سئو شاپیفای

آسان ترین روش های سئو شاپیفای

خرده فروشی در سال های اخیر دچار تغییرات زیادی شده است. این تغییرات حاصل افزایش مراجعه مردم به اینترنت برای رفع نیاز هایشان است. شاپیفای (Shopify) در طول سال های متمادی توانسته محبوبیت زیادی کسب کند و استفاده از آن در سال های اخیر چند برابر شده است. پلتفرم هایی مانند شاپیفای، تعداد زیادی فروشنده جدید را جذب کرده اند که به دنبال منتقل کردن تجارت خود به اینترنت هستند. در مقاله پیش رو قصد داریم تا شما را بیشتر با سئو شاپیفای آشنا کنیم.

سئو شاپیفای چیست؟

سئو یا همان بهینه‌ سازی سایت برای موتور های جست و جو مجموعه تاکتیک‌ هایی است که شما با استفاده از آن‌ ها سایت خود را به رتبه خوبی در گوگل می رسانید. در حقیقت شما با استفاده از سئو، موتور های جست و جو را مجبور می کنید تا سایت شما را به عنوان پیشنهادی مفید برای پاسخ به مشکلات کاربران معرفی کنند. این تکنیک ها می توانند یک تجربه مثبت تا تولید محتوای معنادار باشند.

هر چه محتوای سایت شما با کلمات کلیدی ای که کاربران سرچ می کنند مرتبط تر باشد، احتمال اینکه موتور های جست و جو آن را در رتبه بهتری قرار دهند، بیشتر می شود. رتبه سایت به خصوص برای فروشگاه ها و تجارت های الکترونیک بسیار مهم است.

یک فروشگاه شاپیفای که در رتبه اول قرار دارد، تقریبا دو برابر بیشتر از فروشگاهی که در رتبه دوم قرار دارد، کاربران را به خود جذب می کند و در نتیجه ترافیک بیشتری دارد.

سئو شاپیفای مجموعه ای از تنظیمات سئو است که منحصرا برای پلتفرم شاپیفای در نظر گرفته شده است. سئوی شاپیفای با سئو سایت تفاوت دارد. در سئو شاپیفای شما فقط به دنبال بهینه سازی محتوا نیستید؛ بلکه لیست محصولات را نیز بهینه می کنید.

در ادامه برخی از توصیه های سئو شاپیفای را نام برده ایم.

URL های تکراری را از پیوند های داخلی حذف کنید.

URL های صفحه بندی تکراری را حذف کنید.

برای وبلاگ سایت خود محتوایی با کلمات کلیدی با هدف مشخص ایجاد کنید.

نحوه مدیریت صفحات انواع محصول را تعیین کنید.

تصاویر را با استفاده از crush.pics فشرده کنید.

برنامه های غیر ضروری Shopify را حذف کنید.

رشد فروش مستمر نیازمند سئو شاپیفای است.

چک لیست سئو شاپیفای

سئو شاپیفای
  • فروشگاه شاپیفای خود را در کنسول جست و جوی گوگل و ابزار وب مستر بینگ ثبت کنید. با ثبت فروشگاه آنلاین خود به گوگل ثابت می کنید که سایت شما وجود دارد و از ایندکس شدن آن مطمئن می شوید. در چنین شرایطی احتمال دیده شدن فروشگاه هم بیشتر است. این سرویس ها درباره مشکلات فنی شاپیفای شما نیز هشدار های لازم را به شما می دهند.
  • از اینکه فروشگاه شاپیفای شما سرعت بارگیری بالایی دارد مطمئن شوید. در رتبه بندی موتور های جست و جو، شاپیفای هایی که سریع تر بارگیری می شوند بر شاپیفای های کند ارجحیت دارند. برای افزایش سرعت شاپیفای می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید:
  1. برنامه های شاپیفایی که استفاده نمی کنید یا به آن ها نیاز ندارید را حذف کنید.
  2. از تعداد زیاد فونت وب استفاده نکنید و فقط از فونت وب های ایمن استفاده کنید.
  3. اندازه و حجم عکس هایی که در شاپیفای خود بارگذاری می کنید را با برنامه هایی مانند Tiny Png کاهش دهید.
  4. از اسکریپت ها و کد های خارجی در سایت خود کم استفاده کنید.
  • جست و جوی کلمات کلیدی را فراموش نکنید. فروشگاه شاپیفای شما باید محتوا ها و محصولاتی حاوی کلمات کلیدی ای که مردم به دنبال آن ها هستند و سرچ می کنند، داشته باشد. در جست و جوی کلمات کلیدی، حجم جست و جو و دشواری کلمات را در نظر داشته باشید.
چک لیست سئو شاپیفای
  • عنوان صفحه و محصولات خود را به درستی انتخاب کنید. عنوان یکی از مهم ترین مولفه های صفحه وب شماست. موتور های جست و جو هنگام طبقه ‌بندی و تعیین رتبه‌ سایت، محتوا و محصول شما، برچسب‌ های عنوان را به‌ عنوان یکی از بخش‌ های اصلی سایت در نظر می ‌گیرند. عنوان انتخابی شما هرگز نباید مبهم باشد و باید با کلمه کلیدی آغاز شود.
  • تایتل ها و سرفصل های درست بسیار اهمیت دارند. نادیده گرفتن عناوین، یک اشتباه رایج بازرگانان صاحب فروشگاه های آنلاین و پلتفرم های تجارت الکترونیک مانند شاپیفای است. در هنگام بارگذاری، به مشخص کردن H1، H2، H3 و… اهمیت دهید.
  • توضیحات متای جذابی در نظر بگیرید تا سئو شاپیفای به درستی انجام شود. توضیحات متا خلاصه های کوتاهی از صفحات وب هستند که در زیر لینک صفحات در نتایج موتور های جست و جو نمایش داده می شوند.
  • توضیحات محصول خود را جذاب و منحصر به فرد بنویسید. سعی کنید از تیتر محصولات تکراری استفاده کنید تا محصولاتی با توضیحات مشابه در شاپیفای قرار نگیرد.

جمع بندی

سئو شاپیفای تنظیمات منحصر به فردی برای بهینه کردن شاپیفای است. ما در این مقاله سعی کردیم تا آسان ترین راه حل ها را برای سئو شاپیفای انجام دهیم. امیدواریم که این راه حل ها در کسب رتبه بهتر در جست و جوی گوگل به شما کمک کند.

نظرات کاربران