روش های افزایش امنیت سایت

روش های افزایش امنیت سایت

مهم نیست که شما چقدر در زمینه طراحی وب سایت حرفه ای هستید یا یک تازه کار. مهم ترین چیزی که باید در این زمینه بدانید این است که امنیت سایت باید اولویت اول شما باشد. بخاطر این که هکر ها هر لحظه می توانند به سایت شما حمله کنند. اگر در امنیت سایت تنبلی کنید و آن را بعدا بیندازید، ممکن است که هر لحظه مورد حمله سایبری قرار بگیرید و در دام بیفتید. این باعث می شود که تمامی داده های خود را از دست بدهید. از دست داده ها نیز مساوی با از دست دادن تمامی سرمایه های شما است. به همین خاطر ما در این مقاله درمورد روش های افزایش امنیت سایت صحبت کرده ایم و نکاتی مهمی را برای شما مثال زده ایم.

 

روش های افزایش امنیت سایت

  1. همیشه نرم افزار های سایت خود را به روز نگه دارید.

روش های افزایش امنیت سایت

امنیت هزاران وب سایت به خاطر آپدیت نکردن برنامه هایشان هر روز به خطر می افتد. هکر ها همیشه و در هر حالی آماده حمله هستند و به دنبال طعمه می گردند تا حمله خود را آغاز کنند. وب سایت هایی که از نرم افزار های امنیتی قدیمی استفاده می کنند، یکی از بهترین هدف ها برای حمله هکر ها هستند و به راحتی با چند تکنیک ساده قابل هک شدن هستند.

به همین خاطر یکی از روش های افزایش امنیت سایت این است که همیشه سایت خود را به روز نگه دارید. برای مثال اگر از وردپرس استفاده می کنید، خود وردپرس چندین آنتی ویروس قدرتمند دارد که با استفاده از آن ها می توانید امنیت سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید و از هک شدن سایت خود جلوگیری کنید. فقط باید حواستان به آپدیت منظم و به موقع آن باشد تا مورد حمله هکر ها قرار نگیرید.

  1. ایجاد رمز عبور های قوی و طولانی

روش های افزایش امنیت سایت

یکی از مهم ترین روش های افزایش امنیت سایت، استفاده از پسورد مناسب و قدرتمند است. در واقع اهیمت آن ها به این خاطر است که اولین سپر امنیتی هستند که جلوی حمله هکر را می گیرند. برای مثال همان طور که همه مغازه ها از از یک محافظ در ویترین خود استفاده می کنند، سایت ها نیز برای جلوگیری از ورود هکر ها از رمز های عبور استفاده می کنند.

به همین خاطر بسیار مهم است که رمز های عبور قوی ، طولانی داشته باشید. هر چه رمز عبور شما قوی تر باشد، سایت شما امنیت بیشتری خواهد داشت.

  1. دریافت گواهی SSL برای سایت

دریافت گواهی SSL برای سایت

پروتکل SSL می تواند از داده های شما هنگام عبور از شبکه های کامپیوتری محافظت کند. به همین خاطر است که یکی از روش های افزایش امنیت سایت این است که برای سایت گواهی این پروتکل پر کاربرد را دریافت کرد و از آن در سایت استفاده کرد. این پروتکل می تواند حریم خصوصی سایت و امنیت آن را افزایش دهد. این پروتکل زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که اطلاعات مشتری نیز در سایت شما قرار داشته باشد. این پروتکل تضمین می کند که هیچ کس به غیر از مشتری نمی تواند این اطلاعات را ببینید و به آن دسترسی داشته باشد. این یعنی تمامی اطلاعات مهم مانند شماره کارت اعتباری مشتری، رمز عبور و تمامی اطلاعات مربوط به او برای هیچ کس قابل دسترسی نیست.

  1. خریداری یک هاست معتبر و قابل اطمینان

خریداری یک هاست معتبر و قابل اطمینان

برای راه اندازی یک کسب و کار، نیاز است تا یک هاست سایت داشته باشید تا سایت بر روی آن اجرا شود. یکی از اولین روش های افزایش امنیت سایت این است که یک هاست قابل اطمینان و با کیفیت از طرف یک شرکت معتبر خریداری کنید.

در واقع تمام سایت و اطلاعات مهم شما و مشتریان شما در هاست قرار دارد. به همین خاطر است که باید یک هاست مورد اطمنیان از یک شرکت معتبر بخرید. 59 درصد از افراد، از شرکتی که قبلا مورد حمله سایبری قرار گرفته است خرید نمی کنند. زیرا شرکتی که نمی تواند یک حمله سایبری جلوگیری کند به هیچ عنوان نمی تواند گزینه مناسبی برای میزبانی وب سایت شما باشد.

  1. برنامه WAF را برای افزایش امنیت سایت نصب کنید.

برنامه WAF را برای افزایش امنیت سایت نصب کنید.

یکی از روش های افزایش امنیت سایت، استفاده از یک نگهبان است. این روش ، روش بسیار جالبی به نظر می رسد. اما چگونه می توان آن را انجام داد؟

WAF در واقع به فایروال برنامه وب گفته می شود. این برنامه نگهبان مجازی سایت شما است. این برنامه بر داده ها نظارت می کند و مطمئن می شود که ایمن هستند. در ضمن این برنامه می تواند ترافیک های مشکوک مانند هرزنامه ها را شناسایی و فیلتر کند. این برنامه قابلیت مسدود کردن تمامی حملات سایبری هکر ها را دارد.

  1. ایجاد محدودیت در تعداد دفعات ورود به سایت

روش های افزایش امنیت سایت

یکی دیگر از روش های افزایش امنیت سایت این است که تعداد دفعاتی که یک IP می تواند به سایت وارد شود را محدود کنید. به خاطر این که هکر ها اغلب اوقات سعی می کنند تا از طریق حساب کاربران سایت شما اقدام به دزدی اطلاعات کنند. به همین خاطر اگر دیدید که یک IP بیش تر از سه بار تلاش ناموفق برای ورود به سایت را داشت، به راحتی آن IP را مسدود کنید.

شاید این روش زیاد قوی نباشد. زیرا هکر ها می توانند IP خود را تغییر دهند. اما همین روش ساده باعث می شود فرآیند ورود به سایت و دسترسی به اطلاعات برای آن ها بسیار طولانی تر شود. زیرا تغییر IP نیاز به زمان دارد و تلف کردن زمان بیشتر برای هکر ها یک عذاب سخت است.

  1. تهیه نسخه پشتیبان از داده ها

تهیه نسخه پشتیبان از داده ها

شاید بتوان این مورد را یکی از مهم ترین نکات در روش های افزایش امنیت سایت دانست. اگر می خواهید اطلاعات خود را امن نگه دارید، همیشه یک نسخه پشتیبان از آن ها تهیه کنید و در مکانی امن تر از آن ها نگه داری کنید. این راه بی خطر و ساده است که هر کسب و کاری باید آن را انجام دهد. زیرا در صورت بروز هر اتفاق ناگواری می توان از نسخه پشتیبان داده ها استفاده کرد.

فقط این نکته را در نظر داشته باشید از نگهداری اطلاعات پشتیبان در سروری که سایت را روی آن نگه داری می کنید، خودداری کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد این که چگونه می توان امنیت سایت را افزایش داد صحبت کردیم. متوجه شدیم که امنیت سایت یکی از اصلی ترین کار هایی است که باید برای سایت انجام دهید. به همین خاطر روش های افزایش امنیت سایت را برای شما نام بردیم و در مورد هرکدام توضیح دادیم.

نظرات کاربران