شورت کد چیست

شورت کد چیست؟

اگر مدتی با وردپرس کار کرده باشید و در آن فعال باشید احتمالا، اصطلاح شورت کد به گوشتان خورده است. حال باید پرسید که اصلا این شورت کد چیست و چه کاری انجام می دهد؟

شورت کد برخلاف نام آن یکی از ویژگی های وردپرس است که قابلیت های فوق العاده ای را ارائه می دهد. اگر بخواهیم به طور خلاصه آن را معرفی کنیم باید بگوییم که شورت کد، یک قطعه کوچک کد است که با براکت های کوچکی مانند {این} نمایش داده می شوند و یک عملکرد اختصاصی که به آن دستور داده اید را برای شما اجرا کند. از شورت کد می توان در هر قسمتی از صفحه استفاده کرد و ویژگی خاصی را به پست یا محتوای شما اضافه کند. برای مثال می توانید از آن برای نمایش ویدیو ها، عکس ها یا حتی یک لیست پخش استفاده کنید.

اما اگر هنوز متوجه نشده اید که شورت کد چیست و چه کاری انجام می دهد ، نگران نباشید. ما در این مقاله به شما اصول اولیه شورت کد و همچنین نمونه های از آن به همراه چند پلاگین مخصوص آن به شما معرفی می کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید و آنها برای پیشرفت سایت خود استفاده کنید. حال بیایید شروع کنیم:

شورت کد در وردپرس چیست؟

شورت کد در وردپرس

شورت کد چیست و در وردپرس چه نقشی دارد؟

وردپرس یک پلتفرم منبع باز است. یعنی هر شخصی می تواند با مهارت داشتن در کد نویسی آن را ویرایش کند و قابلیت های جدیدی به آن اضافه کند. اما اگر در زمینه کد نویسی مهارت ندارید این جا است که شورت کد ها به کمک شما می آیند. شورت کد ها مانند کد نویسی های حرفه ای عمل می کنند و به شما کمک می کنند تا بدون این که در حوزه کد نویسی چیزی بدانید عملکرد مشابه ای مانند آن ها به شما بدهند.

شورت کد چیست و در وردپرس به چه شکل کار می کند؟

شورت کد ها، بیت های کوتاه شده کد های طولانی هستند. مانند شورت کد {audio}. کاری که این شورت کد ها انجام می دهند مانند خودشان بسیار واضح هستند مثل موردی که گفته شد این شورت کد یک فایل صوتی را در سایت اضافه می کند. برای استفاده از آن باید شورت کد را در صفحه یا پست مورد نظرتان قرار دهید و بلافاصله خواهید دید که شورت کد به پست مورد نظر شما اضافه شده است. در پشت این کد کوچک کار های بسیاری انجام می شود. در واقع خود وردپرس بعد از وارد شدن شورت کد می گوید که چه کد هایی برای انجام کاری شما قصد آن را دارید اضافه شود بدون این که شما کاری بیشتری بکنید.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که شورت کد چیست و چگونه در وردپرس به وجود آمده است؟

این شورت کد ها با افزونه های که به طور پیش فرض در وردپرس وجود دارند در وردپرس هستند. همچنین افزونه های دیگری هم هستند که شورت کد های کوچک دیگری اضافه می کنند، در ادامه مقاله بیشتر به آن ها خواهیم پرداخت.

چگونه از شورت کد ها در وب سایت خود استفاده کنیم؟

چگونه از شورت کد ها در وب سایت خود استفاده کنیم؟

حال که تا حدودی متوجه شدیم که شورت کد چیست و در وردپرس چه نقشی دارد بیایید به طور خلاصه ببینیم تا چگونه می توانیم از آن ها در سایت خود بهره ببریم. در ابتدا بگذارید شورت کد های که به طور پیش فرض در وردپرس به طور پیش فرض بدون نصب پلاگین خاصی در دسترس هستند را به شما معرفی کنیم:

. شورت کد ( audio ) : یک فایل صوتی را در پست شما قرار می دهد و آن را قابل پخش می کند.

. شورت کد ( caption ) : به شما این امکان را می دهد تا یک زیرنویس در اطراف محتوای خود داشته باشید.

. شورت کد ( embed ) : تنظیم اندازه سفارشی یک مورد قرار داده شده در سایت مثل یک تصویر یا پستی در شبکه های اجتماعی را ممکن می کند.

. شورت کد ( gallery ) : یک مجموعه از تصاویر قابل تنظیم را به سایت شما اضافه می کند.

. شورت کد ( playlist ) :یک لیست پخش صوتی یا تصویری در سایت ایجاد می کند.

. شورت کد ( video ) : به شما این امکان را می دهد که یک ویدیو با قابلیت پخش ویدیو در پست یا صفحه مورد نظر ایجاد کنید.

حال این سوال پیش می آید که شورت کد چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد. در پاسخ به آن باید گفت که مانند هر شورت کد دیگری مستقیما آن ها را کپی و در سایت جایگذاری کرد. این شورت کد را می توان در هر قسمت از سایت استفاده کرد. حتی قسمت هایی مانند ویجت های سایت آن را قرار داد.

البته دقت داشته باشید که استفاده از شورت کد ها همیشه ساده نیست. گاهی اوقات برخی از آن ها را برای تغییر روش کارشان سفارشی کرد. برای مثال پلاگین WP Product Review به شما این امکان را می دهد تا کامنت ها دقیقا همانطور که می خواهید در سایت نمایش داده شوند. در اکثر شورت کد هایی که به وردپرس اضافه می شوند ، سازندگان محتوای آموزشی را ارائه می دهند که چگونه می توان از شورت کد استفاده کرد و در صورت نیاز آن را سفارشی کرد.

 

اضافه کردن شورت کد بیشتر به سایت

اضافه کردن شورت کد بیشتر به سایت

شورت کد چیست و آیا می توان تعداد بیشتری از آن ها را برای رسیدن به نتیجه بهتر در سایت استفاده کرد؟

جواب به این سوال صد در صد بله است! همیشه می توان شورت کد های بیشتری به سایت اضافه کنید، بدون این که به مشکل بخورید. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، پلاگین های به خصوصی وجود دارند که مجموعه ای کامل از شورت کد ها بیشتری در اختیار شما می گذارند. برای استفاده از آنها کافی است پلاگین مخصوص آن را نصب کنید و محتوای آموزشی ارائه با آن را مطالعه کنید تا ببینید آن در آن پلاگین چه کد های جدیدی برای استفاده وجود دارد. برای مثال پلاگین Shortcodes Ultimate یکی از پلاگین های فوق العاده در حوزه شورت کد است که بیش از 50 کد کوتاه در اختیار شما می گذارد تا با آن به پیشرفت سایت خود کمک کنید.

نظرات کاربران