تولید محتوای رپورتاژ

باید ها و نباید های تولید محتوای رپورتاژ

بازاریابی از طریق محتوایی که تولید می کنید و در اختیار خواننده قرار می دهید، یکی از کاربردی ترین روش ها برای جذب مخاطب بیشتر است. در گذشته هدف نویسندگان تنها به تبلیغ یک کسب و کار و بررسی تمام ویژگی های مثبت آن محدود می شد؛ اما امروزه تولید محتوای رپورتاژ که تنها با هدف آگاهی بخشیدن به مردم انجام می شود، طرفداران بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد دارید این تولید محتوا را امتحان کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید و از تمام باید ها و نباید های آن آگاه شوید.

باید های تولید محتوای رپورتاژ

  • تولید محتوای قانع کننده و جذاب

 در زمان های گذشته تمام بازاریابان از رسانه های مختلف برای رساندن پیام اصلی شرکت یا کسب و کار خود استفاده می کردند؛ اما امروزه هدف اصلی تولید محتوا نشان دادن اصالت برند یا خدمات، الهام بخشیدن و همچنین آموزش دادن به خوانندگان است. هرچه محتوایی که تولید می کنید بی طرفانه تر و واقعیت نزدیک تر باشد، شانس مرتبط سازی برند و افزایش مشتریان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

  • انتخاب تیتر متفاوت، گیرا و جذاب

شما باید نحوه انتخاب تیتر در تولید محتوای رپورتاژ را بیاموزید و یک تیتر متفاوت، جذاب و گیرا انتخاب کنید. واژگانی که در بالای مقاله خود قرار می دهید باید احساسات مختلفی را در خواننده برانگیخته کنند و موجب افزایش کنجکاوی، ترس، خنده او شوند. تیتری که هیچ احساسی را هنگام خواندن به خواننده انتقال ندهد، به هیج وجه ماندگار نمی شود و حتی ممکن است مخاطبان به خواندن ادامه مطلب هیچ انگیزه ای نداشته باشند و آن را نصفه و نیمه رها کنند.

تولید محتوای رپورتاژ
  • انتخاب کلمات کلیدی موثر

 اگر می خواهید مطالبی که انتشار می دهید در اولین نتایج موتور جستجو گوگل برای مخاطبان هدف نشان داده شوند، لازم است خود را جای آن ها بگذارید و از دیدگاه خوانندگان به موضوع اصلی نگاه کنید. سعی کنید کلماتی را که آن ها ممکن است در موتور جستجوی گوگل سرچ کنند، حدس بزنید و آن کلمات را به عنوان کلمات کلیدی موثر در محتوای خود قرار دهید. از این راه احتمال بالا آمدن محتوای شما برای مخاطبان هدف بیشتر می شود.

  • اشتراک گذاری اطلاعات

محتوای موفق محتوایی است که در معرض دید خوانندگان زیادی قرار گیرد. به عنوان مثال پس از تولید محتوای رپورتاژ از تمام کارمندان، دوستان، صاحبان کسب و کار و سایر افراد مرتبط بخواهید که آن را در شبکه های اجتماعی شرکت، فضا های مجازی، ایمیل ها، وبسایت، خبرنامه ها و … به اشتراک بگذارند تا درصد بازدید کنندگان افزایش یابد و به دنبال آن احتمال معروف شدن برند شما نیز بیشتر شود.

نباید های تولید محتوای رپورتاژ

نباید های تولید محتوای رپورتاژ
  • برند خود را نفروشید.

 یکی از مهم ترین اصول در تولید محتوای رپورتاژ این است که برند خود را به طور مستقیم تبلیغ نکنید و سعی در فروختن آن نداشته باشید. به خاطر داشته باشید که محتوای رپورتاژ در واقع برای آگاهی بخشیدن به مردم تولید می شود و از این راه مخاطبان شما و در نهایت فروشتان را افزایش می دهد. سعی کنید با تمام خوانندگان ارتباط برقرار کنید و محتوای خود را یک منبع مفید، کارآمد و موثر به آن ها معرفی کنید تا در نهایت با جلب اعتمادشان به فروش بیشتر دست پیدا کنید.

  • محتوای بسیار کوتاه یا بسیار بلند تولید نکنید.

 محتوای تولیدی شما لازم است در اندازه حوصله مخاطب باشد. گاهی اوقات برای موثر ساختن مقاله، تولید کنندگان سعی می کنند متن را تا جای ممکن کوتاه بنویسند. در حقیقت محتوایی که کلمات مناسب و به اندازه نداشته باشد، اثری بر خواننده باقی نمی گذارد. از سوی دیگر ممکن است نوشته شما بسیار بلند باشد، از حوصله مخاطب خارج شود و ادامه آن را مطالعه نکند. در این صورت پیشنهاد می کنیم که قسمت های مختلف آن را به وسیله تصاویر، تیتر و سر تیتر های مختلف جدا کنید و فهمیدن مطالب را برای مخاطبان خود آسان تر سازید.

جلوگیری از تولید محتوای کوتاه یا بلند
  • از تصاویر تجاری و تبلیغاتی استفاده نکنید.

 یکی دیگر از مواردی که باید در تولید محتوای رپورتاژ در نظر بگیرید، استفاده از تصاویر واقعی است. عکس های منتشر شده نباید فقط با برند یا تبلیغات شرکت شما مرتبط باشند؛ بلکه باید زندگی، نشاط و زیبایی را به خوانندگان انتقال دهند. همچنین هنگام تهیه تصاویر از مناظر کلیشه ای که در تمام محتوا ها و تبلیغات دیده می شوند، دوری کنید و به دنبال تصاویری واقعی از دنیای واقعی باشید. در این صورت شما علاوه بر افزایش آگاهی مخاطبان محصول خودتان را در میانشان مشهور می سازید.

  • انتظار اثرگذاری فوری را نداشته نباشید.

 به خاطر داشته باشید که هدف اصلی از تولید محتوا، افزایش آگاهی و جلب اعتماد مخاطبان است. این اتفاق یک فرایند زمان بر است و تنها با یک بار تولید محتوا اتفاق نخواهد افتاد. باید صبور باشید و مطالبی حقیقی را در دنیای واقعی به خریدارانی مطمئن ارائه کنید.

جمع بندی

تولید و انتشار محتوا های متنی همراه با تصاویر در دنیای بازاریابی امروزی شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. خصوصا تولید محتوای رپورتاژ که هدف اصلی آن آگاهی بخشیدن به مردم جامعه و همچنین ارائه محصول و خدماتی مطمئن به آن ها است، طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید شروع به تولید محتوا کنید، بهتر است یک سری باید ها و نباید ها را رعایت فرمایید. در این نوشته مهم ترین آن ها را بررسی کردیم.

نظرات کاربران