کسب و کار زنان

7 نکته برای موفقیت کسب و کار زنان

ماه اکتبر معادل با مهر ماه، ماه کسب و کار کوچک زنان است. شکی نیست که زنان راه استقلال را پیش گرفته اند و در ادامه این مسیر باید چم و خم راه کارآفرینی را بلد باشند تا بتوانند در کسب و کار زنان به موفقیت برسند. در دنیای امروزه قشر اعظمی از صندلی های دانشگاه را زنان تشکیل می دهند و باید مقدماتی را فراهم کنند تا وارد دنیای کسب و کار شوند.

نباید انکار کرد که کسب و کار زنان غالباً با چالشهای متفاوتی نسبت به شرایط مردان مواجه است. در این مطلب از بیزون نکاتی را ارئه می دهیم که به رشد و موفقیت کسب و کار زنان کمک می کند.

کسب و کار زنان

7 نکته برای موفقیت کسب و کار زنان

  1. کاری کنید دورتان پر از باقی کسب و کار زنان باشد

هیچ کس نمی تواند بهتر از زنی که چالش کسب و کار را به جان خریده، شما را درک کنید. با باقی کسب و کار زنان و فعالان حیطه کارآفرینی زنان چه به صورت آنلاین چه به صورت حضوری ارتباط برقرار کنید. این زنان ممکن است مانند شما با مشکلات مشابهی روبرو شده باشند و در کنار هم می توانید راه حل هایی عالی پیدا کنید. هر کدام از شما از نقاط قوت و استعدادهای مختلفی برخوردار خواهید بود. با همکاری مشترک، می توانید به یکدیگر کمک کنید تا تصمیم های مالی بگیرند ، استراتژی های جدید بازاریابی را ابداع کنید یا فروشندگان مناسب را پیدا کنید. شما می توانید به بالا رفتن همدیگر کمک کرده و مربیان و مشاوران معتبر یکدیگر شوید.

 

کسب و کار زنان

  1. روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

زنان از نقاط قوت و منحصر به فردی از جمله حس همدردی بالاتری برخوردار هستند. اما اغلب اوقات، سعی در مخفی کردن این صفات دارند. درعوض، سعی می كنند هر خصلتی که مرتبط با روح خودشان است را نادیده بگیرند و صرفا با صفاتی که برای مردان برجسته است شناخته شوند. درگیر کلیشه ها نشوید تا به شما در محیط کار بگویند “عین یک مرد عمل کرد” بلکه خصوصیات و نقاط قوت خودتان را بشناسید و کاملا در همین راستا فعالیت خود را ارتقا دهید. دلسوزی، رهبری و مدیریت هیچ کدام صرفا صفاتی جنسیتی نیستند و هر کدام از این خصوصیات را که دارید به کار بگیرید تا رهبری قدرتمند شوید.

به عنوان مثال، با داشتن دلسوزی نسبت به کارکنان خود، چیزی از توانایی مدیریتتان کم نمی شود و اتفاقا با همین دلسوزی می توانید راه و مسیر کارکنان خود را درک کنید و به رشد شخصی و نهایی کسب و کارتان کمک کنید. با همدلی، می توانید کارمندان با استعدادی را جذب کرده و رضایت کارکنان را افزایش دهید.

همچنین می توانید به مشتریان خود نشان دهید که آنها را درک می کنید، که این مورد می تواند به شما در ایجاد روابط محکم تر با مشتری کمک کند و وفاداری مشتری را نسبت به کسب و کار شما افزایش می دهد.

کسب و کار زنان

 

 

  1. برای خودتان وقت بگذارید

ایجاد یک کسب و کار موفق، تلاش و سختی زیادی را می طلبد، به خصوص اگر مسئولیت های شخصی خود را نیز برعهده دارید – مانند بچه داری و کارهای خانه. کارها را با شریکتان تقسیم کنید و سعی کنید به همان اندازه که برای کسب و کارتان تلاش می کنید، وقتی برای خودتان هم اختصاص بدهید تا استراحت کنید و به کارهایی برسد که دوست دارید.

 

 

  1. به دستاوردهای خود در حیطه کسب و کار زنان افتخار کنید

زنان تمایل به شکسته نفسی دارند – اما بیایید و اعتراف کنید که در ساختن این کسب و کار خارق العاده هستید ، بنابراین نترسید که کمی بلندپرواز باشید. مثبت صحبت کردن در مورد آنچه به دست آورده اید به این معنی نیست که شما متکبر هستید. در عوض ، نشان می دهد که شما به مهارت ها و توانایی های خود اطمینان دارید. اگر همچنان به موفقیت خود شک دارید یا نگران هستید که در معرض کلاهبرداری قرار بگیرید ، ممکن است شرایط بسیار واقعی به نام سندرم ایمپاستر را تجربه کنید.

کسب و کار زنان

 

  1. به چیزی که می خواهید، دست پیدا کنید

اگر دنبال چیزی نباشید که می خواهید، مسلما به نتیجه ای هم نمی رسید. از تلاش دست نکشید و خجالت را هم کنار بگذازید. اگر نیروی کار احتیاج دارید نیروی کار درخواست کنید و بدون رودبایستی در مورد هزینه و درآمد صحبت کنید. کسی بهتر از شما به جزئیات واقف نیست، پس از همان اول شفاف و واضح باشید و از خواستن چیزی که مد نظرتان است هراس به دل راه ندهید.

 

 

  1. شکست ها و رد شدنها را شخصی تلقی نکند.

در دنیای کسب و کار، ماجرای عجیبی نیست که همه ایده شما را دوست نداشته باشند. هنگامی که با ایده شما مخالفت صورت می گیرد، سعی کنید این موضوع را را شخصی تلقی نکنید، که این رفتار می تواند برای خانمها بسیار چالش برانگیز باشد. درعوض، از این نه شنیدن ها تجربه کسب کنید و برنامه های خود را در صورت لزوم برای جذب مشتری بیشتر یا گرفتن سرمایه بیشتر ، تغییر دهید.

 

  1. سعی نکنید همه کارها را خودتان انجام دهید

زنان غالباً احساس می کنند تنها راهی که می توانند خود را در دنیای کسب و کار مردمی ثابت کنند، تلاش برای انجام همه کارها به دست خودشان است. اما، با رشد کسب و کار کوچکتان، بسیار مهم است که شما وقت بیشتری را صرف تمرکز بر روی چیزهایی کنید که درآمد کسب می کنند و زمان کمتری را در مورد جزئیات ظریف تر خرج کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید خودتان همه کارها را انجام دهید.

هنگامی که شروع به استخدام کارمندان می کنید ، مدتی وقت بگذارید تا نقاط قوت خود را بشناسید. سپس به دنبال اعضای تیمی باشید که مجموعه مهارتهای متفاوتی نسبت به شما داشته باشند تا بتوانند وظایفی را که در حوزه تخصص شما نیستند به عهده بگیرند. به عنوان مثال، اگر تجربه دیجیتال مارکتینگ ندارید، شخصی را که در رسانه های اجتماعی آگاه است استخدام کنید تا به شما در رسیدن به خریداران جدید کمک کند. با استخدام افرادی که می توانند به شما در رشد کسب و کارتان کمک کنند ، می توانید یک کسب و کار زنان موفق و طولانی مدت بسازید.

 

می توانید یک سری دوره شرکت کنید و یا در طی کار از همکاران خود مواردی را یاد بگیرید و سعی کنید در جهت ارتقای کسب و کارتان پیش بروید. نکته مهم اینجاست که ناامید نشوید. زنان مخصوصا در شرایطی مثل ایران با محدودیت های زیادی روبرو هستند ولی باید لاقل به خودمان ثابت کنیم که “توی محدودیت ها ستاره میشیم” و راه را برای افزایش اعتماد به نف باقی زنها هموار کنیم.

 

نظرات کاربران