روش های طراحی سایت

معرفی روش های طراحی سایت

با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی استفاده از سایت ها در میان مردم، فرصت های شغلی جدیدی پدید امده است که یکی از آن ها طراحی سایت می باشد. با توجه به اینکه روش های طراحی سایت آنقدر ها نیز ساده نیست، در ادامه این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا یک طراحی موفق داشته باشید.

کار های لازم پیش از طراحی سایت

کار های لازم پیش از طراحی سایت

تعداد زیادی از وبسایت ها در اطراف ما وجود دارند، اما آن سایتی در میان آن ها موفق است که هدف، بازدید کننده و محتوای مشخصی داشته باشد تا کار طراحی سایت راحت تر صورت گیرد.

جهت پیدا کردن هدف و کاربرد سایت، نیاز است پیش از شروع چند سوال مهم را از خود بپرسید.

  • مخاطب اصلی سایت شما چه کسی است؟
  • دلیل اصلی بازدید آن ها چیست؟
  • با راه انداری آن سایت، چه مسائلی حل شده و چه کمکی به مخاطب خواهد کرد؟
  • دلیل بازگشت دوباره بازدید کننده به سایت شما چیست؟
  • تفاوت وبسایت شما با مدل های موجود کنونی چیست؟
  • چه گروه سنی مخاطب سایت شما خواهند بود؟

برای پیدا کردن روش های طراحی سایت، پاسخ به این سوال ها ضروری است، زیرا با داشتن اطلاعات دقیقی از مخاطبان خود، انگیزه آن ها و خواسته هایشان داشته باشید. سایتی موفق تر را طراحی خواهید کرد.

دسته بندی مختلف سایت ها

همه ما می دانیم که سایت ها در اصل یک سری صفحات وب هستند که مجموعه ای از عکس ها، اطلاعات، فیلم ها، صدا ها و… را برای بازدیدکنندگان قرار می دهند.

به طور کلی سایت ها با توجه به سه موضوع دسته بندی می شوند، که برای بررسی روش های طراحی سایت، لازم است.

  1. محتوای آن ها
  2. قابلیت آن ها
  3. نحوه ساختار آن ها

 

محتوای سایت ها

محتوای سایت ها

به طور کلی محتوای سایت ها به دو نوع تقسیم‌ می شوند:

غیر فعال: شامل سایت هایی است که محتوای خود را به طور کلی تغییر نمی دهند و بیشتر برای اطلاع رسانی مسائل مختلف هستند و برای ارتباط با کاربران ساخته نشده اند.

فعال: این نوع از وبسایت ها کار به روز رسانی را به طور همیشگی انجام می دهند و با بازدید کنندگان خود تعامل کافی دارند. اغلب مخاطبان با نمونه دوم بهتر ارتباط می گیرند و این گونه سایت های فعال را نسبت به مدل اول ترجیح می دهند.

قابلیت سایت ها

برای شناختن روش های طراحی سایت، لازم است انواع آن ها را با توجه به قابلیت هایشان بشناسید.

1) سایت های اشتراک گذاری: در این نوع سایت ها کاربران تصاویر، فیلم، موسیقی و… را به اشتراک می گذارند تا در صورت نیاز بازدید کنندگان دیگر از آن ها استفاده کنند

2) سایت های علمی و آموزشی: کاربرد و عملکر این سایت ها بسیار گسترده است، زیرا بستری را برای آموزش و دوره های آنلاین یا دسترسی به مطالب علمی، برای همگان محیا خواهد کرد.

3)

: همه محتوای این وبسایت ها نوعی ویدیو هستند. می تواند خدمات آنلاین مانند دسترسی به تلویزیون یا فیلمهای مختلف را برای شما فراهم کند.

4) سایت های گل ریزان: این مدل اغلب جهت جمع کردن پول برای اهداف متفاوتی مانند کار های خیر و کمک به مردم یا سرمایه گذاری بر روی چیزی صورت می گیرد.

5) سایت های تعاملی: این مدل سایت ها اغلب بستری را برای بازدید کنندگان فراهم می کند تا به راحتی با یکدیگر صحبت کرده تا نظرات و ایده های خود را به اشتراک بگذارند.

6) سایت های اخبار: هدف این سایت ها آگاهی سازی مردم از اتفاقات و رویداد های مختلف در سراسر جهان است.

در ادامه چند روش پرکاربرد را برایتان شرح خواهیم داد تا در میان روش های طراحی سایت بهترین مورد را انتخاب کنید.

روش اول: در روش اول که یکی از قدیمی ترین روش ها محسوب می شود. کمپانی های مخصوص طراحی سایت تمامی قسمت های سایت را به صورت دستی کدنویسی می کنند. که یک عیب بزرگ دارد آن هم عدم توانایی به روزرسانی و استفاده از امکانات جدید، در آینده برای سایت است.

روش دوم: این راه که در میان روش های طراحی سایت، یکی از سریع ترین ها می باشد، نیازی به کد نویسی شخصی ندارد زیرا با استفاده از برنانه هایی مانند umbraco, wordpress, joomla، می توانید از کد های سابقی که طراحان قبلی نوشته اند استفادا کنید. از بدی های این را می توان به کمبود امکانات در دسترس طراح و از خوبی های آن می توان به مقرون به صرفه و سرعت بالای آن اشاره کرد.

روش های طراحی سایت 

حرف آخر

  1. نگاه کلی به روش های طراحی سایت
  2. هدف اصلی و روش خود را میان روش های طراحی سایت مشخص کنید.
  3. اطلاعات خود را درباره آخرین به روز رسانی روش ها انجام دهید.
  4. روش اصلی و ابزار خود را انتخاب کنید.
  5. در نهایت کار طراحی را با الگوی مورد نظرتان شروع کنید.
  6. با مشخص کردم برند تجاری، محتوای خود و نظم دهی به آن کار را به پایان برسانید.
  7. سایت را انتشار دهید.
  8. در مرحله آخر باید آن را بازبینی کرده و تلاش بر کارآمد تر کردن آن داشته باشید.

نظرات کاربران