انتخاب طراح سایت

چند نکته برای انتخاب طراح سایت

یکی از مهم ترین کار هایی که هر کسب و کار باید برای پیشرفت خود انجام دهد، ساخت یک سایت برای کسب و کار است. اما ساخت سایت به این سادگی ها نیست و باید طراح سایت خوبی داشته باشید تا بتوانید سایت بهینه و با کیفیتی داشته باشید. ما در این مقاله در مورد ویژگی های مهمی که در انتخاب طراح سایت به آن دقت کنید اشاره کرده ایم.

مهم ترین ویژگی که در انتخاب طراح سایت به آن دقت کنید.

  1. مهارت گوش دادن

در کنار تسلط کامل بر کار، یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک طراح سایت باید داشته باشد، مهارت گوش دادن است. یک طراح سایت باید به خوبی به حرف های شما گوش دهد تا بتواند نیاز های شما را درک کند. طراح سایتی که انتخاب می کنید باید به خوبی حرف های شما را متوجه شود تا بتواند سوالات تخصصی مربوط به این زمینه را بپرسد. اگر طراح سایت بتواند به خوبی نیاز های شما را درک کند، می تواند بر اساس آن ها، سایتی مناسب برای شما طراحی کند.

  1. مهارت های ارتباطی

انتخاب طراح سایت

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهمی که در انتخاب طراح سایت به آن دقت کنید مهارت های ارتباطی است. اگر برای اولین بار است که می خواهید با آن ها از طریق روش هایی مانند ایمیل، لینکدین یا روش های غیر مسقیم ارتباط برقرار کنید، باید انتظار این را داشته باشید که آن ها به موقع یا حداقل در اولین فرصت به شما جواب دهند. همچنین در حین کار نیز طراح سایت پیشرفت های کار به شما نشان دهد و توضیح دهد که در مراحل بعد قرار است چه تغییراتی اعمال شود. همچنین در خصوص انتخاب طراح سایت و صحبت در مورد هزینه های طراحی سایت آن ها باید همه چیز به طور روشن به شما توضیح دهند تا جای هیچ شکی باقی نماند.

  1. شفافیت

یکی از مهم ترین ویژگی ها، شفافیت و صداقت طراح سایت است. اگر شخص مطمئن یا شرکت خاصی را نمی شناسید، این موضوع اهمیت بیشتری نیز خواهد داشت. این بدین معنی نیست که طراح با تمام حرف های موافق باشد و همه اطلاعات را در اختیار شما بگذارد. در واقع منظور از شفافیت و صداقت این است که طراح سایت با اطلاعات خود به شما کمک کند تا اشکالات خود را پیدا کنید. برای این که در انتخاب طراح سایت اشتباه نکنید، باید بدانید که یک طراح سایت خوب، دید نسبتا بهتری از شما از پروژه خواهند داشت.

منظور از صداقت این است که طراح سایت واقعا بتواند در زمان معین شده سایت را به طور کامل به شما تحویل دهد و زیر فشار کاری به خاطر پروژه های دیگر سایت شما را به طور ناقص تحویل ندهد. در صورتی که طراح وقت کافی نداشته باشد، باید به شما اطلاع دهد.

  1. تعیین هزینه پروژه به طور دقیق

تعیین هزینه پروژه به طور دقیق

در انتخاب طراح سایت باید بدانید که طراح به چه صورت برای طراحی سایت شما قیمت گذاری می کند. به طور کلی از قیمت گذاری که بر اساس تعداد صفحات سایت انجام می شود، خودداری کنید. زیرا در طراحی سایت باید عواملی مثل کد نویسی های HTML و CSS و طراحی ها و خلاقیت های خود سازنده برای قیمت گذاری سایت در نظر گرفته شود.

کسانی که معمولا پروژه را بر اساس تعداد صفحه قیمت گذاری می کنند، کیفیت کار خوبی ندارند. زیرا این افراد معمولا برای طراحی سایت، بسیاری از صفحه ها را فقط کپی می کنند و آن را با تغییر جزئی در اختیارتان می گذارند که این باعث می شود به زودی برای طراحی مجدد سایت خود، یک طراح دیگر را انتخاب کنید.

  1. نوع برخورد و توضیح درمورد پروژه

یکی دیگر از ویژگی هایی که در انتخاب طراح سایت باید به آن دقت کنید، نوع برخورد و توضیح در جزئیات کار است. این شاخص ها از عواملی هستند که کیفیت کلی کار فرد طراح را تعیین می کند. طراح سایت باید به طور خلاصه در مورد جزئیات کار خود توضیح دهد. برای مثال این موارد می تواند شامل تعداد صفحات سایت، فناوری های به کار گرفته شده در سایت و تعداد کامپوزیت های گرافیکی سایت شود. همچنین در انتخاب طراح سایت باید دقت داشته باشید که طراح باید زمان تخمینی تحویل پروژه را نیز برای شما مشخص کند.

نکات مهم دیگر در انتخاب طراح سایت

نکات مهم دیگر در انتخاب طراح سایت
  • یکی از نکات مهمی که در انتخاب طراح سایت باید به آن دقت کنید، سایت خود طراح است. دقت کنید که آیا سایت خود طراح به روز می شود یا خیر. سایت خود طراح سریع لود می شود یا خیر. و این که آیا سایت حرفه ای به نظر می آید یا خیر.
  • یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب طراح سایت باید در نظر بگیرید، نمونه کار های طراح است. اکثر طراحان معمولا نمونه کار های قبلی خود را به نمایش می گذارند. به نمونه کار های طراح سر بزنید و ببینید که آیا کیفیت مطلوبی دارند یا خیر.
  • یکی دیگر از راه هایی که می توانید به کمک آن از کیفیت کار طراح اطمینان پیدا کنید، توصیفات مشتریان قبلی است. ببینید آیا می توانید افرادی را پیدا کنید که قبلا با طراح مورد نظر شما کار کرده اند یا خیر. اگر می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید، ببینید که آیا از کیفیت کار فرد مورد نظر راضی بوده اند یا خیر.

نظرات کاربران