وبلاگ نویسی مهمان

راهنمایی ساده و کاربردی برای نحوه انجام وبلاگ نویسی مهمان

اگر هدف شما این است که وبلاگ شما پولساز شود و به کسب درآمد شما کمک کند، وبلاگ نویسی مهمان و پست مهمان یک استراتژی قدرتمند برای کمک به شماست تا به اهدافتان دست پیدا کنید و محصولات سایت خود را بهتر بفروشید. بسیاری از وبلاگ نویسان، وبلاگ نویسی مهمان را یکی از مهم ترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت خود می دانند. البته این کار بسیار پر زحمت و طاقت فرسا به نظر می رسد. نگران نباشید. ما در این مقاله به طور کامل توضیح می دهیم که چگونه می توانید با وبلاگ نویسی مهمان ترافیک سایت خود را بیشتر کنید.

وبلاگ نویسی یا پست مهمان چیست؟

وبلاگ نویسی مهمان یعنی شما در وبسایت های دیگر محتوای خود را منتشر کنید. به همین دلیل شخصی که پست مهمان را می نویسد، نویسنده مهمان نامیده می شود. اکثر مردم پست مهمان را به گونه ای می نویسند که ارتباطی به وبسایت خود آن ها داشته باشد. شما به صورت رایگان محتوای خود را در اختیار یک سایت دیگر قرار می دهید و آن سایت اجازه می دهد که شما در آن محتوا به سایت یا وبلاگ خود لینک دهید. وبلاگ نویسی مهمان در قلمرو پست های اسپانسر شده قرار می گیرد و گوگل به این نوع پست ها علاقه زیادی ندارد.

آیا وبلاگ نویسی مهمان تاکتیک مناسبی برای افزایش ترافیک است؟

وبلاگ نویسی مهمان

جواب این سوال به جواب به چند سوال دیگر بستگی دارد. آیا می توانید محتوایی کاربردی بنویسید؟آیا محتوای شما در سایت های معتبر و در یک جایگاه درست منتشر می شود؟آیا یک محتوای عالی در وبلاگ خود دارید تا به آن لینک دهید؟اگر پاسخ شما به تمام این سوالات مثبت است، قطعا باید از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید. اگر تمام کار ها را به درستی انجام دهید، می توانید از پست مهمان بهترین نتیجه را بگیرید.

مزایای وبلاگ نویسی مهمان

انتشار محتوای باکیفیت در سایت های بسیار معتبر یکی از بهترین راه ها برای جذب مخاطب است. سایت های معتبر محتوای شما را در کانون توجه قرار می دهند و اعتبار برند شما را بیشتر می کنند.

وبلاگ نویسی مهمان همچنین یک ابزار برای شبکه سازی است. برخی از کسب و کار ها برای ارتباط با دیگر کسب و کار های تاثیرگذار در صنعت خود از این تکنیک استفاده می کنند. اگر خوش شانس باشید، می توانید به پروژه های مشترک و ایجاد کمپین بازاریابی فکر کنید.

یکی دیگر از مزیت های وبلاگ نویسی مهمان جذب ترافیک است. افرادی که پست مهمان را می خوانند، بر روی لینک های که در محتوای خود گذاشته اید کلیک می کنند و به سایت شما می آیند. برخی از آن ها ممکن است مشتریان بالقوه باشند.

چه نوع محتوا هایی برای پست مهمان مناسب است؟

چه نوع محتوا هایی برای پست مهمان مناسب است؟
  • عنوان هایی که با «چگونه» شروع می شوند، بسیار محبوب هستند؛ زیرا مخاطبان عاشق راهنما هایی برای حل مشکلات خاص خود هستند.
  • محتوا هایی که موارد مختلفی را فهرست کرده اند، یکی دیگر از محتوا های محبوب هستند.
  • محتوا هایی که به طور کامل یک موضوع را پوشش می دهند، برای خوانندگان شما بسیار کاربردی خواهند بود.

چگونه می توانید وبلاگ نویسی مهمان را انجام دهید؟

  1. درمورد مخاطبان هدف و موضوعات پر طرفدار تحقیق کنید.

اولین قدم شما تحقیق درمورد مخاطبان است. از همه وبلاگ های مربوط به صنعت خود بازدید کنید و انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ را بررسی کنید. این سایت های پرسش و پاسخ برای درک مشکلات و دغدغه های مردم در صنعت شما بسیار مناسب هستند. سعی کنید محتوا هایی را پیدا کنید که رتبه بندی خوبی دارند.

  1. سایت های وبلاگ نویسی مهمان را پیدا کنید.

لازم است که سایت هایی را برای وبلاگ نویسی مهمان پیدا کنید. بسیاری از سایت هایی که کار رپورتاژ آگهی انجام می دهند، کار های وبلاگ نویسی مهمان را نیز انجام می دهند. همچنین می توانید بررسی کنید رقبای شما محتوای خود را در کجا منتشر می کنند.

  1. به سایت ها ایمیل بزنید.

در مرحله بعد باید به سایت های وبلاگ نویسی مهمان ایمیل بزنید و از آن ها درخواست کنید که محتوای شما را منتشر کنند. سعی کنید تا جایی که می توانید کسب و کار خود را با کمترین کلمه معرفی کنید و از یک قالب مشخص در ایمیل خود استفاده کنید. علائم نگارشی و ویرایش درست ایمیل، باعث می شود مخاطب شما ایمیل را تا آخر بخواند. بهتر است بیش از 10 ایمیل ارسال کنید تا پاسخ های مثبتی دریافت کنید.

  1. پست را بنویسید.

سایت هایی که دوست دارند با شما همکاری کنند، اغلب دستورالعمل هایی را ارسال می کنند که در زمان تولید محتوا باید آن را رعایت کنید. اغلب اوقات یک پست 1000 تا 1500 کلمه ای برای وبلاگ نویسی مهمان مناسب است. مطلب شما باید مقدمه و نتیجه گیری داشته باشد و علائم نگارشی و نکات ویرایشی در آن رعایت شده باشد.

تولید محتوا برای وبلاگ نویسی مهمان
  1. پست را منتشر کنید.

اگر دستورالعمل را رعایت کنید، سایت موردنظر پست شما را تایید می کند و تاریخ انتشار را به شما اطلاع می دهد. نباید انتظار داشته باشید که پست شما بلافاصله منتشر شود؛ به خصوص در سایت های بزرگ. ممکن است محتوای شما از دو روز تا چند ماه پس از ارسال منتشر شود. پس باید پیگیری کنید.

  1. محتوای خود را تبلیغ کنید.

پست را در رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. مقاله را در همه انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ تبلیغ کنید.

جمع بندی

وبلاگ نویسی مهمان یکی از روش هایی است که به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد؛ اما اگر به درستی انجام شود، نتایج بسیار مهمی خواهد داشت. شما می توانید وبلاگ نویسی مهمان را خودتان انجام دهید یا آن را برون سپاری کنید. البته مهم است که پیش از این کار، سایت خود را به بهترین شکل ممکن عرضه کنید. هیچ چیزی مانند سئو سایت نمی تواند آمار بازدید سایت شما را بالا ببرد.

نظرات کاربران