کار در منزل

کار در منزل: چطور شروع به کار کنیم

 

خیلی از ما به دلایل اینکه چرا باید کار در منزل را شروع کنیم واقف هستیم. امکان دارد شرایط کار در بیرون از خانه را نداشته باشیم یا ترجیح دهیم که رفت و آمد نداشته باشیم یا حتی شاید دلمان می خواهد کسب و کار کوچک خودمان را راه بیاندازیم و کار مخصوص به خود را شروع کنیم. در اینجا مراحلی را بیان می کنیم که برای شروع کار در منزل باید در نظر بگیرید.

مراحل شروع به کار در منزل

  1. ایده کسب و کار خود را مشخص کنید.

دنبال ایده ای بگردید که به شما و روحیات شما بیاید. ایده کار را بررسی کنید و از همه جوانب مطمئن شوید. داشتن تجربه، آموزش و مهارت های لازم برای موفقیت بسیار مهم است. آیا می خواهید یک مهد کودک دایر کنید ولی زیاد حوصله بچه ها را ندارید؟ دنبال ارتباطی منطقی بین ایده، مهارتها و توانایی خودتان باشید.

ایده کسب و کار

  1. به عنوان یک کسب و کار جانبی یا سرگرمی شروع کنید.

اگر این امکان را دارید اول برای مدت کوتاهی ایده کار در منزل مورد نظرتان را بصورت کار پاره وقت در کنار کار اصلی تان دنبال کنید. با این کار از اشتباهات کوچکتان راحت تر درس می گیرید و می بینید که این کار قابلیت پا گرفتن دارد یا نه. بعد از مدتی کوتاه شرایط را می توانید پیش بینی کنید و کسب و کار جدید خود را در منزل راه اندازی کنید.

 

  1. بیزینس پلن بنویسید.

هنگامی که فهمیدید ایده شما پتانسیل موفقیت دارد، زمان نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار است.

بیزینس پلن برای کسب و کار کوچک شما باید شامل عناصر زیر باشد:

خلاصه اجرایی

مدل کسب و کار

شرایط بازار

عملیات و مدیریت

استراتژی بازاریابی و فروش

برنامه مالی

ضمیمه

برنامه های کسب و کار باید چیزی که باعث تمایز شما می شود را نشان دهد. بیزینس پلن تا حد امکان باید کوتاه و عملی باشد.

 

  1. در مورد نوع ساختار کار در منزل خود تصمیم بگیرید.

اگر قرار است ایده شما به عنوان یک ایده تجاری به ثبت برسد در مورد نوع ساختارش باید فکر کنید.

قانون تجارت ایران هشت نوع شرکت تجاری را پیش‌بینی کرده است که عبارتند از: شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود،‌ شرکت نسبی، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، و شرکت‌های تعاونی. درباره انتخاب ساختار مناسب برای کسب و کار خود از اداره کسب و کار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

  1. باز کردن یک حساب بانکی کاری برای حسابهای مالی کار در منزل خود.

برای اینکه حساب کتابهای شما قابلی پیگیری باشد حتما یک حساب جدا باز کنید. علاوه بر مدیریت هزینه ها، اگر حسابتان خوب کار کند می توانید از بانک برای پیشرفت کار در منزل خود وام بگیرید. حتی اگر ایده شروع به کسب و کار با سرمایه کم دارید هم از این گزینه غافل نشوید.

 

  1. در مورد اپلیکیشن و سایت کار در منزل خود تصمیم بگیرید.

هنگام شروع کار در منزل چیزهای زیادی در لیست ضروریات قرار دارد. اما یک قدم بسیار مهم (و اغلب توسط کارآفرینان بار اول فراموش می شود) تصمیم گیری در مورد نرم افزاری است که می تواند به شما کمک کند تا کارتان پیشرفت کند و سود بیشتری داشته باشد.

نحوه مدیریت هر کسب و کاری متفاوت است – اما تقریباً همه کسب و کارها می توانند از نرم افزارهایی برای کمک به تجزیه و تحلیل ، مدیریت پروژه ، حسابداری، دیجیتال مارکتینگ و سایر کارهای اساسی  استفاده کنند..

 

  1. تعیین کنید که آیا ایده کاری شما واقعا در منزل جوابگو است یا نه.

از خودتان بپرسید که آیا ایده شما در مورد کسب و کار در منزل ایده خوبی است یا نه؟ بعضی از مشاغل به راحتی نمی توانند از خانه مدیریت شوند. اگر کارتان نیاز به کارگاه داشته باشد یا برای مثال ایده  نجاری را برای کار در منزل در سر دارید، باید بگویم که در خانه چنین قابلیتی نخواهید داشت. مگر اینکه ابعاد کار را کوچک کنید وبرای مثال گوشواره های چوبی بسازید.

 

  1. یک دفتر تنظیم کنید.

اگر ایده کسب و کار شما برای کار در منزل مناسب است، باز هم مهم است که یک فضای کاری تعیین شده داشته باشید. اگر نمی توانید دفتری جدا در نظر بگیرید گوشه ای از اتاق نشیمن خود را کنار بگذارید یا یک میز در اتاق خواب خود قرار دهید تا وجود فضایی کاری را به شما القا کند و شرایط را برای موفقیت ایجاد کند.

به فضای حرفه ای تری نیاز دارید؟ می توانید قسمتی از کار خود را به فضای کار اشتراکی منتقل کنید و از اتاق جلسات یا امکانات موجود در چنین فضاهایی استفاده کنید.

 

  1. شروع به کار کنید!

بعد از اینکه مراحل کار را پشت سر گذاشتید حالا نوبت به عمل است. با تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرید تا این کسب و کار خانگی را رشد دهید و به موفقیت برسید.

انتخاب نوع ایده کار در منزل یک تصمیم شخصی است. اما می توان از مشاوره و ایده های دوستان و خانواده خود کمک بگیرید. در طول این فرآیند از کمک خواستن نترسید و به یاد داشته باشید در حین کار کار کمی استراحت به خودتان بدهید

 

 

نظرات کاربران