آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

نکات مهم در مورد آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی اولین گام برای جذب مخاطب در دیجیتال مارکتینگ است. اینکه تازه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید و یا قصد دارید در جهت بهینه سازی سئو فروشگاه اینترنتی قدیمی خود فعالیت هایی انجام دهید چندان مهم نیست.

 عنصر مهم آموزش سئو فروشگاه اینترنتی و سایر استراتژی ها، جذب مخاطب است که ما قصد داریم در ادامه ی این مطلب به آن بپردازیم.

1.    تحقیق و جستجو

تحقیق و جستجو در سئو 

در فرآیند آموزش سئو فروشگاه اینترنتی قبل از شروع هر کاری باید با تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی و شناسایی نوع فعالیت رقبا شروع کنید. تحقیق مهمترین بخش سئو است. هدف قرار دادن کلمات کلیدی اشتباه می تواند با تولید ترافیک با کیفیت پایین و تبدیل کمپین بازاریابی شما را خراب کند و مسلما هیچ کسب و کاری چنین چیزی را نمی خواهد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

سه زمینه اصلی در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی وجود دارد که باید هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی بر روی آنها تمرکز کنید:

1. کلمات کلیدی را برای صفحه اصلی و صفحات محصول خود پیدا کنید.

2. کلمات کلیدی را برای موضوعات وبلاگ مشخص کنید.

3. چند صفحه از سایت خود را برای یک کلمه کلیدی بهینه نکنید.

تحقیق در مورد رقبا

تحقیق در مورد رقبا

1. جستجو کنید تا ببینید رقبای اصلی شما به دنبال کدام کلمات کلیدی هستند.

2. بک لینک های خود را از چه سایت هایی دریافت می کنند.

3. بررسی کنید ساختار و معماری سایت آنها چگونه است.

4. از منظر استراتژی، چگونه می توانید وب سایت خود را از رقبا متمایز کنید.

2.    شناسایی مشکلات سایت

شناسایی مشکلات سایت

پس از انجام تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی و رقبا در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی زمان آن فرا رسیده است که حسابرسی سایت خود را برای شناسایی مشکلات فعلی انجام دهید. مهمترین مواردی که توصیه می کنیم در مرحله حسابرسی مشکلات سایت بر روی آنها تمرکز کنید عبارتند از:

1. خطاهای سایت را پیدا و برطرف کنید

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

خطاهای اصلی که باید به سرعت اصلاح کنید عبارتند از:

هدایت هر خطای 404 صفحه به محتوای واقعی

تغییر خطای 302 تغییر مسیر به 301 و تغییر مسیر لینک

بروزرسانی صفحات محتوای تکراری، عنوان های متا و توضیحات متا

Screaming Frog به شما کمک می کند موارد بالا و بسیاری از خطاهای سایت دیگر را شناسایی کنید که به بهبود سئو و قابلیت استفاده کلی و نرخ تبدیل شما کمک می کند.

2. سرعت بارگیری سایت خود را بالا ببرید

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

یکی از نکات مهم در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی بالا بردن سرعت سایت است. تحقیقات نشان می دهد که 40٪ افراد سایتی را که بارگیری آن بیش از 3 ثانیه طول می کشد به سرعت ترک می کنند.

 می توانید برای سنجش سرعت سایت خود از یک ابزار رایگان مانند Pingdom استفاده کنید. اگر بارگیری سایت شما بیش از 3 ثانیه طول می کشد می توانید با خرید فضای سرور بیشتر و یا با استفاده از CMS متفاوت سرعت را افزایش دهید. علاوه بر این کاهش سایز تصاویر و سایر محتوای موجود در صفحه نیز می تواند در افزایش سرعت سایت شما موثر باشد.

3. بهینه سازی سئو درون صفحه ای

در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی بهینه سازی سئو برون صفحه ای برای موتورهای جستجو مهم است، اما بهینه سازی درون صفحه نیز به همان اندازه مهم است. بهینه سازی درون صفحه شامل همه اقداماتی است که در صفحات وب خود انجام می دهید تا به سایت شما در رتبه بندی بهتر کمک کند. بهینه سازی سئو درون صفحه ای شامل موراد زیر است:

·         بهینه سازی کلمات کلیدی

·         بهبود ساختار سایت

·         استفاده از پیوندهای داخلی

·         بهبود تجربه کاربر

·         طراحی نسخه موبایل سایت

·         ثبت نظرات مشتری

·         تولید محتوای مفید

·         درج لینک رسانه های اجتماعی در سایت

4. بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی سئو درون صفحه ای

یکی از نکات مهم در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی بهینه سازی کلمات کلیدی است که باید آن را در سرتاسر محتوا انجام دهید. برای این کار بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

·         استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه

·         استفاده از کلمات کلیدی در سرصفحه ها

·         استفاده از کلمات کلیدی در عنوان های فرعی

·         پاراگراف بندی

·         ارائه توضیحات محصول

·         نام فایل های تصویری

·         برچسب های alt تصویر

·         عنوان و شرح متا

·         URL ها

5. انجام آزمایشات بیشتر

در فرآیند آموزش سئو فروشگاه اینترنتی بعد از اینکه روی سئو درون صفحه ای خود و بهینه سازی کلمات کلیدی در متن کار کردید، ارائه یک استراتژی تست و انجام آزمایشات بیشتر مهم است. شما باید:

از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی بیشترین تبدیل را دارند.

از کمپین های PPC برای یافتن کلمات کلیدی با بازده بالا استفاده کنید

عناوین و توضیحات متا را آزمایش کنید تا میزان کلیک را افزایش دهید

محتوای صفحه آزمون A / B برای افزایش نرخ تبدیل سایت از ترافیک را امتحان کنید.

داشتن یک استراتژی آزمایشی قوی به بهبود نتایج فعالیت های شما کمک می کند. بدون تکرار این آزمایش ها و آزمون خطاها ممکن است رتبه بندی شما پایین بیاید و به دلیل ضعف نرخ تبدیل، ضرر در فروش و بازدهی داشته باشید.

6. محتوای وبلاگ

محتوای وبلاگ

همانطور که در قسمت 1 ذکر شده است، تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای هر استراتژی سئو بسیار مهم است. از آنجا که هر صفحه از سایت شما باید فقط برای یک کلمه کلیدی بهینه شود در نتیجه تعداد زیادی کلمه کلیدی مهم و مرتبط با موضوع سایت شما وجود دارند که لزومی ندارد شما آنها را در صفحات سایت خود قرار دهید.

آخرین نکته در آموزش سئو فروشگاه اینترنتی روش رتبه بندی سایت به صورت غیر مستقیم برای این کلمات کلیدی است که باید از طریق یک وبلاگ آن را انجام دهید. با استفاده از یک وبلاگ می توانید هر پست را برای یک کلمه کلیدی که هدف اصلی شما نیستید بنویسید و با پیوند آن به صفحات اصلی، سایت خود را بهینه کنید.

همانند صفحات سایت پست های وبلاگ شما باید از کیفیت بالا برخوردار باشند. شما باید یک نویسنده با تجربه و حرفه ای استخدام کنید که نه تنها کسب و کار شما را درک کند بلکه دارای دانش اولیه سئو نیز باشد.

 بد نیست بدانید اگر پست های شما با کلمات کلیدی پر یا کم کیفیت باشد مخاطبان شما آنها را نمی خوانند و مطمئنا آنها را به اشتراک نیز نمی گذارند. همچنین، همانطور که می دانید، ممکن است گوگل شما را به دلیل پر کردن کلمات کلیدی جریمه کند و هیچ امتیاز سیگنال اجتماعی نیز کسب نخواهید کرد.

 

 

نظرات کاربران