فرق بلاگر و اینفلوئنسر

فرق بلاگر و اینفلوئنسر

امروزه بلاگر ها و اینفلوئنسر ها با علایق و نگرش‌ های متفاوت در شبکه‌ های اجتماعی، در حال فعالیت هستند که تشخیص و تفکیک آن ها از یکدیگر بسیار مبهم شده است. با روی کار آمدن تلفن های همراه و دسترسی راحت به رسانه های اجتماعی، هر کسی می تواند افکار و تجربیات خود را با تمام دنیا به اشتراک بگذارد؛ اما هر کسی نمی تواند بلاگر و اینفلوئنسر باشد. هدف افراد از بلاگر یا اینفلوئنسر شدن هم متفاوت است و هر کدام مخاطبان خود را دارند. اگر می خواهید فرق بلاگر و اینفلوئنسر را بدانید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اینفلوئنسر کیست؟

برای درک بهتر فرق بلاگر و اینفلوئنسر ، باید با کار اینفلوئنسر ها بیشتر آشنا شویم. اینفلوئنسر کسی است که می تواند بر رفتار و دیدگاه های دنبال کنندگان خود تاثیر بگذارد. هرچند اغلب اینفلوئنسر ها سلبریتی یا ستارگان رسانه های اجتماعی هستند، اما هر شخص تاثیر گذاری که دنبال کنندگان زیادی داشته باشد می تواند در این لیست قرار بگیرد.

اکثر شرکت ها و برندها سعی می کنند برای تبلیغ محصولات خود با اینفلوئنسر ها همکاری کنند؛ زیرا دنبال کننده های این افراد اغلب به حرف های آن ها اعتماد دارند و به توصیه هایشان عمل می کنند.

برخی از ویژگی های مشترک اینفلوئنسر ها

فرق بلاگر و اینفلوئنسر
  • بسیار جذاب هستند
  • ارتباط تعاملی خوبی با مخاطبان خود دارند
  • نسبت به کار و فعالیت خود آگاهی دارند
  • از نظر دنبال کنندگان قابل اعتماد هستند

اینفلوئنسر ها می توانند به برند ها و صنایع رقابتی همچون صنعت مد و آرایشی و بهداشتی کمک کنند تا محصولات خود را به مخاطبان هدف معرفی نمایند. به عنوان مثال یک اینفلوئنسر که تمرینات ورزشی و نکات زندگی سالم خود را ترویج می کند، می تواند در روند افزایش فروش محصولات ارگانیک و سالم تاثیر بسزایی داشته باشد.

بلاگر کیست؟

بعد از شناختن یک فرد تاثیر گذار یا اینفلوئنسر، نوبت آن رسیده با بلاگر ها هم بیشتر آشنا شویم. بلاگر ها افرادی هستند که علایق و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و از انجام این کار لذت می برند. اغلب بلاگر ها این کار را برای سرگرمی انجام می دهند. اما برخی از آن ها سعی می کنند با رعایت اصول خاص یک بلاگ حرفه ای بسازند و درآمد هم داشته باشند. بلاگر های ویدئو، اغلب ویدئو های خود را در پلتفرم یوتیوب منتشر می کنند؛ آن ها می توانند در مورد موضوعات مختلف صحبت کنند و از این طریق درآمد زیادی به دست آورند.

یک بلاگر ممکن است هر کسی باشد، از یک فرد معمولی که  زندگی روزمره خود را به اشتراک می گذارد گرفته تا فرد مشهوری که پشت صحنه کار تخصصی خود را به دنبال کنندگان نشان می دهد.

بلاگر ها، برای انجام کار خود نیاز به مکان و زمان خاصی ندارند و فقط به اینترنت، لپ تاپ یا تلفن همراه احتیاج دارند. اما در درجه اول یک بلاگر باید اطلاعات کافی در مورد زمینه خاصی که قرار است در آن فعالیت کند داشته باشد. از این رو هر محتوای ویدئویی را نمی توان به عنوان یک بلاگ در نظر گرفت. اما خبر خوب این است که هر فردی با هر تخصصی می تواند به یک بلاگر حرفه ای تبدیل شود؛ امروزه بلاگر های آشپزی، سفر، سبک زندگی، ورزش و سلامتی طرفداران بسیاری دارند.

فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

بلاگر و اینفلوئنسر

حال که به درک درستی از این دو حیطه رسیدیم، بهتر است در مورد فرق بلاگر و اینفلوئنسر نیز صحبت کنیم. در اکثر مواقع تشخیص این دو از یکدیگر کار سختی است و اغلب مردم از اصطلاحات «بلاگر» و «اینفلوئنسر» به جای یکدیگر استفاده می کنند. در حالی که این دو تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

بلاگر کسی است که در مورد موضوعی در یک بلاگ مقاله ای می نویسد یا ویدئویی منتشر می کند، در حالی که اینفلوئنسر فردی است که بر روی مخاطبان خود تاثیر زیادی دارد و اغلب دنبال کنندگان به حرف ها و معرفی های او اعتماد دارند.

بلاگر ها و اینفلوئنسر ها در اغلب مواقع استراتژی های متفاوتی برای فعالیت خود دارند؛ به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس ممکن است مقاله یا ویدئویی در مورد بررسی یک محصول منتشر کند. اما یک اینفلوئنسر در اکثر مواقع سبک زندگی خود را تبلیغ می کند و نشان می دهد که چطور محصول مورد نظر می تواند در بهتر شدن زندگی او تاثیر بگذارد. به این ترتیب مخاطبان خود را برای خرید محصول ترغیب می کند؛ البته برخی از اینفلوئنسر ها به دلیل شخصیت جالبی که دارند مورد توجه مردم قرار می گیرند و موضوع کار آن ها تاثیری در میزان محبوبیتشان ندارد.

شباهت بین بلاگر ها و اینفلوئنسر ها

فرق بلاگر و اینفلوئنسر-3

بعد از آشنایی با فرق بلاگر و اینفلوئنسر ، بهتر است راجع به شباهت های آن ها نیز اطلاعاتی داشته باشیم. اولین شباهت بین این دو گروه، تولید محتوا کردن آن ها است. به هرحال هم بلاگر ها و هم اینفلوئنسر ها باید سعی کنند با تولید محتوای مناسب در حوزه کاری خود، مخاطبان بیشتری را جذب کنند؛ زیرا تنها با افزایش مخاطب می توانند به اهداف مالی و معنوی خود برسند.

از این رو هر دو گروه به مهارت های زیر نیاز دارند:

  • خلاقیت و نوآوری
  • رفتار شناسی مشتری و مخاطب
  • آشنایی با عکاسی و تدوین ویدئو
  • تسلط کامل بر روش های مختلف تولید محتوا
  • آشنایی با ترفند های خاص جذب مخاطب در فضای مجازی مورد نظر

جمع بندی

در حال حاضر انواع مختلفی از شخصیت های رسانه های اجتماعی، در این فضا فعالیت می کنند که معروف ترین آن ها بلاگر ها و اینفلوئنسر ها هستند. همان طور که گفته شد، برای فعالیت در این دو حیطه یا همکاری با آن ها، دانستن فرق بلاگر و اینفلوئنسر بسیار مهم است. خاطرتان باشد که بلاگر ها معمولا افکار و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند اما اینفلوئنسر ها اغلب افراد معروفی هستند که می توانند مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند. هرچند هدف برخی از بلاگر ها کسب درآمد است اما اکثر آن ها فقط برای سرگرمی و ثبت تجربیات خود این کار را انجام می دهند.

نظرات کاربران