کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در ایران چندان ساده نیست!

رویای بسیاری از افراد کسب درآمد از یوتیوب است. آن ها فکر می کنند که یوتیوبر ها زندگی خوبی دارند و به آسانی کسب درآمد می کنند. ایجاد یک کانال یوتیوب در نگاه اول ساده به نظر می رسد؛ اما کسب درآمد از اینترنت چندان ساده نیست. شما ممکن است مقداری پول را صرف هزینه های اولیه خود کنید. برای به حداکثر رساندن درآمد خود نیاز دارید که تمام گزینه های موجود را بررسی کنید. ما در این مقاله توضیح می دهیم که شما چگونه می توانید با راه های مختلف از یوتیوب کسب درآمد کنید و کسب و کار خود را با این پلتفرم بزرگ توسعه دهید.

چگونه با یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

  1. به برنامه پارتنر یوتیوب بپیوندید

اگر به کسب درآمد از یوتیوب فکر می کنید، لازم است که از برنامه پارتنر یوتیوب به خوبی اطلاع داشته باشید. تولید محتوا در یوتیوب بدون پذیرفته شدن در برنامه پارتنر یوتیوب بی ثمر است. اگر کانال یوتیوب شما هزار عضو داشته باشد و چهار هزار بازدید عمومی داشته باشد، شما به این برنامه می روید و یوتیوب کانال شما را بررسی می کند. پس تا وقتی به این عدد دست پیدا نکرده اید، هیچ درآمدی به دست نخواهید آورد. پس مهم است که تولید محتوا در یوتیوب را جدی بگیرید و دسترسی به کانال خود را افزایش دهید. همچنین اعضای کانال شما باید بر روی تبلیغات کلیک کنند تا کسب درآمد کنید. البته اگر به یوتیوب پرمیم بپیوندید، دیگر نیازی نیست که با تبلیغات کسب درآمد کنید. در ادامه به این می پردازیم که چگونه می توانید به برنامه پارتنر یوتیوب بپیوندید.

کسب درآمد از یوتیوب
  1. از یوتیوب پرمیم استفاده کنید

شما می توانید کسب درآمد از یوتیوب را بدون تبلیغات انجام دهید. یوتیوب پرمیم یک سرویس عضویت پولی است که ویدیو ها را بدون تبلیغ ببینند. بیشتر درآمد به دست آمده از عضویت پرمیم به کارشناس تولید محتوا یوتیوب می رسد. میزان درآمد به این بستگی دارد که اعضای یوتیوب پرمیم چقدر محتوای شما را می بینند. همچنین این افراد می توانند ویدیو ها را دانلود کنند و آن ها را آفلاین ببینند؛ در این صورت زمان تماشای ویدیو ها و درآمد شما بیشتر می شود.

  1. تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید

اگر تعداد اعضای کانال شما به 30 هزار نفر برسد، قابلیت های جدیدی به کانال اضافه می شود. اعضا می توانند با پرداخت 4.99 دلار در ماه بسته های عضویتی ویژه ای مانند دسترسی زود هنگام به ویدیو ها، چت انحصاری با اعضا، ایموجی های انحصاری و … دریافت کنند. حتما در پایان ویدیو های خود تاکید کنید که اعضا با زدن دکمه join به کانال شما بپیوندند.

  1. از همکاری در فروش در ویدیو های خود استفاده کنید

کسب و کار ها با پتانسیل تبلیغاتی کانال های یوتیوب آشنا هستند و برای رشد کسب و کار خود از افیلیت مارکتینگ استفاده می کنند. هنگامی که طرفداران زیادی به دست آوردید، کسب و کار ها با شما تماس می گیرند و از شما می خواهند که در ازای دریافت پول محصولات آن ها را تبلیغ کنید. این راه یکی از بهترین راه های کسب درآمد از یوتیوب است؛ فقط باید محصولاتی را تبلیغ کنید که برای مخاطبان شما ارزشمند است و از خط مشی های برنامه پارتنر یوتیوب پیروی می کنید.

افیلیت مارکتینگ
  1. Super chat را جدی بگیرید

این ویژگی یکی از جدید ترین راه های کسب درآمد از یوتیوب است. در لایو استریم های یوتیوب می توانید از این قابلیت استفاده کنید. اعضای شما می توانند چت ها را بخرند و پیام آن ها در بالای قسمت نظرات نشان داده شوند. پس بهترین راه استفاده از این قابلیت این است که لایو استریم ها و تعامل با مخاطبان را افزایش دهید.

  1. به اینفلوئنسر یوتیوب تبدیل شوید

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین فرصت ها برای کسب درآمد از یوتیوب است. هر بازدید از ویدیوی شما 15 سنت است. در زیر درآمد اینفلوئنسر های یوتیوب آمده است:

  • 20 هزار دلار برای هر ویدیو در کانال هایی با یک میلیون اعضا
  • 2 هزار دلار برای هر ویدیو در کانال هایی با صد هزار اعضا
  • 200 دلار برای هر ویدیو در کانال هایی با ده هزار اعضا

چگونه به برنامه پارتنر یوتیوب بپیوندیم؟

چگونه به برنامه پارتنر یوتیوب بپیوندیم
  1. ابتدا شرایط برنامه پارتنر یوتیوب را مطالعه کنید. سپس وارد اکانتی بشوید که می خواهید از آن کسب درآمد کنید.
  2. روی آیکون اکانت خود در قسمت بالای خود کلیک کنید و بر Youtube Studio کلیک کنید.
  3. از منوی سمت چپ قسمت Other Features > Monetization را انتخاب کنید.
  4. شرایط برنامه پارتنر را بخوانید و با آن موافقت کنید.
  5. اکانت خود را با اکانت گوگل ادسنس خود مرتبط کنید.
  6. حال در سمت چپ به قسمت Analytics tab بروید.
  7. همچنین قسمت Revenue را انتخاب کنید و سپس به جدول Monthly Estimated Revenue بروید تا متوجه شوید در ماه چقدر کسب درآمد خواهید کرد.

چگونه با ویدیو های یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

  • ویدیو های طولانی تر از 10 دقیقه درست کنید.
  • با دیگر یوتیوبر ها همکاری کنید.
  • از محتوای جذاب و آموزنده استفاده کنید.
  • از قسمت توضیحات ویدیو بیشترین استفاده را ببرید.
  • به طور مرتب پست کنید تا اعضای بیشتری به کانال شما بپیوندند.

چگونه بدون ویدیو از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

چگونه بدون ویدیو از یوتیوب کسب درآمد کنیم

شما می توانید ویدیو هایی را که با مجوز CC-BY منتشر شده اند، در کانال خود منتشر کنید و با آن ها کسب درآمد از یوتیوب را شروع کنید.

جمع بندی

کسب درآمد از یوتیوب در کشور ایران کار ساده ای نیست؛ زیرا این کشور در بیشتر مواقع در میان کشور های مجاز قرار ندارد و تحریم شده است. به همین دلیل باید از یک نفر در خارج از ایران بخواهید که با نام خودش برای شما اکانتی بسازد و از طریق آن فرد درآمد دلاری خود را به دست آورید. هرگز به دنبال روش های غیر قانونی برای ایجاد اکانت نباشید؛ زیرا الگوریتم های یوتیوب شما را به سرعت شناسایی می کنند. ما در این مقاله راه های کسب درآمد از یوتیوب را توضیح دادیم.

نظرات کاربران