CMS چیست

CMS چیست؟ و چگونه به وب سایت کمک می کند؟

در این مقاله درباره مجموعه ‌ای از نوآوری‌ ها صحبت می‌ کنیم که به شرکت‌ ها اجازه می‌ دهد تا نتایج مثبت را بالا ببرند، فروش بیشتری داشته باشند و گزینه‌ های بیشتری را به مصرف کنندگان ارائه دهند. در این مقاله می خواهیم ببینیم CMS چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

 

معنای CMS چیست ؟

CMS مخفف “سیستم مدیریت محتوا” است. به بیان ساده ابزاری که به شما امکان ایجاد، سازماندهی، انتشار و حذف محتوا بر روی وب سایت ها را می‌ دهد. در این مقاله، شما درک خواهید کرد که چگونه و چرا باید از یک CMS در استراتژی دیجیتال خود استفاده کنید. شما می توانید این کار را بدون داشتن تقریباً هیچ دانش فنی انجام دهید.

تصور کنید که هر هفته باید یک وب سایت را به طور دستی به روز رسانی کنید که کار بسیار دشوار و پیچیده ای خواهد بود. بنابراین CMS یک راه حل ایده آل برای هر کسی است که به یک وب سایت ثابت نیاز دارد که باید به روزرسانی شود.

CMS چیست

کاربرد CMS چیست ؟

تصور کنید برای یک روزنامه یا مجله کار می کنید و باید هر روز محتوای جدیدی تولید کنید و برای هر قطعه جدید از محتوا شما باید کل ساختار را بازسازی کنید و زیرساخت وب سایت خود را تغییر دهید و تنها گزینه شما این است که به طور دستی به روز رسانی ها را انجام دهید.

در چنین وضعیتی می‌توانید تصور کنید که کار شما چقدر هزینه بردار و کند خواهد بود؟ خوشبختانه امروزه برای حل این مشکلات ساختاری و عملیاتی CMS وارد خواهد شد. یکی از مزایای مرتبط با CMS این است که یک ابزار آسان برای استفاده است که به مردم اجازه می دهد بیشتر بر روی استراتژی خود تمرکز کنند و کم تر بر بخش های عملیاتی متمرکز شوند.

لازم نیست که کاربر در مورد نکات فنی نگران باشد. آن ها فقط باید محتوای جدید را به طور مرتب بارگذاری کنند. بنابراین، افراد می توانند همه محتوا ها را به طور موثر مدیریت کنند.

 

توابع اصلی CMS چیست ؟

برای ایجاد و انتشار محتوای جدید در یک وب سایت مولفه های زیادی وجود دارد. هر یک از این مولفه ها به پشتیبانی CMS نیاز دارند تا بصورت آنلاین کارایی داشته باشند. وقتی به برخی از وظایف اصلی CMS نگاه می‌کنیم، این موضوع حتی آشکار تر هم می شود. این وظایف عبارتند از:

  1. ایجاد و انتشار صفحات
  2. ویرایش متن
  3. کنترل موجودی و سیستم فروش (برای تجارت الکترونیک)
  4. نصب پلاگین ها و اضافه کردن ons برای بسط کاربری وب سایت
  5. کتابخانه رسانه برای آپلود تصاویر و ویدیو ها

 کاربرد CMS چیست

نحوه انتخاب CMS

انتخاب یک CMS می‌تواند کمی چالش بر انگیز باشد زیرا گزینه های زیادی وجود دارد به علاوه این گزینه ها بسیار شبیه به هم هستند. خوب، ما چطور بهترین CMS را انتخاب ‌کنیم؟ اصلا بهترین CMS چیست؟ حقیقت این است که شما باید چند نکته را بدانید تا این تصمیم را به درستی اتخاذ کنید.

  1. بررسی کنید تاریخچه CMS چیست.
  2. ببینید آیا جامعه کاربران آن به اندازه کافی بزرگ و فعال است و سیستم اعتبار خوبی دارد.
  3. توجه کنید که اگر تیم پشتیبانی این سیستم قوی باشد، هدف این سیستم CMS چیست. اگر مرکز اصلی CMS بسیار متفاوت از چیزی است که شما به دنبال آن هستید، یک چیز دیگر را امتحان کنید. به عنوان مثال: شما می‌خواهید یک وبلاگ ایجاد کنید و CMS بر روی تجارت الکترونیک تمرکز می کند، در این صورت تجربه کاربر چگونه خواهد بود؟ اگر بهترین CMS موجود در بازار را در اختیار داشته باشید تا زمانی که به کار شما نیاید بی فایده است. سعی کنید بفهمید کدام گزینه متناسب با نیاز های شرکت شما است.

 

نحوه غیر فعال کردن CMS

وقتی متوجه شدید CMS برای کسب و کار شما منطقی نیست، باید از یک CMS جدید استفاده کنید. اگر در این فکر هستید که چطور این کار را انجام دهید با ما همراه باشید.

دو قانون طلایی برای ترک CMS موجود و استفاده از نمونه جدید آن وجود دارد:

اطلاعات و پایگاه داده خود را ذخیره سازی کنید زیرا در این صورت اگر همه چیز خوب پیش نرود، شما هنوز قادر خواهید بود سایت خود را با پایگاه داده صد در صد ایمن داشته باشید. با تیم پشتیبانی CMS جدید تماس بگیرید. به طور کلی هر کیفیتی از CMS دارای اسناد و مستندات بسیار عالی است. این باعث می شود که شما بدون دردسر از CMS جدید استفاده کنید.

7 مورد از مزایای CMS چیست ؟

CMS برای افرادی که صفحات متعددی را در اینترنت ایجاد کرده‌اند مزایای متعددی دارد. این مزایا عبارتند از:

۱. ایجاد و نگهداری صفحات را آسان می کند.

۲. استفاده از آن بسیار ساده است.

۳. دارای تعداد زیادی ویژگی های مفید است.

۴. از سیستم بهینه‌سازی جستجو یا سئو پشتیبانی می کند.

۵. گزینه تطبیق پذیری را برای پروژه ها ارائه می دهد.

۶. سرعت بارگذاری مناسبی دارد.

۷. با پرداخت هزینه پایین می توان از آن استفاده کرد.

 

بهترین سرویس میزبانی برای CMS چیست ؟

CMS تنها جز حیاتی برای نگهداری سایت نیست. سرویس میزبانی نیز در این امر نقش ویژه ای دارد، اگر میزبان CMS از آن پشتیبانی نکند، شما نمی توانید هیچ فعالیتی در صفحات وب خود انجام دهید.

الف) برای انتخاب بهترین سرویس میزبانی ابتدا تصمیم بگیرید که کدام سرویس میزبانی را می‌خواهید، میزبانی مشترک، ابری، VPS یا سرور اختصاصی؟

ب) این فهرست را با گزینه های شناخته شده ای که شما به دنبال آن هستید، مقایسه کنید.

ج) ویژگی ها، پشتیبانی مشتری و قیمت آن جایگزین هایی که در فهرست شما باقی مانده‌اند را نیز مقایسه کنید.

 

بهترین CMS موجود در بازار چیست؟

WordPress

حالا که می دانید سیستم مدیریت محتوا یا  CMSچیست، ما می خواهیم بهترین گزینه های موجود در بازار را به شما نشان دهیم. و به شما WordPress را معرفی می کنیم:

WordPress (WP)  بهترین و پر کاربرد ترین پلت فرم CMS در جهان است. اول از همه، این یک جایگزین آزاد است که توسط بلاگ ها، commerces و انواع پروژه‌ های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های دیگری نیز وجود دارند، مانند متصل شونده ها و قالب ها که قبلاً ساخته شده اند، بنابراین کاربران می توانند راه حل های خود را با توجه به نیاز ها و استراتژی های کسب و کارشان سفارشی کنند.

یکی از مهم ترین مزایای وردپرس جامعه فعال آن است. هزاران توسعه دهنده با تخصص لازم برای حفظ این سیستم تا به امروز وجود دارند که تغییرات و پیشرفت های جدید را ارائه می دهند. علاوه بر آن، امنیت نیز یک عامل کلیدی است. از آن جایی که WP یک جایگزین منبع باز است، همیشه به دنبال ایجاد حفره های امنیتی در سیستم برای حمله به اطلاعات خصوصی است.

 

آنچه که برنامه ویژه CMS را می سازد این واقعیت است که به کاربران اجازه می دهد، تولید و مدیریت محتوای پویا و بدون زحمت داشته باشند. این به آن معنی است که با استفاده از CMS شما می توانید یک وبلاگ، تجارت الکترونیکی یا تقریباً هر نوع وب سایتی را که به روز رسانی های منظم نیاز دارد، حفظ کنید.

نظرات کاربران