اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام محیطی است که در آن کاربران می توانند محتواهای مربوط به مطالبی که دوست دارند را ببینند. این صفحه از عکس ها و فیلم ها و پست های مختلفی تشکیل شده است و بخشی که نمایش می دهد برای هر کاربر متفاوت است. به این ترتیب که متناسب با علاقه مندی های شما، هشتگ ها و صفحه هایی که دنبال کرده اید،‌ مجموعه ای از تصاویر و فیلم ها مطابق با سلیقه شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام ظاهر می شود.

طبق گفته یکی از افرادی که در شرکت اینستاگرام فعالیت می کند، الگوریتمی که صفحه اکسپلور اینستاگرام را ایجاد کرده است، روزبه روز در حال پیشرفت و تغییر است و سعی می کند پست ها و محتواهایی که نمایش می دهد، انطباق بیشتری با سلیقه های مخاطبان و کاربران داشته باشد.

عناصر صفحه اکسپلور اینستاگرام

برای آن که بتوانید صفحه اکسپلور اینستاگرام را در این نرم افزار پیدا کنید، نماد ذره بین را در نوار پایین نرم افزار بیابید. وقتی که وارد این صفحه می شوید، در بالای صفحه نواری را مشاهده می کنید که در آن این قابلیت برای شما فراهم شده است که حساب های کاربری مختلف، هشتگ ها و مکان ها را جستجو کنید. همچنین در ماه نوامبر، اینستاگرام قدرت موتور جستجوی خود را به شکل چشم گیری بهتر کرد و گزینه جستجوی کلمات کلیدی را نیز به آن اضافه نمود.

در پایین قسمت جستجو، بخش های متفاوتی قرار گرفته است. برای مثال یکی از پربازدید ترین آن ها برنامه اختصاصی IGTV است که به نظر خیلی ها رقیبی برای سایت Youtube به شمار می‌ آید. همچنین می توان موضوعاتی مثل موسیقی، ورزش، زیبایی، مسافرت و امثال این ها را نیز در این صفحه پیدا کرد. بخش جدیدی انتظار می رود به زودی در این صفحه در کنار دیگر موضوعات قرار بگیرد، بخش «صوت» یا audio است. وقتی شما کلمه ای را جستجو می کنید، این موضوعات متناسب با جستجوی شما دسته بندی می شوند.

یکی دیگر از قابلیت هایی که باعث همه گیر شدن صفحه اکسپلور اینستاگرام شده است، این مسئله است که هنگامی که شما وارد پستی در این صفحه می شوید، صفحه دیگری شامل تعداد زیادی از پست های متناسب با پستی که انتخاب کرده اید برای شما می آورد. این مسئله عظمت این صفحه و الگوریتمی که مسئول ایجاد آن است را می رساند. به گفته اینستاگرام، روزانه ۲۰۰ میلیون نفر از صفحه اکسپلور اینستاگرام بازدید می کنند.

عناصر صفحه اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم، آن محتواهایی که در صفحه اکسپلور خود می بینید، تنها مربوط به شخص شماست و محتواها و پست هایی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام بقیه وجود دارد، با پست های موجود در صفحه اکسپلور اینستاگرام شما فرق می کند. دلیل این امر هم واضح است. چون علاقه مندی ها و سلیقه های هر فرد فرق می کند و چون صفحه اکسپلور اینستاگرام این علاقه مندی ها را دنبال می کند،‌ در نتیجه اکسپلور اینستاگرام هر شخص متفاوت است.

سیستم الگوریتم اینستاگرام، سیستم قوی است که با توجه به پست هایی که شما در اینستاگرام جزو علاقه مندی های خود قرار داده اید و صفحاتی که دنبال کرده اید، متوجه می شود که شما به چه موضوعات و چه پست هایی علاقه مندید. در نتیجه پست هایی که در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار می دهد، با علاقه مندی های شما ارتباط مستقیم دارد.

این الگوریتم برخلاف الگوریتم صفحه خانگی اینستاگرام کار می کند. در صفحه اصلی اینستاگرام، شما تنها پست های حساب های کاربری را می بینید که دنبال کرده اید. اما در صفحه اکسپلور اینستاگرام شما از صفحات و حساب های کاربری که تا حالا به آن برخورد نکرده اید، پست هایی را مشاهده می کنید.

در زبان ساده، دلایلی که پست ها در صفحه اکسپلور اینستاگرام شما ظاهر می شود را در لیست زیر برای شما آماده کرده ایم.

  • حساب های کاربری که دنبال می کنید.
  • علاقه مندی های دنبال کنندگان آن حساب کاربری منحصر به فرد که شما دنبال می کنید.
  • پست هایی که در صفحه اصلی شما قرار می گیرد.
  • پست هایی که مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته است.

مزایای قرار گرفتن حساب کاربری شما در اکسپلور اینستاگرام

اگر پست یا محتوایی از حساب کاربری شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرد، صفحه شما بسیار پیشرفت خواهد کرد. بدیهی است که به دلیل مخاطبان بالایی که اکسپلور اینستاگرام دارد،‌ حضور پستی از صفحه شما باعث خواهد شد که مخاطبان بیشتری از صفحه شما بازدید کنند و دنبال کنندگان شما افزایش می یابد.

آیا داشتن حساب تجاری در اینستاگرام بر قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام تاثیر می گذارد؟

در حال حاضرحساب هایی در اکسپلور اینستاگرام قرار می گیرند که پست های آن ها بیشتر مورد بازدید کاربران اینستاگرام قرار می گیرد و تفاوتی نمی کند که این حساب کاربری، تجاری یا خلاقانه باشد یا برچسب حساب شخصی برروی آن خورده باشد.

طبق گفته وب سایت تجاری اینستاگرام: «هدف ما این است که برای تجارت های مختلف شرایطی را فراهم سازیم که بتوانند ارتباطات خود با مخاطبان خود را عمیق تر کنند و به وسیله افرادی که دوست دارند علاقه مندی های خود را بیشتر کشف کنند، دیده شوند.»

نحوه قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام

بدیهی است که به دلیل مزایای زیادی که اکسپلور اینستاگرام دارد، قرار گرفتن در آن برای هر حساب کاربری از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل سعی کرده ایم لیستی از روش هایی برای قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام برای شما تهیه کنیم.

  1. بازار هدف خود را بشناسید

برای آن که بتوانید در اکسپلور اینستاگرام قرار بگیرید، باید به یک درک کلی نسبت به نوع مخاطبان خود برسید. برای این کار می توانید از کسایی که شما را دنبال کرده اند شروع کنید و بیابید که وجه مشترک افرادی که علاقه مند به دنبال کردن صفحه شما شده اند، چیست. سپس متوجه می شوید که مخاطبان شما از چه قشری تشکیل شده اند و بعد از آن می توانید مطالبی را که در حساب کاربری خود قرار می دهید را متناسب با کاربران خود، طبقه بندی کنید.

نحوه قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام

  1. مطالب جذاب به اشتراک بگذارید

هنگامی که متوجه شدید که چه قشری مخاطب شما هستند، می توانید به درک کلی از مطالبی که باید پست کنید برسید. حال بهتر است برای آن که احتمال قرار گرفتن صفحه شما در اکسپلور اینستاگرام بالاتر رود، مطالبی را پست کنید که جذاب تر هستند و مخاطبان بیشتری را به خود جذب می کنند.

طبق بررسی های انجام شده،‌ ویدئوها مخاطبان بیشتری را نسبت به تصاویر سمت خود جذب می کنند و درصد بیشتری از محتواهای اکسپلور اینستاگرام به ویدئو اختصاص داده می شود. بنابراین بهتر است که از محتواهای ویدئویی بیشتر استفاده کنید.

  1. زمانی که دنبال کنندگان شما آنلاین هستند، پست بگذارید

در الگوریتم اینستاگرام زمان آنلاین بودن اولویت دارد. به زبان ساده اگر شما زمانی از روز که تعداد کاربران کمتری آنلاین هستند پستی بگذارید و بعد از شما حساب دیگری در ساعت زمانی بهتری مطلبی به اشتراک بگذارد، مطلب حساب کاربری دوم زودتر برای مخاطب شما ظاهر می شود. در نتیجه اگر در ساعات شلوغ روز پست نگذارید، محتواهای شما دیده نخواهند شد.

  1. از برچسب های مرتبط استفاده کنید

برچسب ها و هشتگ ها برای این به وجود آمده اند که بازدید مطالب و پست ها را افزایش دهد و این امکان را بدهد که پست های شما به وسیله کاربرانی که شما را دنبال نمی کنند نیز دیده شود. در نتیجه اگر از هشتگ های مرتبطی استفاده نکنید‌، بازدید پست های شما کاهش می یابد. سعی کنید در ارتباط با محتوایتان، بهترین برچسب ها را انتخاب کنید.

نظرات کاربران