توزیع محتوا

توزیع محتوا و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار

قطعا تولید محتوا در هر کسب و کاری اهمیت زیادی دارد. اما تولید محتوا تنها قسمتی از معادله است؛ زیرا برای اینکه بتوان محتوا را به صورت موثر توزیع کرد و در دسترس مخاطبان خود قرار داد، لازم است تا از روش ‌های مناسب برای توزیع و ارسال آن بهره برد. این روش  ‌ها می ‌توانند شامل ایمیل مارکتینگ، شبکه‌ های اجتماعی، بلاگ، ویدئو مارکتینگ و… باشند. هدف از این روش‌ ها، رساندن محتوای مناسب، تاثیرگذار و جذاب در قالبی مناسب به مخاطبان است. با توجه به اهمیت توزیع محتوا و تاثیر آن بر موفقیت کسب و کار های آنلاین، در مورد استفاده از روش‌ های مناسب برای توزیع محتوا در این مقاله توضیح داده شده است.

توزیع محتوا چیست؟

به توزیع مقاله ها و محتوا های تولید شده در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ ها، توزیع محتوا گفته می شود. محتوایی که برای توزیع آماده می کنید می تواند مخصوص شبکه های اجتماعی تولید شود یا اینکه ابتدا برای یک پست وبلاگ بوده و سپس در قالب یک پست شبکه اجتماعی منتشر شود.

به طور کلی مهم نیست که روی کدام نوع توزیع محتوا تمرکز می کنید. فرآیند توزیع بعد از تولید اتفاق خواهد افتاد. مهم این است که چگونه، در چه زمانی و چه کانالی محتوای خود را منتشر کنید؛ زیرا اگر نحوه توزیع مناسبی نداشته باشید، زمان و منابعی که برای تولید محتوا کنار گذاشته اید، هدر خواهد رفت. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است نگاهی به آمار های ارائه شده بیندازید:

بیشتر از 60 درصد بازاریابان حداقل یک محتوای متنی تولید می کنند. گوگل روزانه بیش از 8.5 میلیارد جست و جو را پردازش می کند. هر ثانیه بیش از 8726 توییت در توییتر ارسال می شود. همچنین به صورت روزانه تقریبا 4.5 میلیون پست وبلاگ گذاشته می شود. تمام این آمار ها نشان از آن است که تولید محتوا هر روز رشد می کند و تعداد رقبای شما نیز افزایش می یابند. به همین دلیل است که درک نحوه توزیع محتوا می تواند در موفقیت یک کسب و کار تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

شما می توانید محتوای خود را به شیوه های مختلفی منتشر کنید. برخی از محبوب ترین راه های توزیع محتوا عبارتند از :

  • کتاب های الکترونیکی
  • پادکست ها
  • ویدیو ها
  • اینفوگرافیک
  • وبینار ها
  • وبلاگ ها

توزیع محتوای پولی

توزیع محتوای پولی

توزیع محتوای پولی همان طور که از نامش پیداست به نوعی از توزیع گفته می شود که شما بابت انتشار محتوای خود در کانال های خاصی پول پرداخت می کنید. شیوه های مختلفی برای توزیع پولی وجود دارد. برخی از رایج ترین شیوه ها عبارتند از :

  • تبلیغات به ازای کلیک (PPC)

تبلیغات به ازای کلیک یا همان PPC در واقع نوعی از توزیع محتوا است که مردم در آن روی یک بنر کلیک می کنند و به صفحه محتوای شما هدایت می شوند. اگر بتوانید به شیوه ای درست از این نوع تبلیغات برای توزیع محتوای خود استفاده کنید، می توانید مخاطبان با کیفیت و ماندگاری به دست بیاورید.

تبلیغات PPC بیشتر در صفحات نتایج جست و جو استفاده می شود؛ اما امکان به کار گیری آن ها در کانال های اجتماعی یا سایت های پر طرفدار نیز وجود دارد. اگر بتوانید PPC را با یک استراتژی سئو مناسب همراه کنید، می توانید سایت و محتوای خود را به کاربران بیشتری معرفی کنید.

  • محتوای حمایت شده

یکی دیگر از شیوه های توزیع، توزیع به کمک اسپانسر است. به محتوا هایی که به کمک یک اسپانسر عرضه می شوند، محتوای حمایت شده نیز گفته می شود. محتوا های حمایت شده زمانی بهترین عملکرد خود را نشان خواهند داد که از قبل با مخاطبان و شخصیت خریدار های شما آشنایی داشته باشند و مخاطبان شما نیز یک دید کلی نسبت به آن ها داشته باشند.

برای توزیع محتوای حمایت شده می توانید محتوا را به هر شیوه ای که دوست دارید عرضه کنید. برای مثال می توانید محتوا را در قالب تصویر، ویدیو، پادکست، پست رسانه های اجتماعی یا هر نوع قالبی که در نظر دارید عرضه کنید. بیشترین تاثیر گذاری در این نوع محتوا ها، محتوا هایی هستند که در قالب ویدیو تولید شده باشند.

  • محتوای اینفلوئنسر پولی

محتوای اینفلوئنسر پولی همان طور که از اسمش مشخص است با پرداخت پول به اینفلوئنسر های معروف تولید می شود. کمک گرفتن از اینفلوئنسر های معروف در شبکه های اجتماعی برای تولید و توزیع محتوا می تواند به بهبود آگاهی از برند، افزایش ترافیک و تبدیل مخاطبان هدف مشترک به مخاطب هدف شما کمک بسیار زیادی کند.

یکی از دلایلی که باعث می شود تولید محتوا به کمک اینفلوئسنر ها بسیار کارآمد باشد، این است که از آن در استراتژی های قدرتمند و تاثیر گذاری مانند بازاریابی دهان به دهان استفاده می شود. بازاریابی ها و محتوا هایی که به صورت دهان به دهان بین مردم معرفی می شوند، می توانند حس اعتماد و باور پذیری بیشتری را برای مشتریان داشته باشند؛ زیرا مردم به آن چیزی که از دوستان، آشنایان یا حتی افراد غریبه می شنوند، بیشتر از تبلیغات اعتماد دارند.

محتوای اینفلوئنسر پولی0

  • تبلیغات اجتماعی پولی

برای توزیع محتوا یک راه دیگر به نام تبلیغات اجتماعی پولی نیز وجود دارد. در این شیوه، محتوا ها می توانند به صورت PPC یا حمایت شده باشند. در این شیوه از تبلیغات برای توزیع محتوا شما می توانید با پرداخت هزینه، محتوای خود را به کمک کمپین های تبلیغاتی یا در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا لینکدین به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری از آن مطلع شوند.

جمع بندی

توزیع محتوا یعنی استفاده از روش‌های مختلف برای انتشار و ارسال محتوا به مخاطبین. این فرآیند شامل استفاده از وب سایت، شبکه های اجتماعی، پست الکترونیکی، پادکست، ویدئو ها، و منابع دیگر برای به اشتراک گذاشتن محتوا با مخاطبین است. هدف توزیع محتوا، جذب و حفظ مخاطبین، به اشتراک گذاری اطلاعات، ارتقای شناخت برند، افزایش فروش و آگاهی بخشی است. توزیع می تواند به شیوه های مختلفی انجام بگیرد که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره کردیم. برای اینکه بهتر بدانید توزیع محتوا چیست، در این مقاله در مورد آن و نکات مرتبط با توزیع محتوا توضیح دادیم.

نظرات کاربران