آموزش بازاریابی

آموزش بازاریابی گام به گام

با پیشرفت های چشمگیری که در حوزه دیجیتال رخ داده است، فناوری، در های جدیدی را به روی بازاریاب ها باز کرده است. شاید چیزی که برای آن بازاریابی می کنیم تغییری نکرده باشد؛ اما روشی که برای بازاریابی به کار برده می شود، قطعا تغییر کرده است. تحقیق در مورد روش های جدید بازاریابی که دیجیتال مارکتینگ نام دارد فرصت های جدیدی را برای مشاغل و بازاریابان دیجیتال ایجاد می کند؛ زیرا صنعت دیجیتال در دنیا با سرعت 14 درصد در سال در حال رشد است و آن را به گزینه ای جذاب برای آموزش بازاریابی تبدیل کرده است.

توضیح کلی

به طور کلی در بازاریابی دو چیز وجود دارند که شما باید در آن ها مهارت داشته باشید. اولین مورد مهارت های اجرایی و فنی است و دومین مورد نیز مهارت های مدیریتی. اگر بتوانید به این دو تسلط داشته باشید، می توانید به راحتی از پس چالش ها بربیایید و فرصت استخدام در شرکت های بزرگ را کسب کنید.

ما در این جا به چند مورد از مهم ترین نکاتی که لازم است در آموزش بازاریابی به آن دقت کنید پرداخته ایم.

مهارت های اجرایی

مهارت های اجرایی آموزش بازاریابی
  • مقدمه دیجیتال مارکتینگ

در آموزش بازاریابی، اولین چیزی که باید با آن آشنا شوید، همین دیجیتال مارکتینگ است. در اینجا ما به مهم ترین موضوعات دیجیتال مارکتینگ اشاره کرده ایم تا بتوانید با تحقیق در مورد آن ها اطلاعات خود را در این زمینه بیشتر کنید و بیشتر با بازاریابی آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در مورد موضوعات زیر در اینترنت جست و جو کنید:

  • دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • اهمیت بازار دیجیتال
  • تفاوت بازاریابی سنتی با دیجیتال
  • چگونه بازاریابی دیجیتال به ابزاری برای موفقیت شرکت ها تبدیل شده است؟
  • چگونه می توان از بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش استفاده کرد؟
  • چگونه می توان یک تحلیل رقابتی را انجام داد؟
  • مطالعات موردی در مورد استراتژی های بازاریابی
  • برنامه ریزی و ایجاد وب سایت

باید گفت که مهم ترین چیز در آموزش بازاریابی بعد از مفهوم خود کلمه بازاریابی، ایجاد یک وب سایت است. ایجاد یک وب سایت می تواند سرنخ ایجاد کند و باعث افزایش اعتبار برند در نزد مشتریان شود. در ضمن با استفاده از یک وب سایت می توانید فعالیت های بازاریابی خود را بهتر انجام دهید. امروزه داشتن یک وب سایت برای کسب و کار به امری ضروری تبدیل شده است. مهم نیست که کسب و کار شما چقدر کوچک است. تقریبا تمامی فروشگاه های امروزی یک وب سایت دارند. راه اندازی یک وب سایت نیز کار چندان سختی نیست. شما می توانید با ابزاری مانند وردپرس به سادگی یک وب سایت ایجاد کنید.

  • بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)

بهینه سازی موتور جست و جو (سئو)

مورد بعدی ای که به بخش جدایی ناپذیری از آموزش بازاریابی و خود بازاریابی تبدیل شده است، سئو است. قطعا بهینه سازی موتور جست و جو یا همان سئو تغییراتی را در سایت شما ایجاد می کند و باعث می شود که در صفحات اول نتایج جست و جو قرار بگیرید. قطعا این بخش یکی از مهم ترین قسمت های آموزش بازاریابی است و متاسفانه سخت ترین و سنگین ترین بخش بازاریابی برای یک کسب و کار است. با این حال موسسات و آموزشگاه هایی وجود دارند که این روش را به طور کامل توضیح می دهند و درمورد آن به افراد آموزش می دهند.

  • بازاریابی موتور های جست و جو

بازاریابی از طریق موتور های جست و جو یا همان SEM  به افزایش بازدید وب سایت شرکت با استفاده از روش های پولی گفته می شود. این روش کمی ساده تر از روش قبلی است. می توان گفت که مقاله ها و منابع آموزشی زیادی وجود دارند که به شما یاد می دهند چگونه تبلیغات خود را از طریق گوگل ادز انجام دهید.

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

یکی از مواردی که در آموزش بازاریابی باید به آن اشاره کرد، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی است. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی یا به اختصار SMM شامل تکینک هایی است که در بستر پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر اتفاق می افتد که به کمک آن می توان ترافیک را به سایت هدایت کرد.

مهارت های مدیریتی

  • معرفی آژانس

در یک آموزش بازاریابی در قسمت مهارت های مدیریتی فرد کار آموز مهارت هایی را در زمینه مهارت های ارتباطی شرکتی یاد می گیرد. قبل از ورود کارآموزان به دوره آژانس، باید یک دوره آموزشی به آن ها داده شود تا به یک درک اساسی از جریان مدیریت افقی و عمودی برسند.

مهارت های مدیریتی آموزش بازاریابی
  • هنر متقاعد کردن

برای این که بتوانید به فردی ماهر در زمینه بازاریابی تبدیل شوید، باید به خوبی دوره های آموزش بازاریابی را بگذرانید. یکی از مهم ترین قسمت هایی که در آموزش باید یاد بگیرید، هنر متقاعد کردن مشتری است. در آموزش ها به شما یاد داده می شود تا چگونه نیاز های مشتری را پیدا کنید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید یک برنامه مناسب تنظیم کنید. علاوه بر آن نیز باید یاد بگیرید که چگونه برنامه های خود را پیاده سازی کنید.

  • استراتژی مشتری مداری

شما به عنوان یک بازاریاب باید بتوانید که استراتژی هایی را برای جذب مشتری طراحی کنید؛ اما برای ایجاد یک استراتژی نیز باید مشتری خود را بشناسید؛ به همین خاطر است که در آموزش بازاریابی به کارآموزان به طور کامل توضیح داده می شود که چگونه بتوانند در مورد مشتری ها تحقیق کنند و از نتیجه تحقیقات برای طراحی یک استراتژی موثر استفاده کنند.

  • ایجاد کمپین برای مشتری

ایجاد کمپین برای مشتری

در این قسمت نیاز است تا با ترسیم نیاز های مشتری بتوانید یک کمپین مفید برای او ایجاد کنید و سپس یک برنامه خاص را ایجاد کنید که در آن به اهداف مشتری خواهید رسید. همچنین در این قسمت از آموزش بازاریابی شما یاد خواهید گرفت که چگونه استراتژی های خود را از طریق ارائه ها و مستندات در سطح صنعت اجرا کنید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد آموزش بازاریابی صحبت کردیم و نشان دادیم که شامل چه قسمت هایی می شود. بازاریابی به طور کلی به دو قسمت کلی مهارت های اجرایی و مهارت های مدیریتی تقسیم می شود. هر کدام از این دو قسمت خود به چندین بخش تقسیم می شوند که باید برای تسلط به هر کدام از آن ها، تمرین کرد.

نظرات کاربران