کوتاه کردن لینک

کوتاه کردن لینک با استفاده از کوتاه کننده ها

URL ها گاهی طولانی و سخت به نظر می رسند. متوسط آدرس وب در صورتی که دستی تایپ شود، بسیار پیچیده، عجیب و وحشتناک به نظر می رسد. از سوی دیگر برخی از شبکه های اجتماعی مانند توئیتر محدودیت کاراکتر دارند و اگر بخواهید یک URL را در پست آن ها قرار دهید، با محدودیت هایی مواجه می شوید. شما می توانید با استفاده از کوتاه کننده هایی URL های طولانی را کوتاه و آن ها را به آدرس وب فشرده تغییر دهید. این کار تنها با چند کلیک امکان پذیر است.

URL کوتاه شده شما را به صورت خودکار به آدرس وب آن هم بدون هیچ مشکلی هدایت می کند. کسی که از راه URL کوتاه شده وارد لینک شده است، نمی تواند بفهمد که این لینک قبلا طولانی تر بوده و کوتاه شده است. در ادامه به معرفی ابزار هایی می پردازیم که کوتاه کردن لینک را برای شما به آسانی انجام می دهند. نحوه کار با این کوتاه کننده ها را نیز برایتان بررسی خواهیم کرد.

نحوه کوتاه کردن لینک با استفاده از کوتاه کننده ها

کوتاه کردن لینک

در این بخش به معرفی سه مورد از بهترین کوتاه کننده های لینک می پردازیم:

  • کوتاه کردن لینک با استفاده از Bitly

کوتاه کردن لینک با این ابزار کاملا رایگان صورت می گیرد؛ اما می توانید در سرویس پریمیوم Bitly وارد شوید و اشتراک ماهانه بخرید. یکی از مزیت هایی که حساب پولی Bitly دارد این است که با آن ایجاد URL های کوتاه شخصی سازی شده امکان پذیر می شود. این URL ها می توانند شبیه نام شرکت شما باشند و به برندسازی شما کمک کنند.

اگر به مزایای گزینه پولی آن نیازی ندارید، می توانید از حساب رایگان بهره ببرید. این حساب به شما کمک می کند تا به داشبوردی که در آن تمام URL های کوتاه شده تان و تعداد دفعات کلیک روی آن ها ردیابی شده است، دسترسی پیدا کنید. این امر مدیریت URL های کوتاه شده را آسان تر می کند. نحوه کوتاه کردن لینک با استفاده از Bitly به این صورت است:

  1. URL را که می خواهید کوتاه کنید، کپی کنید.
  2. Bitly  را در مرورگر وب خود باز کنید.
  3. URL را در قسمت «Shorten your link» قرار دهید و روی گزینه Shorten کلیک کنید.
  4. برای گرفتن URL جدید روی گزینه Copy کلیک کنید.

کوتاه کردن لینک با استفاده از Bitly

  • کوتاه کردن لینک با استفاده از TinyURL

یکی دیگر از ابزار هایی که از آن برای کوتاه کردن لینک استفاده می شود، TinyURL است. از این ابزار نیز مانند Bitly هم می توانید به صورت رایگان و هم با پرداخت پول بهره ببرید. گزینه پولی این کوتاه کننده داشبورد هایی را برای ردیابی و ویرایش URL‌ هایی که از پیش کوتاه شده اند، در دسترس قرار می دهد. اما از TinyURL نیز می توانید به صورت رایگان استفاده کنید. نسخه رایگان آن بسیاری از نیاز هایتان را به آسانی برآورده می کند. این کوتاه کننده به راحتی و با سرعت بسیار بالایی لینک های شما را کوتاه می کند. محبوبیت TinyURL نیز به دلیل طرز استفاده راحت آن است که به این صورت است:

  1. URL را که قصد دارید کوتاه کنید، کپی کنید.
  2. TinyURL را در مرورگر خود باز کنید.
  3. URL را در قسمت «Enter a long URL to make a TinyURL» قرار دهید. اگر تمایل دارید URL شما بیانگر یک عبارت خاص باشد، آن را در بخش «Customize your link» وارد کنید. شما می توانید در فیلد چیزی وارد نکنید و بگذارید خود Tinyurl آدرس وب تصادفی برایتان ایجاد کند.
  4. در نهایت روی Make TinyURL کلیک کنید.
  5. TinyURL در این مرحله لینک کوتاه شده جدیدی را برای شما می سازد و زمانی که بر روی آن کلیک می کنید، دو گزینه Share و Copy پیش رویتان قرار می گیرد. شما با انتخاب آن ها می توانید لینک جدید خود را به اشتراک بگذارید یا کپی کنید.

کوتاه کردن لینک با استفاده از TinyURL

  • کوتاه کردن لینک با استفاده از Rebrandly

زمانی که می خواهید نام تجاری بسازید، مهم ترین چیزی که باید در نظر داشته باشید، شناسایی بازار هدف است. این موضوع درمورد URL های شما نیز صدق می کند. Rebrandly در این امر بسیاز کمک کننده است؛ زیرا با استفاده از آن شما می توانید به آسانی لینک هایی را ایجاد کنید که به خوبی در ذهن ها ماندگار می شوند. این لینک های ساده به تبلیغ کسب و کار شما کمک شایانی می کنند. نحوه استفاده از Rebrandly به این صورت است:

  1. URL را که می خواهید کوتاه کنید، کپی کنید.
  2. Rebrandly را در مرورگر وب خود باز کنید.
  3. URL را در بخش « Make your links shorter» قرار دهید و روی Shorten URL کلیک کنید.

جمع بندی

بسیار پیش آمده است که می خواهید لینکی را در جایی کپی کنید؛ اما با عبارتی عجیب و طولانی رو به رو می شوید. این عبارت های طولانی گاهی دردسرساز می شوند؛ برای مثال نمی توان آن ها را در توئیتر کپی کرد؛ چرا که کاراکتر های فراوان آن خارج از محدودیت های تعیین شده این شبکه اجتماعی است. در این مقاله نحوه کوتاه کردن لینک را با سه کوتاه کننده Bitly، TinyURL و Rebrandly برایتان توضیح دادیم.

نظرات کاربران