایلان ماسک احتمالاً از مارک تجاری شرکت Tesla بهتر شناخته شده است.

 

اشتباهات متداول 

ایجاد یک پرسنال برندینگ نیاز به خودشناسی بالایی دارد. اگر اول از همه خودتان را بشناسید به درک بالایی می رسید که جالب اینجاست مردم کمی خودشان را می شناسند. بسیاری از افراد خیلی سخت خودشان را توصیف می کنند. اگر هدف نهایی شما برای برندسازی شخصی بهبود عملکرد شغل شماست، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که می دانید مشتریان هدف شما چه کسانی هستند. شما می خواهید نام تجاری شخصی شما با مشتری هدفمند شما مطابقت داشته باشد. در نهایت شما می خواهید در چشم کسانی که مشتری بالقوه شما هستند دیده شوید.

بخش مهمی از برند شخصی شما این است که اطمینان حاصل کنید که به عنوان یک انسان، با همان مسائل و مشکلات بستر جامعه هدف خود مواجه هستید. تنها تفاوت این است که می توانید نشان دهید که راه حل برخی از این مشکلات را پیدا کرده اید – و حالا شما مایلید راه حلتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

شما نمی خواهید مانند یک فروشنده ماشین از کلیشه ها استفاده کنید، حتی اگر در کار فروش خودرو باشید. اصولا اگه با همین عنوان فروش اتومبیل جلو بیایید مصرف کنندگان بدبین از همان اول مچتان را بگیرند و بگویند که برای بالا بردن فروش دارید تلاش می کنید. هدف اصلی از پرسنال برندینگ این است که به کمی عقب تر از فروش بایستیم و این بار روانی را از تجارت به شخص منتقل کنیم و اعتمادسازی کنیم.

امروزه نمی توانید اهمیت رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرید. بخشی از پرسنال برندینگ شما باید شامل همه حساب هایتان در  رسانه های اجتماعی باشد. جایی که مخاطبان شما وقت می گذرانند. وقتی تصمیم دارید در بستر مردم باشید اصولا نباید حساب های کاربری خود را خصوصی کنید. اگر برای خانواده و دوستانتان یک حساب ویژه می خواهید، اکانتی جدا درست کنید.

 

اهمیت یک موضوع متحد

بعد از اینکه متوجه شدید پرسنال برندینگ چیست نوبت هماهنگ کردن این موضوع با کارتان است. شما می خواهید برند شخصی شما با موضوع تجارتتان هماهنگ باشد. عموما شما باید لحن و رنگی داشته باشید که می خواهید داخل تجارتتان هم به کار ببرید. با ترفندهای ریزی این دو محدوده کار و زندگی را به هم مرتبط کنید تا این برندسازی شخصی، به محدوده شغلی شما هم وارد شود. می توانید از رنگ و فونتی که در حساب شخصی تان استفاده می کنید، همه جا از این رنگ ها و فونت ها استفاده کنید. این رنگ و فونت باید در وب سایت شما، حساب های اجتماعی ، کارت ویزیت و هر چیز دیگری که چاپ شده است ، یکسان باشند. اگر نماینده یک تجارت هستید، این موارد باید با رنگ و قلم کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

حتی ممکن است این موضوع را تا جایی پیش ببرید که بخواهید خودرویی را انتخاب کنید که متناسب با طرح رنگی شما باشد و یا در هر مراسم عمومی که شرکت می کنید، از رنگها و لباسهای متناسب با همین موضوع استفاده کنید.

 

چند روش برای ساختن پرسنال برندینگ

دنیای آفلاین را فراموش نکنید. نام تجاری شخصی شما باید کلیه مکانهایی را که مشتریان شما ممکن است ببیند را پوشش بدهد. کارت های ویزیت سبک به همان اندازه صفحات اجتماعی برای برندینگ شما مهم است. فقط به یاد داشته باشید که موضوع و شخصیت خود را بر روی این موارد هماهنگ نگه دارید. هر کجا که می روید کارتهای ویزیت را با خودتان داشته باشید. این موضوع اکنون به همان اندازه چهل سال پیش مهم است. هر زمان که فرصتی برای برقراری ارتباط با شخص جدید مناسبی پیدا کردید، از کارت ویزیت استفاده کنید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید که برند شخصی تان شامل همه زندگی عمومی شما شود. بنابراین این موضوع حتی لباس پوشیدن شما در مکانهای عمومی را هم تحت تاثیر قرار می دهد. نمی توانم تصور کنم دونالد ترامپ در خیابان با شلوار جین قدیمی و پیراهن ول بگردد، محمود دولت آبادی را بدون دستمال گردن و لباسهای مخصوص به خودش اصلا نمی شود تصور کرد یا مثلا رضا یزدانی بدون سبک مخصوص راکش. شما می خواهید تمام تصویر عمومی شما مطابق با شخصیت برند شخصی شما باشد.

اقدامات شما باید مطابقت با پرسنال برندینگ تجاری شما مطابقت داشته باشد

راز نام تجاری موفقیت آمیز شخصی یک ترکیب محکم و یکپارچه است. شما در حال تلاش برای ایجاد یک تصویر بیرونی از “خودتان” هستید. این بدان معنی است که شما باید با دائما مطابق با همان تصویر عمل کنید. دقیقا به همین دلیل است که عموم مردم می توانند نسبت به یک خبر مشابه از دو نفر، رفتار متفاوتی نشان دهند. شاید خبری را مثلا از نفر اول بخوانند عصبانی شوند ولی همین خبر برای نفر دوم زیاد واکنش سختی نداشته باشد و با انتظاراتشان تطبیق داشته باشد. به عنوان مثال، اگر بشوید یک سیاستمدار دست به خودکشی زده است خیلی شوکه شوید، ولی همین خبر در مورد یک خواننده راک به شدت اولی شوکه تان نکند.

یک فرد متوسط ​​که نماینده مشاغل کوچک است احتمالاً چنین دیدگاه های افراطی در مورد برند شخصی خود ندارد. با این حال، شما هنوز هم باید به روشی عمل کنید که با تصویر درک شده شما مطابقت داشته باشد. اگر خود را دلسوز و علاقه مند به مشتری خود نشان می دهید، بسیار مهم است که به شکایات آنها گوش فرا دهید و هر مشکلی که ممکن است با محصول شما مرتبط باشد را برطرف کنید.

هرچند بالاتر از هر چیزی، شما می خواهید که برند شخصی شما نسبتاً معتبر باشد. شاید بخواهید بعضی از مشکلات رفتاریتان دیده نشود اما این پرسنال برندینگ شما نباید به طوری پیش رود که ریا و تزویر را وارد زندگی تان کنید و باید شکل واقعی خودتان باشید. دیدن یک آدم جعلی و تقلبی خیلی ضربه بدی به اعتماد افراد می زند.

 

بعد از اینکه فهمیدید پرسنال برندینگ چیست و چه نقش ویژه ای دارد، باید برای رفتن در مسیر یک کسب و کار موفق قدم بردارید.

 

 

نظرات کاربران