چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم

چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم ؟

یکی از مشاغل آینده دار که چند وقتی است بسیار محبوب شده است، شغل طراحی سایت است. بسیاری از افراد قصد دارند نحوه طراحی سایت را یاد بگیرند؛ اما از آنجایی که طراحی سایت جنبه های بسیار مختلفی دارد، تصمیم گیری درباره اینکه از کجا و چگونه شروع کنید، می تواند کمی سخت باشد. در این مقاله قصد داریم درمورد اینکه چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم و وارد این حوزه شویم، نکات مهمی را برای شما ارائه کنیم.

طراحی وب سایت چگونه است و چه عناصری در آن اهمیت بیشتری دارند؟

چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم

اگر می خواهید که نحوه طراحی سایت را یاد بگیرید، اول باید خوب درک کنید که طراحی وب سایت دقیقا چیست. طراحی وب در واقع دو بخش هنری و علمی دارد؛ به همین دلیل برای طراحی یک سایت خوب شما هم باید خلاق باشید و هم ذهن تحلیلی خوبی داشته باشید.

طراحان وب باید آن چه که مفهومی است را فرا بگیرند و آن را در قالب تصاویر و طراحی های مختلف در سایت به نمایش بگذارند. تصاویر، تایپوگرافی ها، رنگ های مورد استفاده در سایت، متن، فضای نگاتیو و ساختار کلی سایت تنها بخشی از طراحی سایت هستند.

در پاسخ به اینکه چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم باید بگوییم که یک طراح خوب ارزش هر قسمت از سایت را می داند. به همین دلیل آن را به بهترین نحو ممکن طراحی می کند. سایتی که ساخته می شود، هم باید از لحاظ فنی خوب ساخته شود تا کاربردی باشد و هم اینکه از نظر بصری برای مخاطب جذاب باشد تا هنگام کار با آن خسته نشود.

نکات مهم در طراحی وب سایت

نکات مهم در طراحی وب سایت

برای اینکه بدانیم چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم ، باید در هنگام آموزش بر روی نکات و قسمت های کلیدی ای که در ادامه آن ها را نام می بریم، تمرکز داشته باشید:

  1. درک مفاهیم کلیدی طراحی بصری

خط

سایت ها از خطوط مختلفی ساخته می شوند که موجب ایجاد یک ساختار کلی و جذاب می شود؛ به همین دلیل در طراحی وب سایت باید ابتدا مفهوم خط را برای ایجاد نظم و تعادل در چیدمان سایت درک کنید.

اشکال

در ادامه بررسی این پرسش که چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم باید بگوییم که سه شکلی که بیشتر در طراحی سایت به کار برده می شوند، شامل مربع، مستطیل، دایره و مثلث می شود. از مربع ها و مستطیل ها بیشتر برای بدنه های اصلی سایت و قسمتی که محتوا درون آن قرار می گیرد استفاده می شود.

دایره ها نیز بیشتر برای دکمه های سایت که امکانات مختلفی را ارائه می دهند استفاده می شوند. مثلث ها نیز اغلب به شکل نماد در سایت طراحی می شوند و معمولا برای جلب توجه مخاطبان به پیامی مهم یا فراخوانی برای اقدام استفاده می شوند.

رنگ ها

رنگ ها نقش بسیار مهمی را در طراحی سایت ایفا می کنند. اگر می خواهید بدانید که چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم ، حتما باید درمورد تئوری رنگ ها مطالعه کنید. شما باید یاد بگیرید که چرخه های رنگ به چه شکل است یا کدام رنگ ها متضاد یکدیگر هستند. همچنین باید بدانید که هر رنگی چه احساساتی را به مخاطب القا می کند تا بر اساس سایتی که طراحی می کنید، بهترین رنگ را انتخاب کنید. بخش بزرگی از طراحی سایت مربوط به این می شود که کدام رنگ ها را در کنار یکدیگر استفاده کنید تا کاربر حس بهتری هنگام بازدید از سایت داشته باشد.

  1. یادگیری اصول اولیه HTML

بسیاری از اوقات به دنبال این هستیم که چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم. برای این کار باید به شما بگوییم که پس از درک عوامل بصری، باید به دنبال یادگیری قسمت فنی کار باشید. اولین قدم برای طراحی بخش فنی سایت یادگیری زبان HTML است. این زبان نحوه نمایش محتوا، تصاویر، پیمایش و سایر عناصر یک وب سایت را در مرورگر افراد مشخص می کند. برای اینکه تبدیل به یک طراح سایت شوید حتما لازم نیست که در حوزه زبان HTML استاد شوید. تسلط نسبی به آن نیز می تواند کار شما راه بیندازد.

طراحی سایت
  1. درک CSS

قدم بعدی برای اینکه بدانیم چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم، درک زبان CSS است. زبان CSS را در واقع می توان مکمل زبان HTML برای طراحی سایت دانست؛ زیرا زبان CSS استایل و دستورالعمل های اضافی برای نحوه ظاهر شدن یک عنصر HTML را مشخص می کند. در واقع CSS بر ظاهر و زیبا سازی سایت نقش دارد. شما به کمک CSS می توانید فونت، سطح تراز، رنگ های سایت و حتی شبکه های سایت را ایجاد کنید.

برای اینکه تبدیل به طراح سایت حرفه ای شوید، باید CSS را به خوبی درک کنید و متوجه شوید که چگونه کار می کند. به کمک CSS است که می توانید سایت هایی با ظاهر منحصر به فرد و زیبا ایجاد کنید و قالب سایت خود را با گذر زمان به روز کنید.

  1. یادگیری مبانی طراحی UX

کسانی که در ابتدای راه یادگیری طراحی سایت هستند، معمولا UI و UX را با هم اشتباه می گیرند؛ اما این دو با یکدیگر تفاوت دارند. UX در واقع تجربه کاربر از سایت است. طرح و رنگ مورد استفاده در سایت، محتوا، تایپوگرافی، چیدمان، جلوه های بصری و تمامی مواردی که می توانند روی کیفیت سایت و تجربه کاربر تاثیر مثبت یا منفی بگذارند، جزئی از UX سایت محسوب می شوند. اگر می خواهید سایت خوبی را طراحی کنید، باید ابتدا UX را درک کنید و بدانید که چگونه می توانید UX خوبی داشته باشید.

جمع بندی

یکی از حرفه هایی که آینده شغلی بسیار خوبی دارد، طراحی وب سایت است. با توجه به افزایش کسب و کار ها و رشد تجارت آنلاین، نیاز به سایت و طراح سایت بیشتر می شود. اگر قصد دارید که در این زمینه قدم بگذارید، راه درستی را انتخاب کرده اید؛ اما باید این را هم بدانید که برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای راه درازی را در پیش دارید. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر با این حرفه درمورد اینکه چگونه طراحی سایت را یاد بگیریم توضیح دادیم و برخی از مهم ترین نکاتی که هنگام یادگیری باید به آن ها توجه داشته باشید را نام بردیم.

 

نظرات کاربران