بهینه سازی کمپین گوگل ادز

روش های بهینه سازی کمپین گوگل ادز

گوگل از زمان تاسیس تاکنون خدمات بسیار زیادی را به مشتریان و کاربران خود ارائه کرده است. در طول سال ها، گوگل به طور مداوم رابط کاربری و الگوریتم خدمات خود را به روز کرده است. در طول سال ها برخی از ویژگی های جدید به خدمات و سرویس ها اضافه شده اند. برخی حذف شده اند و گاهی اوقات تغییراتی از پایه و اساس ایجاد کرده است تا بتواند خدماتی بهتر از گذشته به مشتریان خود ارائه دهد. یکی از خدماتی که گوگل به کاربران خود ارائه می کند، گوگل ادز است که در بین بازاریاب ها محبوبیت بسیار زیادی دارد و کمپین های زیادی برای آن تشکیل می شود. برای اینکه بتوانید بهترین بازدهی را از گوگل ادز داشته باشید، در این مقاله در مورد نحوه بهینه سازی کمپین گوگل ادز توضیح داده شده است.

بهینه سازی کمپین گوگل ادز

  • معیار های اصلی برای تبدیل را بررسی کنید.

تبدیل ها

یکی از مهم ترین گرو های متریک که برای ردیابی در گوگل ادز اهمیت دارد، نرخ تبدیل های شما هستند. شما تمامی اکانت هایی که مربوط به کمپین شما می شوند را ردیابی کنید. برای بهینه سازی کمپین گوگل ادز ردیابی هایی که انجام می دهید، معیار های پایه ای هستند که بعدا برای بسیاری از تحلیل های خود به آن ها نیاز خواهید داشت. اگر تاکنون کار ردیابی را انجام نداده اید، بهتر است که به سرعت دست به کار شوید.

هزینه ها و تبدیل

معیار بعدی معیار هزینه ها و تبدیل است که به شما نشان می دهد به ازای هزینه هایی که می کنید، کمیپن ها چقدر در ایجاد تبدیل موثر هستند. هنگام بررسی و بهینه سازی کمپین، معیار های دیگری مانند CAC، ROAS و LTV را نیز مشاهده خواهید کرد؛ اما مهم ترین موضوعی که شما باید روی آن تمرکز کنید نرخ تبدیل و نرخ هزینه ها و تبدیل است.

بهینه سازی نرخ تبدیل
  • PPC Targeting

بهینه سازی کمپین گوگل ادز شامل کار هایی مانند تجزیه و تحلیل داده های شما و تصمیم گیری هایی است که بازدهی کمپین را به حداکثر می رساند. اگر به درستی داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم های درست و به موقعی بگیرید، می توانید تبدیل های بیشتری را جذب کنید.

به هر میزان که بودجه خود برای کمپین گوگل ادز را افزایش می دهید، نرخ تبدیل نیز افزایش خواهد یافت. اما بالا بردن بودجه زمانی ارزش دارد که بهینه سازی کمپین گوگل ادز انجام شده باشد و نرخ تبدیل به ازای هزینه ها به صرفه باشد.

اولین چیزی که باید در انواع کمپین گوگل ادز، تجزیه و تحلیل کنید این است که آیا هزینه ای که می کنید در ازای تبدیل هایی که به دست می آورید به صرفه است یا خیر. اگر این چنین نیست می توانید روند ها را اصطلاح کنید و هزینه ها را به حداقل برسایند. اما اگر از ارقام و هزینه ها راضی هستید و فکر می کنید که به صرفه است، می توانید مقیاس کمیپن های خود را شروع کنید. این را هم به یاد داشته باشید که همیشه امکان بهینه سازی کمپین گوگل ادز وجود دارد تا هزینه ها تا حد امکان کاهش پیدا کنند.

  • امتیاز کیفیت کمپین گوگل ادز خود را بهینه کنید.

امتیاز کیفیت تبلیغ را می توان یکی از مهم ترین بخش های کمپین گوگل ادز دانست. گوگل ادوردز به تبلیغات شما یک امتیاز می دهد که نشان دهنده کیفیت آن است. هر چه تبلیغ شما امتیاز پایین تری کسب کند، به این معنی است که شما برای هر کلیک هزینه بیشتری را به گوگل پرداخت خواهید کرد. اگر امتیاز کیفیت بالایی داشته باشید، طبیعتا هزینه کمتری را برای هر کلیک پرداخت خواهید کرد. به همین دلیل است که داشتن تبلیغات خوب بخشی از بهینه سازی کمپین گوگل ادز محسوب می شود.

امتیاز کیفیت شما به طور کلی مبلغی که قرار است برای کلیک پرداخت کنید را مشخص می کند. معیار هایی که الگوریتم گوگل برای امتیاز دهی به تبلیغ ها استفاده می کند، بسیار پیچیده است. به همین دلیل بهترین کار این است که شما فقط تبلیغات خود را بهینه کنید.

برای بهینه سازی می توانید مثلا کلمات کلیدی ای که در تبلیغات شما به موضوع کسب و کارتان مربوط نیستند را حذف کنید یا آن ها را به دسته ای انتقال دهید که به موضوع ربط داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط می تواند به میزان قابل توجهی نمره کیفیت تبلیغ شما را افزایش دهد. البته استفاده از کلمه کلیدی مناسب نیز کافی است. گاهی برای بهبود نمره نیاز است که تبلیغات خود از پایه و اساس تغییر دهید.

بهبود نرخ کلیک
  • بهبود نرخ کلیک آگهی (CTR)

یکی از معیار های بسیار مهم در بهینه سازی کمپین گوگل ادز، بهبود نرخ کلیک آگهی است که به اختصار CTR نیز نامیده می شود.

یکی از بهترین کار هایی که می توان برای بهبود نرخ کلیک انجام داد، بررسی نرخ کلمات کلیدی است که در کمپین خود استفاده کرده اید. برای به دست آوردن نرخ کلیک هر کلمه کلیدی به تجزیه و تحلیل گزارش ها در مورد عبارات جست و جو شده نیاز دارید.

برای مثال شما دو تبلیغ برای دو موضوع متفاوت اما مرتبط به یک موضوع دارید. در حال حاضر موضوع اول شما بیشتر توسط کاربران جست و جو شده و نرخ کلیک بیشتری دارد. پس قطعا انتشار تبلیغ در رابطه با موضوع اول به دلیل داشتن نرخ کلیک بیشتر، در اولویت است. به همین دلیل بهتر است که از انتشار تبلیغ دوم که فعلا کلیک کمتری دارد، خودداری کنید؛ زیرا در صورت انتشار نمی توانید بازدهی خوبی را از آن دریافت کنید.

جمع بندی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش مخاطبان و رشد کسب و کار ها، استفاده از گوگل ادز است. گوگل ادز در بین بازاریاب ها و آژانس های تبلیغاتی بسیار محبوب است و همیشه کمپین های مختلفی برای آن تشکیل می شود. یکی از مهم ترین بخش های هر کمپین گوگل ادز، بهینه سازی آن است. بهینه سازی کمپین به داشتن بازدهی بهتر و هزینه کمتر برای تبلیغات کمک بسیار زیادی می کند. به همین دلیل در این مقاله در مورد نحوه بهینه سازی کمپین گوگل ادز توضیح داده شد.

نظرات کاربران