گوگل آلرت

گوگل آلرت چیست ؟

 سرویس گوگل آلرت به وسیله شرکت گوگل طراحی شده است. گوگل آلرت در واقع یک سرویس اعلان است که در زمینه هایی که به هر کاربر ارتباط دارد، هشدار هایی را به او می دهد. استفاده از این سرویس رایگان است. به طور خلاصه گوگل آلرت ایمیل هایی را برای کاربران گوگل ارسال می کند که این ایمیل ها کاربران را از رویداد های مرتبط با موضوعاتی که جستجو کرده اند، با خبر می سازد.

نحوه کار گوگل آلرت به این شکل است که این سرویس ایمیل هایی برای کاربران خود می فرستد که مقالات خبری اخیر یا سایر محتوای وب را در بر می گیرند و حاوی یک عبارت جستجو شده و درخواست شده اند. کاربران می توانند این ایمیل ها را طوری تنظیم کنند که این اعلان ها به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برایشان ارسال گردد.

 

زمینه هایی که گوگل آلرت به شرکت شما کمک می کند

اگر شما صاحب یک شرکت تجارت الکترونیک هستید و هنوز از سرویس گوگل آلرت استفاده نکرده اید، بهتر است هرچه سریع تر از آن بهره ببرید. در زیر به روش هایی که این سرویس اعلان دهی به سود دهی شرکت شما کمک می کند، می پردازیم.

زمینه هایی که گوگل آلرت به شرکت شما کمک می کند

  • اطلاعات درباره کسب و کار

شما با استفاده از گوگل آلرت می توانید متوجه شوید که نام شرکت شما کی و به وسیله چه سایتی استفاده شده است. این موضوع درک شما را در زمینه محیط کاریتان را بالاتر می برد.

 

  • اطلاعات درباره محصول ها

شما با استفاده از این سرویس اعلان دهی، می توانید به محض اینکه نام محصول شما در جایی ذکر شد، از آن آگاه شوید. همچنین این سرویس برای شما مشخص می کند که نام محصول شما به وسیله چه سایتی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

  • آگاهی از فعالیت های مشتری

با استفاده از گوگل آلرت، هر زمان که یکی از کاربران شما در زمینه تجارتتان دست به فعالیتی بزند، متوجه می شوید. این مسئله موجب می شود تا شما اشراف کامل به فعالیت های کاربران خود داشته باشید و هیچوقت اتفاق غیرمنتظره ای برای تجارت شما نیفتد.

 

  • اطلاعات درباره مدیران شرکت

سرویس گوگل آلرت به شما اطلاع می دهد که چه زمانی و به وسیله چه سایتی، نام مدیران شرکت شما در محتوا های وب گنجانده شده است. از آن جا که مدیران شرکت و نام آن ها در واقع نماینده ای از شرکت شما و محصولاتتان محسوب می شوند، پس خیلی مهم است که بدانید چه زمانی و در چه محتوایی نامی از آنها برده شده است.

 

  • اطلاعات درباره فعالیت رقبا

با استفاده از این اعلان ها، هربار که یکی از رقبای شما در دنیای اینترنت و وب دست به فعالیتی بزند، شما از آن اطلاع پیدا خواهید کرد. بدیهی است که اطلاع از فعالیت رقبای شما، تاثیر زیادی در پیشرفت و موفقیت بیشتر شما خواهد داشت.

 

  • اطلاعات درباره افراد تاثیرگذار

در هر تجارتی، افراد صاحب نظر زیادی حضور دارند که سخنان و فعالیتشان در آن بازار تاثیر می گذارد. هنگامی که شما از این سیستم استفاده کنید، به طور کامل از فعالیت ها و حرف های این اشخاص با خبر می شوید و می توانید استراتژی های شرکت خود را متناسب با فعالیت های این افراد تنظیم کنید.

اطلاعات درباره افراد تاثیرگذار

  • اطلاعات درباره محصول ها و فعالیت های جدید

در هر زمینه ای که کار می کنید، نباید از اخبار به روز آن محیط، عقب بمانید. اگر محصول به روز تری نسبت به محصولی که شما در سایت خود قرار می دهید، وارد دنیای وب شده است، باید به محض ورود آن محصول، از آن آگاه شوید و استراتژی تجارت خود را متناسب با آن تنظیم کنید. گوگل آلرت این امکان را به شما می دهد.

 

  • اطلاعات درباره شغل های جدید

هر زمان که کسی رزومه ای در دنیای وب منتشر کند و به دنبال کاری بگردد که به زمینه فعالیت شما مربوط است، با سرویس گوگل آلرت شما متوجه آن فعالیت ها می شوید و اگر شما به نیروی خاصی نیاز داشته باشید، خیلی سریع می توانید افراد مشتاق و علاقه مند را پیدا کنید.

 

نحوه نصب گوگل آلرت چگونه است ؟

نحوه نصب گوگل آلرت چگونه است؟

راه اندازی سرویس گوگل آلرت در سیستم شما بسیار آسان و رایگان است. نصب این سرویس کمتر از یک دقیقه زمان خواهد برد. در زیر مراحل نصب سرویس گوگل آلرت را برای آشنایی شما، ذکر کرده ایم:

  1. ابتدا به سایت http://www.google.com/alerts بروید.
  2. عبارتی را که می خواهید در رابطه با آن اعلان دریافت کنید را در قسمت جستجو وارد نمایید.
  3. انتخاب کنید که ایمیل های اعلان که برای شما ارسال می شود، حاوی چه مواردی باشد. می توانید بین اخبار، وبلاگ ها، ویدئو ها، مقالات و کتاب ها انتخاب کنید. همچنین می توانید با انتخاب گزینه «همه موارد»، همه این بخش ها را در ایمیل خود دریافت کنید.
  4. سپس می توانید تنظیم کنید که ایمیل های اعلان، هر چند وقت یک بار برای شما ارسال شود. اگر می خواهید خیلی به روز باشید، می توایند گزینه یک بار در روز را انتخاب کنید. اما گاهی اوقات اگر هر روز برای شما اعلان بیاید، ممکن است به دلیل حجم زیاد اعلان ها، خیلی از آن ها را نادیده بگیرید.
  5. آدرس ایمیلی را که می خواهید این اعلان ها به آن ارسال شود را انتخاب کنید.
  6. روی گزینه «ایجاد هشدار» کلیک کنید.

با گذراندن این مراحل، شما سرویس گوگل آلرت را برای سیستم خود نصب کرده اید.

نظرات کاربران