چگونه سئو را افزایش دهیم

چگونه سئو را افزایش دهیم

اینکه چگونه سئو را افزایش دهیم معمولا دغدغه ی اصلی مدیران سایت و صاحبان کسب و کارهای آنلاین است. در این مطلب ما قصد داریم با ارائه ی پنج روش به شما بگوییم چگونه می توانید سئو سایت خود را افزایش دهید.

1.مطالب مرتبط با حوزه کاری خود منتشر کنید.

ارائه ی محتوای با کیفیت عامل شماره یک در رتبه بندی موتورهای جستجو است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. محتوای با کیفیت و شخصی سازی شده برای کاربر مورد نظر شما بازدید سایت را افزایش می دهد که به طور کلی باعث بهبود اعتبار و اقتدار سایت شما می شود. در واقع اگر با سوال چگونه سئو را افزایش دهیم رو به رو هستید پیشنهاد ما به شما این است که مهارت های خود را برای نوشتن محتوای خوب و انتشار مطالب مرتبط و دقیق افزایش دهید. در نوشتن یک محتوای خوب باید عناصر زیر را در نظر داشته باشید:
انتخاب کلمه کلیدی مناسب
برای هر صفحه در سایت خود یک عبارت یا کلمه کلیدی خاص را شناسایی و به عنوان هدف قرار دهید. به این فکر کنید که خواننده شما چگونه می تواند آن صفحه خاص را با عبارات مورد نظر خود جستجو و پیدا کند.
کلمه کلیدی چندگانه
آماده کردن یک صفحه سایت برای دستیابی به رتبه بندی در موتور جستجو با چندین عبارت یا کلمه کلیدی بسیار دشوار است مگر اینکه این عبارات بسیار شبیه به هم باشند. یک صفحه ممکن است بتواند هم برای “مشاغل مهندسی پزشکی” و هم “مشاغل مرتبط با پزشکی” رتبه بندی شود. اما رتبه بندی برای کلمات کلیدی “امور دانشجویی” و ” دانشجو” یا “تبعیض جنسیتی” و “رویه های گزارش خشونت” با یک صفحه بعید است. در واقع اگر می خواهید برای چندین کلمه کلیدی در سایت خود رتبه بندی شوید باید برای هر کلمه کلیدی که مد نظر دارید یک صفحه وب جداگانه ایجاد کنید.
قرار دادن کلمات کلیدی
یکی از کارهایی که در فرآیند پاسخ به سوال چگونه سئو را افزایش دهیم، باید انجام دهید در نظر گرفتن سوالات زیر پس از انتخاب کلمه کلیدی برای یک صفحه مشخص است:
آیا می توانم بخشی یا کل کلمه کلیدی را در URL صفحه استفاده کنم؟
آیا می توانم بخشی یا کل کلمه کلیدی را در عنوان صفحه استفاده کنم؟
آیا می توانم بخشی یا کل کلمه کلیدی را در زیرعنوان ها استفاده کنم؟
پاسخ مثبت به این سوالات می تواند رتبه شما در موتور جستجو را بهبود بخشد. هر چند باید دقت کنید استفاده از کلمه کلیدی در قسمت های مختلف متن باید طبیعی و کاربر پسند باشید.
متن
فراتر از URL صفحه و عنوان، محتوا بیشترین تأثیر را در رتبه بندی موتور جستجو دارد. شما باید کلمه کلیدی خود را چندین بار در سراسر متن تکرار کنید. فراموش نکنید که برای برجسته سازی این عبارات کلیدی از قابلیت های پررنگ، اریب، سربرگ (مخصوصاً H1) و سایر برچسب های تأکیدی استفاده کنید. البته بهتر است در این کار زیاده روی نکنید زیرا باید زبان و سبک نوشتاری شما برای مخاطب طبیعی باشد. هرگز نوشتن خوب را فدای سئو نکنید زیرا بهترین صفحات برای جلب نظر کاربر نوشته شده اند نه برای موتورهای جستجو.

چگونه سئو را افزایش دهیم

چگونه سئو را افزایش دهیم

2. محتوای خود را به طور منظم بروز کنید.

احتمالا متوجه شده اید که ما محتوای قوی را احساس و به راحتی شناسایی می کنیم، موتورهای جستجو نیز چنین می کنند. محتوای به طور منظم بروز شده ، به عنوان یکی از بهترین شاخص های مفید بودن مطالب یک سایت شناخته می شود بنابراین سعی کنید حتما آن را اجرا کنید. محتوای خود را بر اساس یک برنامه مشخص زمانی ارائه و بروزرسانی کنید.

3. فراداده(Metadata)

در پاسخ به سوال چگونه سئو را افزایش دهیم، توصیه ی ما جدی گرفتن اهمیت فراداده های سایت درقسمت های مختلف است. هنگام طراحی سایت هر صفحه شامل فاصله ای بین برچسب <head> برای درج فراداده (Metadata) یا اطلاعات مربوط به محتوای صفحه شما است. اگر سایت CMS دارید که در اصل توسط تیم وب UMC تولید شده است این داده ها را از قبل برای شما جمع می کند. با این حال برای شما مفید است که با تغییر سایت خود فراداده ها را مرور و بروزرسانی کنید.

فرارداد عنوان

فراداده عنوان مسئول عناوین صفحه ای است که در بالای پنجره مرورگر و به عنوان عنوان نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود و مهمترین فراداده در صفحه شما است. برای کسانی که دارای وب سایت CMS هستند تیم وب یک سیستم خودکار برای ایجاد عنوان متا برای هر صفحه وب بر اساس عنوان صفحه شما ایجاد کرده است. این امر به اهمیت استفاده از عناوین صفحه ای کاملا دقیق و فکر شده و غنی از کلمات کلیدی می افزاید.

فراداده توضیحات متا

فراداده توضیحات متا متنی است که ممکن است یک مرورگر در ارائه صفحه شما از آنها استفاده کند، که با هدف تشویق افراد به ورود به سایت شما نوشته می شود. یک توضیحات متا خوب معمولا شامل دو جمله کامل است. موتورهای جستجو ممکن است همیشه از توضیحات متا شما استفاده نکنند اما مهم است که به آنها این انتخاب را بدهید.

فراداده کلمه کلیدی

فراداده کلمه کلیدی به ندرت برای ترسیم رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده می شود. با این حال شما باید کلمه کلیدی مورد نظر خود را از قبل بدانید بنابراین افزودن آنها به فراداده کلمات کلیدی ضرری نخواهد داشت. به عنوان یک قاعده کلی سعی کنید هر پاراگراف از متن شما در حدود 3-7 جمله و متشکل از 1-4 کلمه کلیدی باشد.

 

چگونه سئو را افزایش دهیم

چگونه سئو را افزایش دهیم

4. از عنوان مناسب برای پیوندهای خود استفاده کنید.

برای اینکه بدانید چگونه سئو را افزایش دهیم نکات بسیاری وجود دارد. یکی از مهمترین آنها تمرکز بر ایجاد پیوندهای مرتبط در متن است. به جای نوشتن “اینجا کلیک کنید” سعی کنید نام مقصد را بنویسید. “اینجا کلیک کنید” هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو فراتر از یک URL پیوست ندارد در حالی که استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می تواند در بهبود سئو سایت شما موثر باشد.برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو و همچنین رتبه بندی صفحه ای که به آن پیوند می دهید همیشه از کلمات کلیدی و پیوندهای توصیفی استفاده کنید. این کار نه تنها به بهینه سازی سئو کمک می کند بلکه به خوانندگان شما ارزش افزوده ارائه می کند.

5. از برچسب های alt استفاده کنید.

همیشه تصاویر و ویدیوهای خود را با استفاده از برچسب های alt یا توصیف متن جایگزین توصیف کنید. این کار به موتورهای جستجو اجازه می دهد صفحه شما را پیدا و آن را نمایه سازی کنند.

 

مقالات مرتبط:

چرا سئو مهم است ؟

چک لیست های سئو

سئو چه کاربردی دارد ؟

 

نظرات کاربران

طراحی لوگو
06.بهمن.1401

مرسی از مطالب مفیدی که به اشتراک گذاشتین. اگر نیاز به طراحی لوگو، بنر، ست اداری، کاتالوگ، پوستر و… داشتین به وبسایت ما سر بزنید.