بردکرامب وردپرس

بردکرامپ وردپرس چیست و چرا مفید است؟

بردکرامپ وردپرس نوار کوچکی است که معمولا در بالای صفحه قرار دارد و به کاربر نشان می دهد که در چه صفحاتی بوده است و اکنون در چه صفحه ای قرار دارد. این نوار کوچک به شما کمک می کند تا بدون هیچ ترتیبی و با کمترین کلیک ممکن به هر صفحه ای که بودید بروید، به صفحه اصلی بازگردید و یا صفحات مرتبط با موضوع جستجویتان را بیابید. برای مثال اگر کاربر در سایت شما PC Laptop را جستجو کرده است، می تواند در بالای صفحه، صفحات مرتبط را مانند Computers and Tablets و یا Laptop مشاهده کند.

بردکرامب، نان خشک؟

در فیلم برادران گریم، زمانی که هانسل و گرتل از جنگل عبور می کردند، نان های خشک را در طی مسیر روی زمین می انداختند تا مسیر بازگشت را پیدا کنند. به همین دلیل با توجه به اینکه این مدل در وب سایت ها به نحوی مسیر بازگشت کاربر را نشان می دهد، نام آن را بردکرامب وردپرس ( Breadcrumb ) گذاشتند که به معنای نان خشک است.

انواع بردکرامب وردپرس

بردکرامب وردپرس

بردکرامب عنصری ضروری برای تقریبا همه وب سایت ها است. در اینجا با سه مدل از انواع بردکرامب آشنا خواهیم شد.

  • بردکرامب وردپرس براساس سلسله مراتب جستجو

این مدل یکی از پر کاربرد ترین مدل های بردکرامب وردپرس روی سایت ها است. این نوار به شما می گوید در کدام صفحه قرار دارید و با چند مرحله می توانید به صفحه اصلی بازگردید.

برای مثال

Home > Blog > Category > Post name

  • بردکرامب وردپرس براساس ویژگی محصولات

این مدل بیشتر زمانی به کار می رود که کاربر درمورد تجارت الکترونیک، خرید کالا و خدمات یا در یک فروشگاه اینترنتی جستجو می کند.

برای مثال

Home > Product category > Gender > Size > Color

  • بردکرامب وردپرس براساس تاریخچه جستجو

این مدل مربوط به ترتیب کلیک هایی است که در یک وب سایت انجام دادید و مسیری که طی کردید تا به صفحه ی حال حاضرتان برسید. در واقع این مدل می تواند جایگزین تاریخچه اینترنت شما باشد.

برای مثال :

Home > Previous page >  Previous page > Previous page > Current page

همچنین می توان انواع این مدل ها را در کنار یکدیگر به کار برد.

چرا از بردکرامب وردپرس استفاده کنیم؟

چرا از بردکرامب وردپرس استفاده کنیم؟

مزایای زیادی برای استفاده از بردکرامب وردپرس بر شمرده اند که در ادامه به سه مورد از آن ها می پردازیم.

  1. استقبال گوگل

کاربران از بردکرامب ها استقبال می کنند، درست مثل گوگل.

بردکرامب راهی است که گوگل متوجه می شود سایت ما درباره ی چه موضوعاتی است، ساختار آن چیست و از آن در نتیجه ی جستجوی کاربر و برای کمک به وی استفاده می کند. در واقع این مدل ها در نتایج سرچ گوگل قابل مشاهده هستند و موجب می شوند که کاربر بتواند با نگاهی اجمالی، قابل درک و سریع، بخشی از سایت را که اطلاعات هدفش در آن است، پیدا کند. بردکرامب ها از راهکار های بهبود سئو سایت نیز هستند.

  1. بهبود تجربه ی کاربر

همه ما از گم شدن بیزاریم؛ به طوری که وقتی به دنبال مقصدی نامعلوم می گردیم نزدیک ترین مکان را به مقصد مورد نظر، جستجو می کنیم. این موضوع در رابطه با وب سایت ها نیز صدق می کند. شما می بایست در پی افزایش رضایت بازدید کنندگان سایت خود باشید. با بردکرامب آن ها دقیق می دانند که از کجا آمدند، به دنبال چه چیزی هستند، اطلاعات مدنظرشان در کدام صفحه قرار دارد و چه صفحات مرتبطی برای موضوع مدنظرشان در وب سایت یافت می شود.

چرا بردکرامب وردپرس
  1. کاربران را در سایت شما نگه می دارد.

شما می توانید سایت خود را به گونه ای ارتقا دهید که اگر بازدید کنندگان نتیجه ی موردنظر را از صفحه ای نگرفتند، به صفحات دیگر راهنمایی شوند. در واقع شما با این کار راه جایگزینی را برای جست و جوی وب سایتتان در اختیار آن ها قرار دادید. در این صورت کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف خواهند کرد و محصولات و خدماتتان بیشتر در معرض دید آن ها قرار خواهد گرفت.

فکر نمی کنید بازگرداندن مخاطبان به صفحات وب سایت بهتر از بازگشت آن ها به نوار سرچ گوگل است؟

جمع بندی

شما با یک نوار کوچک می توانید وب سایت خود را ارتقا دهید. این نوار کوچک بردکرامب وردپرس نام دارد که در واقع راهنمایی برای کاربران و گوگل است. بردکرامب ها مسیر جستجوی کاربر در صفحات سایت شما را نشان می دهد و به آن ها این امکان را می دهد که تنها با یک کلیک، به صفحات قبل و یا صفحات مرتبط با موضوع جستجو بروند. در این صورت نظر آن ها جلب خواهد شد که تا جای ممکن در سایت شما بمانند و از صفحات دیگر آن بازدید کنند. این موضوع سبب می شود محصولات و خدمات شما بیشتر در معرض بازدید کاربر قرار گیرد و باعث ارتقا رتبه سایت در گوگل می شود.

 

 

 

 

 

نظرات کاربران