ابزارهای تحلیلی سئو

معرفی بهترین ابزارهای تحلیلی سئو و کنترل کیفیت وبسایت شما

در دنیای تحت وب امروز هیچ چیز مانند ارائه نسخه جدید گوگل همراه با الگوریتم جدیدش تن بازاریابان را به لرزه در نمی‌آورد. تصور کنید گوگل آماده بکار نشسته‌ تا با نسخه به روز شده خود تمامی آمار و احتمالات شما را همچون طوفانی سهمگین درنوردد. علاوه بر این هنوز هم در مورد نحوه کارکرد گوگل در مورد ترتیب نشان دادن نتایج، موضوعات بحث برانگیز بسیاری وجود دارد.
شاید با شنیدن این جمله کمی دلسرد شده باشید اما لازم است که بدانید برای این مسئله راه حل بسیار عالی و کارآمدی در نظر گرفته شده که یکی از آنها ابزارهای تحلیلی سئو است. با کمکی که ابزارهای تحلیلی سئو ارائه می دهند میتوان تا حد قابل قبولی از سد معادله پر پیچ و خم گوگل گذشت. لازم به ذکر است زمانی که برای انتخاب ابزارهای تحلیلی سئو متناسب با وبسایت خود گام برمیدارید این نکته را به یاد داشته باشید که این خدمات هم به صورت رایگان و هم پولی در دسترس قرار دارند و برخی از ابزارهای رایگان خدمات پولی، و بعضی از ابزارهای پولی خدمات رایگان را ارائه می دهند.

بهترین ابزارهای تحلیلی سئو عبارتند از

پانزده مورد از بهترین ابزارهای تحلیلی سئو و کنترل کیفیت وبسایت شما

HubSpot Website Grader, Google Search Central: Google Search Console, Google Analytics, UpCity Free SEO Report Card, Internet Marketing Ninjas, Bing Webmaster, Seolyzer, SEOquake, Seoability, Check My Links, BROWSEO, Ahrefs, SEMrush, GrowthBar, Woorank, BuzzStream, Moz Pro Tools, Linkody, Screaming Frog SEO Spider, Remove’em, AnswerThePublic, Keyword Hero, SpyFu, Seomater, ContentKing

همچنین یازده مورد از بهترین ابزارهای تحلیلی سئوعبارتند از

HubSpot Website Grader

بازاریابان از طریق وبسایت هایشان اقدام به عمل می‌آورند؛ همین امر یک دلیل بسیار واضح برای آنان است تا به بهبود کیفیت کاری در زمینه سئو گام بردارند.

برای کار با پلتفورم (HubSpot Website Grader) کافیست لینک وبسایت خود را وارد کرده تا گزارش دقیقی از وضعیت سئو سایت خود دریافت کنید و در صورت لزوم هم در دوره های آموزشی خود وبسایت شرکت کرده تا بتوانید از تجربه و گزارش عملکرد بهتری بهره ببرید.

کارهایی که در پلتفورم (HubSpot Website Grader) میتوانید انجام دهید:

آشنایی با عملکرد وبسایت خود در چند ثانیه، شناسایی مشکلات وبسایت و ارائه راه حل های برای بهبود آنها، بهره وری از آموزش و پشتیبانی های لازم در زمینه چگونگی بهبود عملکرد وبسایت،
دسترسی به دوره پنج درسی (HubSpot Academy) جهت ارائه خدمات بهینه سازی به منظور رفع مشکلات مربوط به نقاط خاصی از وبسایت، ارائه بهینه سازی وبسایت برای نسخه وب موبایل، پیاده سازی بهترین روش‌ها برای افزایش امنیت وبسایت، شخصی سازی تجربه کاربران جهت ارتقا وبسایت از کارهایی است که می توانید در این پلتفورم انجام دهید.

 

Google Search Central: Google Search Console

Google Search Console

اگر که یک تاجر یا بازاریاب هستید این پلتفورم بدون نیاز به دانش کد نویسی وبسایت شما را تجزیه و تحلیل میکند و به بهبودی و رفع مشکلات آن می پردازد.

خدمات ارائه شده در این پلتفورم

رتبه بندی لغات کلیدی از نظر زمانی در وبسایت شما، بررسی کلیه پیغام خطاهایی که در وبسایت شما وجود دارد. سازگاری وبسایت با نسخه موبایل، ارائه تعداد صفحات وبسایت شما که در لیست گوگل وجود دارند.

 

Google Analytics

Google Analytics

اگرچه این پلتفورم دارای نسخه پولی بوده اما نسخه رایگان این ابزار تحلیل سئو می تواند در زمینه مدیریت سئو وبسایت به شما کمک کند. برای بهبود این عملکرد کافیست (Google Analytics) را با (Google Search Console) با هم ادغام کنید. سپس خواهید دید که سئو و رتبه بندی وبسایت به شکل دلخواه تبدیل می شود.

دیگر خدمات رایگان این ابزار تحلیلی سئو:

  • از بین بردن ترافیک های نامعتبر که موجب پاک شدن گزارشات بهینه سازی میشوند.
  • مقایسه انواع ترافیک وبسایت
  • شناسایی صفحاتی که نیاز به بهینه سازی بیشتری دارند.
  • استفاده از گزارشات محتوایی به منظور تعیین میزان مشارکت کاربران در هر صفحه
  • بررسی پلتفورم (Multi-Channel Report’s Assisted Conversions feature) به منظور تعیین اینکه کدام یک از کانال ها فروش یا تغییر بیشتری داشته اند.

 

UpCity Free SEO Report Card

ابزارهای تحلیلی سئو

این پلتفورم به شما کمک میکند وضعیت رشد وبسایت نسبت به سایر رقبا را اندازه گیری کنید و در قبال اندکی اطلاعات تماسی و ارتباطی شما این خدمات را ارائه میدهد:

  1. تجزیه و تحلیل رتبه: ارائه اطلاعات کلی در زمینه رتبه شما در وبسایت های گوگل، یاهو و بینگ که این رتبه براساس لغات کلیدی اصلی شما خواهد بود.
  2. ساخت لینک: ارائه اطلاعات دقیق از وبسایت هایی که به وبسایت شما بک لینک ارسال کرده‌اند.
  3. تجزیه و تحلیل درون سایتی: بررسی نسبی میزان موفقیت شما در استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود در سراسر سایت
  4. میزان دسترسی: اطلاعاتی در مورد زمان بارگذاری و دسترسی به سایت شما
  5. معیار اعتماد سنجی: بررسی کلی سطح اعتماد و اعتبارسنجی
  6. فهرست سازی متداول: نشان دهنده اینکه چه تعداد از صفحات سایت شما فهرست بندی شده است.

Internet Marketing Ninjas

میتوان به مقایسه وبسایت شما نسبت به سایر وبسایت های مشابه، بهینه سازی صفحات وب برای لغات کلیدی خاص، تولید مگا تگ ها و افزایش طبیعی ترافیک وبسایت اشاره کرد.
از جمله دیگر خدمات این پلتفورم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

شناسایی لینک های خراب و ارجاع آنها و استفاده از ویژگی خزنده وب به منظور تولید یک زبان نشانه گذاری گسترش پذیر (XML) نقشه سایت شما، خوانش تصاویر (به علاوه متن جایگزین و اندازه آنها) و کلیه لینک های صفحه (خارجی ، داخلی و غیره) به منظور بررسی اینکه چه چیز درست کار میکند و چه چیز خراب است یا به بروز رسانی نیاز دارد.
استفاده از ابزارهای بهینه سازی موجود به منظور ارزیابی محتوای موجود در صفحه وب، اطلاعات متا و لینک های داخلی، مقایسه جز به جز سئو وبسایت شما با سایر رقبا،
تجزیه و تحلیل زمان بارگذاری کلیه مولفه های صفحه از خدمات این پلتفورم است.

Bing Webmaster

Bing Webmaster

این پلتفورم به صورت رایگان ابزارهای تحلیلی سئو را ارائه میدهد که به کمک آنها می توان، به تجزیه و تحلیل، مدیریت بک لینک ها و بازبینی لغات کلیدی به منظور بهینه سازی وبسایت پرداخته شود.

از دیگر خدماتی که این پلتفورم در زمینه ابزارهای تحلیلی سئو ارائه میدهد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

یادگیری در زمینه اطلاعات بک لینک ها به منظور کسب اطلاعات در مورد صفحات ارجاعی، دامنه و انکر لینک ها، بکارگیری تحقیق در زمینه لغات کلیدی به منظور تعیین اینکه مخاطبان شما در جست و جوی چه لغات و عباراتی هستند و تعداد دفعاتی که آنها این لغات و اصطلاحات را جست و جو کرده‌اند. بکارگیری ویژگی اسکن سایت به منظور استفاده از خزنده وب، ارائه گزارشات سئو مبنی بر پیغام خطاهای موجود در وبسایت و صفحات تکی از خدمات این پلتفورم هستند.

نظرات کاربران