بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس

بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس

تصاویر به بخشی جدایی ناپذیر از سایت ها تبدیل شده اند و باعث بهبود تجربه کاربران یا UX از سایت شما می شوند. عکس ها می توانند برند سایت شما را ارتقا دهند و باعث تبلیغات بهتر و بهینه تری شوند؛ اما با این حال اگر تصاویر شما بهینه نباشند و از تصاویر پرحجم و بزرگ در سایت خود استفاده کنید، احتمالا نتیجه خوبی نخواهید گرفت؛ زیرا این مورد باعث ایجاد وقفه در لود شدن کامل سایت شما می شود. این اتفاق باعث می شود تا بر سئوی سایت شما تاثیر منفی گذاشته شود و ترافیک سایت کاهش یابد. اما نگران نباشید. شما می توانید به راحتی تصاویر بزرگ و نامناسب را کم حجم و بهینه کنید و از مزایای استفاده از تصاویر بهینه بهره مند شوید؛ زیرا ما در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس پرداخته ایم و در مورد هر یک از آن ها توضیح داده ایم.

 

  1. Smush

Smush

افزونه Smush یکی از محبوب ترین و بهترین افزونه ها برای کاهش حجم تصاویر در وردپرس است. این افزونه فرایند فشرده سازی را بدون هیچ معطلی‌ ای انجام می دهد. در ضمن در فرآیند فشرده سازی نیز هیچ گونه آسیبی به عکس شما وارد نمی شود. این افزونه می تواند کار های دیگری مانند بارگذاری بهینه تر و تغییر اندازه خودکار را نیز برای شما انجام دهد.

این افزونه یکی از بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس است؛ زیرا محیط بسیار ساده ای دارد و کار با آن برای مبتدیان بسیار لذت بخش و راحت است. پس از نصب آن نیز تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد آن شوید و از بخش تنظیمات بروید و تصویری که می خواهید بهینه شود را انتخاب کنید. تا زمانی که افزونه در وردپرس شما نصب باشد، هر تصویری که وارد سایت می کنید به طور خودکار بهینه می شود.

این افزونه در دو نسخه رایگان و پولی که به عنوان نسخه حرفه ای شناخته می شود عرضه شده است. تنها تفاوت نسخه پرو در این است که می تواند اندازه عکس ها را بیشتر کاهش دهد و همچنین محدودیت اندازه فایل را نیز بر می دارد.

 

  1. Optimus

Optimus

اگر بخواهیم لیستی از بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس را نام ببریم، قطعا Optimus در رتبه دوم آن خواهد بود. این افزونه می تواند سایز عکس ها را تا 70 درصد کاهش دهد و آن ها را بهینه کند. این افزونه برای این کار تصاویر را دریافت می کند و در سرور های خود بهینه می کند و به صورت کم حجم شده به شما باز می گرداند. این فشرده سازی کاملا بدون تلفات است و باعث افت کیفیت در تصاویر نمی شود. تمامی پردازش ها از سمت خود سرور افزونه انجام می شود و شما فقط کافی است که تصویر را انتخاب کنید.

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود Optimus یکی از بهترین افزونه های کاهش حجم وردپرس باشد این است که نیازی نیست برای هر دفعه آپلود عکس به آن مراجعه کنید و به صورت دستی بخواهید که عکس ها بهینه شوند؛ بلکه این افزونه به طور خودکار هر عکسی را که در سایت آپلود می کنید بهینه می کند و نیازی به درخواست دستی ندارد. البته در صورتی که نیاز داشته باشید نیز می توانید این قابلیت را در بخش تنظیمات خاموش کنید.

این افزونه در سه نسخه در دسترس است. نسخه رایگان. نسخه Optimus HQ و نسخه Optimus HQ Pro. هر دو نسخه پولی در هنگام اتصال به سرور از پروتکل HTTPS استفاده می کنند و تبدیل تصاویر به WebP و دسترسی به API توسعه دهنده را برای شما ممکن می کنند. نسخه حرفه ای نرم افزار برای افرادی که مدیر سایت هستند بهتر است. زیرا برای تمامی قسمت های سایت مجوز را عرضه می کند.

 

  1. EWWW Image Optimizer

بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس

یکی دیگر از بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس همین گزینه است. همانند دو گزینه قبلی این مورد نیز دو ویژگی خوب بهینه سازی تصاویر به صورت خودکار و بهینه سازی بدون تلفات را دارد؛ اما یکی از مواردی که باعث می شود این افزونه با دو مورد قبلی تفاوت داشته باشد، ویژگی های خاص آن است. شما در این افزونه حتی در نسخه رایگان نیز می توانید بدون توجه به حجم تصاویر آن ها را بهینه کنید. شما فقط در صورتی به نسخه پرمیوم نیاز خواهید داشت که بخواهید فایل های دیگر از جمله GIF و  WebP و از این دست را نیز بهینه کنید. همچنین خالی از لطف نیست که بگوییم این افزونه یک تیم پشتیبانی عالی دارد و به سوالات همه کاربران حتی کاربرانی که از نسخه رایگان استفاده می کنند پاسخ می دهد.

 

  1. ShortPixel Image Optimizer

ShortPixel Image Optimizer

یکی دیگر از افزونه های بسیار خوب کاهش حجم تصاویر افزونه Shortpixel است. یکی از مواردی که باعث می شود این افزونه جزء بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس باشد این است، امکان انتخاب دو حالت فشرده سازی بدون تلفات و با تلفات را به شما می دهد. در گزینه اول می توانید مثل دیگر افزونه ها به فشرده سازی تصاویر بدون افت کیفیت تصویر بپردازید. در گزینه دوم شما می توانید تصاویر را بسیار زیاد و تا حد امکان فشرده سازی کنید. با این کار تصویر کمی کیفیت خود را از دست می دهد؛ اما باز هم برای استفاده در سایت مناسب است. شما می توانید به راحتی یکی از این دو گزینه را هنگام فشرده سازی تصاویر انتخاب کنید.

یکی دیگر از قابلیت های این افزونه که باعث می شود جزء بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس باشد این است که این افزونه به طور خودکار نسخه ای پشتیبان از تصاویر کم حجم شده را نگه می دارد و کاری می کند که بازیابی نسخه اصلی عکس کار راحت تری باشد.

ShortPixel این امکان را به شما می دهد که به راحتی صد تصویر را در ماه به طور رایگان با در اختیار داشتن تمامی امکانات کم حجم کنید. پس از تمام شدن حد مجاز می توانید به راحتی با پرداخت 3.99 دلار تا 7000 تصویر اکانت خود را برای یک ماه شارژ کنید. اگر به میزان بیشتری نیز نیاز دارید می توانید با پرداخت 8 دلار در ماه 16000 تصویر را در ماه کم حجم کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد بهترین افزونه های کاهش حجم تصاویر وردپرس صحبت کردیم و 4 مورد از بهترین گزینه های موجود که می توانید با آن ها تصاویر خود را به راحتی کم حجم کنید معرفی کردیم. تمامی نسخه های معرفی شده یک نسخه رایگان دارند و می توانید قبل از خریداری کامل آن ها، تست کنید و ببنید که آیا از آن ها خوشتان می آید یا خیر.

آشنایی با دیگر افزونه های کاربردی وردپرس در بلاگ سایت بیزون:

انتقال وب سایت با افزونه های وردپرس

بهترین افزونه های LMS وردپرس

معرفی بهترین افزونه های کش وردپرس

معرفی بهترین افزونه های سئو وردپرس

نظرات کاربران