استراتژیست محتوا

استراتژیست محتوا را بشناسید و بدانید که چه مسئولیت هایی دارد

اگر در جریان نیستید که یک استراتژیست محتوا کیست و چه کار می کند، نگران نباشید، در این مطلب از بیزون رمز و راز یک استراتژیست محتوا را بازگو می کنیم.

 

یک استراتژیست محتوا دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

پاسخ کوتاه این است: برای وب سایت های کسب و کار، تولید محتوا می کند.

پاسخ طولانی: “بردلی جیمز مورین ، سرپرست محتوا و رشد ، در این باره توضیح داد: “محتوایی ایجاد کنید که با طرفداران و بازار هدف موجود مطابقت داشته باشد و در عین حال به اندازه کافی خلاقیت داشته باشد و راهکارهای متمایزی ارائه دهد” استراتژی محتوا علمی است که پشت تولید محتوا قرار دارد، استراتژیست محتوا برای کسسب و کار و استارت آپ شما محتوای لازم را پیش بینی می کند و راهکارهایی برای رشد در اختیارتان می گذارید. استراتژیست محتوا نیاز به مهارت نوشتن متنوع ، مهارت برخورد با مشتری و دانش فنی در زمینه موتورهای جست و جو داشته باشد. در واقع یک استراتژیست محتوا باید بلد باشد متن ها را در فرمت سئو دربیاورد و از خدمات سئو کاملا باخبر باشد.

جیمز مورین می گوید: “من به عنوان یک استراتژیست محتوا ، از داده ها ، تحقیقات و درک خودم از روانشناسی برای شکل دادن به روایت مشتری خود  استفاده می کنم و محتوایی متناسب با مخاطبان هدف کسب و کار ایجاد می کنم.”

یک استراتژیست محتوا مطالب را برنامه ریزی می کند ، می نویسد و ویرایش می کند. تضمین می کند که این تولید محتوا شفاف و قانع کننده است و درخواست زیادی برای این مطلب در همه موتورهای جست و جو ثبت شده است. همچنین محتوایی که یک استراتژیست محتوا ایجاد می کند در راستای برندینگ کسب و کار است و در عین حال رضایت مشتری را جلب می کند.

مسئولیت های روزمره استراتژیست محتوا اغلب شامل ایجاد و مدیریت کمپین های رسانه های اجتماعی است. نظارت بر تعامل و تجزیه و تحلیل داده ها ؛ مدیریت کمپین های بازاریابی محتوا ؛ پیاده سازی بهترین روشهای جستجوگرها و ایجاد مشارکت استراتژیک هم جزو وظایف احتمالی یک استراتژیست محتوا است.

استراتژیست محتوا

استراتژیست محتوا به چه مهارتهایی نیاز دارد؟

مک گي ، گزارشگر سابق اخبار تلويزيون ، مي گويد: “من قاطعانه اعتقاد دارم كه بهترين استراتژيست هاي محتوا سابقه روزنامه نگاري را دارند و درك اساسي از نحوه روايت داستان هاي جذاب دارند.”

این فرد همچنین باید محتوا را دوست داشته باشد. این فرد داستان مشتری یا کسب و کارش را تعریف می کند ، بنابراین مهارت نوشتن ، از جمله نوشتن متن سالوده این شغل است.

اما “نویسنده خوب بودن کافی نیست ؛ شما همچنین باید قادر به تولید استراتژی باشید و بدانید که چگونه این محتوا را برای شبکه های اجتماعی متناسب کنید. ”

همچنین باید در رسانه های اجتماعی ، زبان های برنامه نویسی و تحلیلی تبحر کافی داشته باشد.

استراتژیست محتوا

لیست فعالیت ها:

نقش استراتژیست محتوا در هر سازمان متفاوت است ، اما برخی وظایف در هر نقش ثابت است. این موارد شامل (اما محدود نمی شوند):

  • ایجاد مشخصات و محتوای مناسب برای مخاطبان تعیین شده بازار هدف
  • استراتژی و بهبود تحویل و تبلیغ محتوا
  • تنظیم دستورالعمل برای لحن و سبک تمام محتوای کسب و کار
  • تنظیم استراتژی تحریریه به گونه ای که محتوا در تمام طول مسیر متناسب و جذاب باشد

 

 

 

سرپرست استراتژیست محتوا چه کسی است؟

سرپرست برای هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین بستگی دارد که چه کسی دستمزد فرد را پرداخت می کند. ممکن است سرپرست استراتژیست، بازاریاب باشد یا مدیر عامل شرکت.

 

چه چیزی برای برتری در این موقعیت لازم است؟

مورین در این باره می گوید: “باید بلد باشید یاد بگیرید و همیشه در تکاپوی یادگیری باشید و از شکست هم نترسید. خیلی از موفقیت های من در گرو ناکامای های من بوده است.”

استراتژیست محتوا

چگونه می توانم وارد این رشته شوم؟

مک گی یکی از افراد موفق این حوزه می گوید: “من فکر نمی کنم داشتن یک نوع مدرک خاص لزوما به اندازه داشتن تجربه رسانه ای مهم باشد.” ولی در کل یک استراتژیست محتوا باید هوش و درایت لازم را در زمینه های مختلف داشته باشد تا هر موضوعی اعم از ریاضی، هنر و آشپزی را به یک محتوای مناسب تولید کند.

بهتر است که تجربه عملی در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل ، نوشتن مطالب متن و یا برنامه ریزی رسانه ای داشته باشد. از اینجایی که تولید محتوای متنی برای رشد هر کسب و کاری، گزینه ای حیاتی است باید حواستان به اهمیت این نقش باشد.

اگر برای تولید محتوای کسب و کار خود نیاز به استراتژیست محتوا دارید، با تیم حرفه ای بیزون تماس بگیرید.

نظرات کاربران