ابزار های لینک سازی

بررسی چهار مورد از مفید ترین ابزار های لینک سازی

در لینک سازی آشنایی با انواع ابزار ها و سعی در استفاده از آن ها، کار شما را بسیار راحت تر می کند. همانطور که می دانید تا کنون هزاران ابزار لینک سازی به بازار آمده است. اینکه بدانید کدام یک از آن ها نسبت به سایرین موثر تر و مفید تر هستند، به شما کمک می کند تا این کار بسیار آسان تر انجام گیرد و دیگر لازم نباشد بسیاری از کار ها را به صورت دستی انجام دهید. ما در این مقاله به ذکر نمونه هایی از ابزار های لینک سازی و توضیح درباره هر کدام از آن ها پرداخته ایم. پس از خواندن این مقاله ابزار لینک سازی مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

لینک سازی موفق چه ویژگی هایی دارد؟

لینک سازی ای موفق است که فرآیندی را ایجاد کند که امتحان خود را به خوبی پس داده است و می تواند به این هدف برسد که یک وب مستر یا روزنامه نگار متقاعد شود و هرچه بیشتر به صفحه و محتوای شما لینک بدهد. درست است که برای ایجاد بک لینک به ابزار خاصی نیاز نیست؛ اما بک لینک ها باعث می شوند که تلاش های شما در این زمینه بیشتر و بهتر نتیجه بدهند.

بهترین ابزار های لینک سازی

حال به بررسی 4 مورد از ابزار های لینک سازی می پردازیم که هر سئو کاری باید از آن ها مطلع باشد و از آن ها استفاده کند:

  1. Google Search
ابزار های لینک سازی

یکی از بهترین و کارآمد ترین ابزار های لینک سازی گوگل است؛ زیرا گوگل یک فهرست مفید از اپراتور های جستجو را نیز در خود دارد. ممکن است این سوال به ذهنتان آمده باشد که  اپراتور جستجو به چه معناست؟ اپراتور های جستجو به شما این امکان را می دهند که آنچه را که به دنبالش هستید خیلی سریع تر و آسان تر پیدا کنید. همچنین عبارتی که در قسمت نتیجه ظاهر می شود دقیقا همان چیزی باشد که جستجو کرده اید. Google Search ابزاری قوی است که به شما کمک می کند که از این فرصت های مناسب استفاده کنید: پست های مهمان، روزنامه نگاران، پیوند جمع بندی ها، صفحات منابع و … .

  1. Hunter

ممکن است این حالت برایتان پیش آمده باشد که در جستجوی آدرس ایمیلی باشید که برای شما یک فرصت بالقوه ای ایجاد کرده است. مطمئن هم هستید که نظر آن مشتری بالقوه نسبت به محتوای شما مثبت است؛ اما برای پیدا کردن آدرس ایمیل آن هرچه که در گوگل یا در سایت خود مشتری سرچ می کنید، موفق نمی شوید. یکی از بهترین ابزار های لینک سازی که در این حالت برای شما بسیار مفید خواهد بود، ابزار شکارچی (Hunter) است.

  1. Scrapebox
لینک سازی موفق چه ویژگی هایی دارد

این ابزار اگر همراه با اپراتور های جستجوی گوگل همراه شود، بسیار قدرتمند تر عمل خواهد کرد. در گذشته آن دسته از سئو کاران از این ابزار استفاده می کردند که می خواستند نظرات وبلاگ را در مقیاسی خاص خودکار کنند. این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید در زمانی اندک نتایجی را که در SERP ها نمایش داده می شوند، گردآوری کنید. با استفاده از Scrapebox دیگر نیازی نیست که زمان زیادی صرف کنید و فهرستی از URL ها را به صورت دستی فراهم کنید. به جای آن، این ابزار برای شما نتایج را scrape می کند و می فرستد. شما هم می توانید از این زمان صرفه جویی شده برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید و رضایت آن ها را برای پیوند دادن به محتوایتان جلب کنید.

  1. Google Alerts

احتمالا نام Google Alerts به عنوان یکی از ابزار های لینک سازی در ذهن شما ثبت نشده باشد. اما این پلتفرم رایگان در اصل یک ابزار قدرتمند است که هر کسی که در حوزه لینک سازی فعالیت می کند باید از آن مطلع باشد و ترجیحا از آن استفاده کند. این ابزار در موارد زیر به شما کمک می کند:

  • هر زمان که نام شما به صورت آنلاین در محیط وب ذکر می شود، به شما پیام می دهد و از این راه برای شما فرصت هایی برای تماس فراهم می شود که می توانید از آن نام تجاری برای لینک سازی استفاده کنید.
  • می توانید مطلع شوید که نام رقبای شما هر چند وقت یک بار به صورت آنلاین ذکر می شود. در این حال می توانید بفهمید که چه کسی درباره آن ها سخن می گوید و نامشان در چه مواردی برده می شود.
  • می توانید از این موضوع مطلع شوید که در چه زمان هایی مطالبی که با کلمات کلیدی شما همسو است، به صورت آنلاین منتشر می شود. از این طریق می توانید با وبلاگ نویسان جدید آشنا شوید و به موضوعات پر طرفدار دسترسی داشته باشید.
Google Alerts

جمع بندی

همانطور که می دانید، تا کنون تعداد زیادی از ابزار های لینک سازی به بازار عرضه شده اند. دانستن اینکه از میان این تعداد، کدام یک برای کار شما مناسب تر است اهمیت زیادی دارد. همچنین ممکن است ابزار های دیگری هم باشند که با نام ابزار لینک سازی در بازار اینترنتی شناخته نشده اند؛ اما در اصل برای این کار از جهات دیگر مفید هستند که آشنا بودن با آن ها خالی از فایده نیست. ما در این مقاله در ابتدا ذکر کردیم که ابزار های لینک سازی پر کاربرد باید چه ویژگی هایی داشته باشند و سپس به بررسی نمونه هایی از آن ها پرداختیم.

نظرات کاربران