اهمیت فوتر سایت

اهمیت فوتر سایت

فوتر یکی از اجزای سایت است که نقش مهمی در معرفی برند شما دارد. فوتر در واقع مجموعه ای از اطلاعات در پایین ترین قسمت سایت شما است که اطلاعاتی را در مورد برند شما و سایر موضوع های مرتبط با خدمات شما را به مشتری ارائه می دهد.

به طور کلی، کسانی که در طراحی وب فعالیت می کنند وظیفه دارند تا قسمت های مختلف سایت مانند اعلامیه های حق چاپ، سیاست های بازگشت و بازپرداخت، سیاست های حفظ حریم خصوصی، وبلاگ، خبرنامه ها، تغییر دهنده های لینک به صفحه اصلی، اطلاعات تماس و فرم های استعلام را در سایت شما تنظیم کنند. به دلیل اهمیت فوتر سایت در سایت، تنظیم این بخش نیز به عهده طراحان است.

پاورقی های هر وب سایت، یکی از مهم ترین بخش های آن محسوب می شوند. زیرا برای دستیابی به این موارد ضروری هستند:

 

راهنمای سایت شما

اهمیت فوتر سایت

سایتی که در در پاورقی خود هیچ اطلاعاتی نداشته باشد، مفید نخواهد بود. برای مثال فکر کنید که شما تا انتهای راهرویی را می روید، اما در انتهای راهرو دیواری برهنه بدون هیچ طرح و نقشی را می بینید که هیچ چیزی بر روی آن نیست. سایت نیز همین گونه است. اگر هیچ چیزی در پاورقی سایت خود نداشته باشید، مشتری احساس می کند که یک چیزی در سایت شما کم است.

به همین دلیل است که اهمیت فوتر سایت در وب سایت بسیار زیاد است. فوتر وب سایت به کاربران کمک می کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت خاصی که از وب سایت نیاز دارند بروند و آن جا کار خود را انجام دهند. برای مثال از طریق پاورقی می توان به صفحاتی مانند قسمت فراخوان سایت، ثبت نام سایت، خبرنامه سایت یا فرم های تماس برای سوالات متداول دسترسی پیدا کرد. تقریبا می توان گفت که قسمت پاورقی سایت به عنوان راهنمای ناوبری در سایت عمل می کند.

 

اطلاعات فنی و حقوقی سایت

اهمیت فوتر سایت

یکی مورد دیگر باعث می شوند اهمیت فوتر سایت افزایش پیدا کند، قوانین وب سایت هستند. هر وب سایت و کسب و کاری برای تعامل با کاربران و مشتریان خود یک سری قوانین دارند که حتما باید رعایت شود. در ضمن مشتری باید در مورد این که چه اطلاعاتی از او گرفته می شود و به از اطلاعات او به چه هدفی استفاده می شود، اطلاع کافی داشته باشد.

در ضمن ممکن است که برخی از افراد از وب سایت های سرقت ادبی انجام دهند و مقاله دیگر سایت ها را در سایت خود بدون ذکر منبع قرار دهند. این باعث می شود تا سایت منبع ترافیک بسیار زیادی را از دست دهد و اتفاقات نامطلوبی بیفتد. برای جلوگیری از این کار، باید به اهمیت فوتر سایت توجه کنید. زیرا در آن به طور کامل می توانید در مورد حق چاپ و خط مشی رازداری به کاربران خود توضیح دهید. همچنین می توانید از طریق آن به افرادی که محتوای شما را بدون اجازه کپی می کنند نیز هشدار دهید.

 

زمان صرف شده در وب سایت

زمان صرف شده در وب سایت

هر کاربری که تا آخر مقاله را بخواند، به انتهای صفحه می رسد و پاورقی صفحه را خواهد دید. هنگامی که فرد به فوتر سایت می رسد، ممکن است لینک های دیگری را آن جا پیدا کند که قبلا از وجود آن ها اطلاع نداشته است. اهمیت فوتر سایت در اینجا است که باز هم خود را نمایان می کند. زیرا فرد پس از دیدن لینک ها در فوتر سایت، احتمالا بر روی آن ها نیز کلیک خواهد کرد و مقاله های دیگر شما را نیز مطالعه خواهند کرد.

با این کار، فرد زمان بیشتری را در سایت شما خواهد ماند و احتمال پرش کاربر نیز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. به همین خاطر است که فوتر در سئو سایت نیز تاثیر دارد. زیرا گوگل سایت هایی را سعی می کند به کاربران نشان دهد که کاربران آن، زمان بیشتری را در سایت گذرانده باشند. به همین دلیل اهمیت فوتر سایت بیش از پیش افزایش می یابد.

 

استراتژی سئوی پاورقی

استراتژی سئوی پاورقی

تمامی افرادی در حوزه توسعه وب فعالیت دارند، این را می دانند که لینک سازی چقدر برای داشتن یک سئو موفق اهیمت دارد. داشتن لینک برای هر مقاله، چه داخلی باشد و چه خارجی، می تواند در رتبه سایت شما تاثیر داشته باشد. البته باید دقت داشته باشید که نکته مهم تر از آن داشتن محتوای با کیفیت است.

ایندکس کردن سایت زمانی ساده تر می شود که پیوند ها به راحتی برای موتور جست و جو قابل نمایش باشند و به مقاله های با کیفیت شما اشاره کرده باشند. اهمیت فوتر سایت در لینک دهی را نباید دست کم بگیرید. با استفاده از فوتر به راحتی می توانید لینک های مقاله های برتر خود را نشان دهید تا کاربران بیشتری به آن جذب شوند. جذب کاربران بیشتر برای شما سئوی بهتر سایت را به دنبال خواهد داشت.

 

عاملی برای اعتماد سازی

عاملی برای اعتماد سازی

فوتر سایت جایی است که تمامی اطلاعات اضافی در مورد وب سایت در آن جا قرار می گیرند. اگر سایت شما موفق به دریافت جوایز برجسته، گواهی های قابل اطمینان، مهر تایید از آژانس های امنیتی دریافت کرده باشد، می تواند آن را در فوتر سایت قرار دهد. به همین خاطر است که باز هم تاکید می شود اهمیت فوتر سایت بسیار زیاد است. زیرا مشتری با دیدن این موارد می تواند اطمینان بیشتری نسبت به سایت شما داشته باشد. همچنین شما می توانید تاییدیه ها و نظرات مثبت دیگر کاربران را نیز در فوتر سایت قرار دهید تا به مشتریان جدید اطمینان خاطر بدهید.

 

استفاده از تصویر برند در فوتر سایت

استفاده از تصویر برند در فوتر سایت

یکی از بهترین مکان ها برای درج نام شرکت، لوگو شعار سایت شما در پاورقی سایت است. شما می توانید موارد این چنینی و مشابه آن را پاورقی سایت قرار دهید. زیرا از این بابت که مشتری آن ها را می بیند اطمینان پیدا خواهید کرد. با استفاده از لوگو، نام شرکت و شعار شما بهتر می توانید هویت برند خود را به مشتریان نشان دهید و هدف خود را از تاسیس شرکت به آن ها بفهمانید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد اهمیت فوتر سایت سایت صحبت کردیم. متوجه شدیم که فوتر سایت کجاست و چرا تا این حد در سایت شما اهیمت دارد. در فوتر سایت کار های زیادی را می توان انجام داد که می توانند بر تمامی بخش های حتی سئو تاثیر بگذارند. به همین خاطر، تمامی مواردی که نیاز بود در مورد آن را گفتیم و کار هایی که می توانید در آن انجام دهید را نیز نام بردیم.

نظرات کاربران