برند بوک

برند بوک چیست؟

همان طور که می دانید؛ برند سازی یکی از حیاتی ترین و مهم ترین مرحله هایی است که هر شرکت باید آن را طی کند. به همین خاطر است که برای این کار حیاتی و مهم، لازم است که یک استراتژی موثر و کار آمد داشته باشید تا بتوانید به خوبی برند خود را برای مردم معتبر بسازید.

یکی از بهترین و موثر ترین راه ها، استفاده از استراتژی برند بوک است. شما در برند بوک می توانید تمامی عناصری که برای برند سازی مهم است را کنترل کنید و به وسیله آن برند خود را بسازید. در این استراتژی، تمامی اصول و پایه برای برند سازی از جمله هدف ها، چشم انداز ها و ارزش های شرکت در نظر گرفته می شوند تا بتوان یک برند خوب ساخت.

یکی دیگر از اصول مهم برند بوک، استفاده از هویت های بصری مانند لوگو، رنگ و تصاویر است. این استراتژی برای انتخاب این موارد نیز راه و روش هایی دارد. به همین خاطر است که به عنوان یکی از بهترین استراتژی هایی شناخته می شود که شما می توانید برای برند سازی از آن استفاده کنید.

در استراتژی برند بوک، در واقع شما باید مجموعه ای از دستورالعمل ها و بهترین روش هایی که می توانید از آن ها برای برند سازی استفاده کنید را طراحی کنید. به همین خاطر است که شما به کمک این استراتژی می توانید برند خود را طراحی و منتشر کنید.

اهمیت ساخت برند بوک

 

برند بوک

یکی از مهم ترین ویژگی های برند بوک این است که عناصر متمایز برند شما را به خوبی نشان می دهد. شما به کمک این استراتژی بهتر می توانید ویژگی های برند خود را نشان دهید و مشتریان بالقوه را با آن آشنا کنید. به همین خاطر است که این استراتژی می تواند با توجه به تفاوت ها، برند شما را اصیل و منحصر به فرد نمایش دهد. وجود تفاوت و اصالت باعث می شود که شما یک برند قوی و معتبر ایجاد کنید که همیشه در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند و هر وقت که فرد چیزی مرتبط با کسب و کار شما را بشنود؛ در اولین حرکت ناخودآگاه به یاد برند شما خواهد افتاد.

شناخت برند و همچنین اعتماد مردم به برند شما از اولین کار هایی است که باید انجام دهید. شما به کمک برند بوک می توانید تصویری مثبت و خوب از برندتان در ذهن مشتری ایجاد کنید و او را نسبت به برند خود علاقه مند کنید. فقط نکته بسیار مهمی که در مورد این استراتژی وجود دارد؛ این است که در هنگام طراحی استراتژی به کمک برند بوک، حتما باید تمام تمرکز خود را روی برند بگذارید و به سراغ چیز های متفرقه نروید. محتوایی که برای این استراتژی ایجاد می کنید؛ کاملا باید به برند شما مرتبط باشد. علاوه بر این ها، تولید محتوا باید بسیار دقیق، زیبا و مختصر باشد تا مشتری بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات کاملی از برند شما را به دست آورد. به نوعی دیگر، تمام محتوایی که برای برند بوک ایجاد می شود؛ باید منعکس کننده اطلاعات برند شما باشد.

چگونه یک برند بوک ایجاد کنیم؟

معرفی برند خود

  1. معرفی برند خود

اولین کاری که باید برای ایجاد استراتژی برند بوک انجام دهید؛ این است که شخصیت و هویت برند خود را ایجاد کنید. شما می توانید برای انجام این کار به سوالاتی مانند این که شما کی هستید؛ چه کاری انجام می دهید و برای چه این کار ها را انجام می دهید؛ پاسخ دهید.

  1. لوگو خود را ایجاد کنید.

  • لوگو

برای استفاده از برند بوک، ابتدا باید یک استراتژی داشته باشید. خوب است لوگویی که طراحی می کنید به طور کامل با شرکت شما همخوانی داشته باشد؛ زیرا لوگو همیشه ثابت است. به کمک استراتژی بوک می توانید به راحتی فونت بهتر و نحوه طراحی لوگو را پیدا کنید.

  • رنگ

در هنگام طراحی لوگوی حرفه ای خود باید از چند رنگ ثابت استفاده کنید و در استفاده از رنگ زیادی روی نکنید. زیرا لوگو شما باید به راحتی در ذهن مشتریان بماند.

  1. استفاده از برند بوک را شروع کنید.

لوگو خود را ایجاد کنید

در مرحله سوم، باید از استراتژی های طراحی استفاده کنید تا بتوانید برند بوک را در کسب و کار خود به کار بگیرید. هنگام طراحی استراتژی باید به طرح ها، قالب ها، عبارات و رنگ ها توجه کنید. دقت داشته باشید که استراتژی برند بوک باید فقط و فقط برند شما را توضیح دهد و به سراغ چیز های دیگر نرود.

  1. استراتژی های خود را پیاده سازی و با دیگران به اشتراک بگذارید.

مهم ترین نکته ای که باید بدانید؛ این است که استراتژی طراحی شما در مرحله پیاده سازی باید برای همه مردم جذاب و قابل درک باشد. کسانی که استراتژی های برند بوک شما را نگاه می کنند؛ باید به راحتی متوجه تفاوت برند شما با دیگر برند ها شوند.

نظرات کاربران