فیسبوک مارکتینگ

فیسبوک مارکتینگ

اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و یکی از اهداف اصلیتان در بازاریابی این است که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی پیشرفت کنید، یکی از مسائلی که باید به آن دقت کنید فیسبوک مارکتینگ یا بازاریابی فیس بوک است. فیس بوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی حال حاضر در جهان به شمار می آید. بیش از 2.8 میلیارد نفر هر ماه از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. بدیهی است که چنین محیطی به دلیل حجم گسترده کاربرانش، بستری عالی برای بازاریابی و کسب درآمد است.

ممکن است پیش خود فکر کنید که فیس بوک فقط محیطی است که در آن می توانید با دوستان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید و حتی دوستان جدیدی در آن پیدا کنید. اما فیس بوک ویژگی های دیگری نیز دارد که آن را به برنامه ای منحصر به فرد تبدیل می کند. فیس بوک از همان ابتدا مکانی برای مشاغل کوچک و بزرگ محسوب می شد که در آن می توانستند به معرفی برند و محصولات و خدمات خود بپردازند.

در حقیقت ، دو سوم کاربران فیس بوک حداقل هفته ای یک بار از یک صفحه فیس بوک تجاری محلی بازدید می کنند. این بازار دیجیتال کاملاً شلوغ است. همانطور که متوجه شدید، مردم به دنبال صفحات و حساب های کاربری تجاری در محیط فیس بوک هستند. اما شما نمی توانید بدون هیچ استراتژی و برنامه ای و تنها با اتکا به علاقه مردم به بررسی صفحات تجاری، امید داشته باشید که از طریق فیس بوک درآمدی کسب کنید. به استراتژی ها و برنامه ریزی هایی که به وسیله بازاریابان با هدف کسب درآمد با استفاده از فیس بوک انجام شود، فیس بوک مارکتینگ می گویند.

نحوه انتخاب نوع پست

فیسبوک مارکتینگ

پیدا کردن نوع پست مناسب برای برند شما و فیسبوک مارکتینگ بسیار مهم است. البته برای آن که بهترین پست برای فیسبوک مارکتینگ را پیدا کنید، باید کمی آزمون و خطا انجام دهید. ترکیب های مختلف را امتحان کنید تا بهترین نتیجه را پیدا کنید.

شما همچنین می توانید با مخاطبان و کاربران خود ارتباط برقرار کنید تا متوجه شوید که مردم چه چیزی را در مورد شرکت شما دوست دارند یا چه مسائلی در رابطه با شرکت شما به نظر آن ها مناسب نیست و بهتر است برطرف شود. همچنین مراقب صحبت های مردم در مورد رقابت خود باشید.

یک مکان خوب برای شروع صرفاً تولید محتوایی است که در کانال های دیگر عملکرد خوبی دارد. آیا محتوایی را توییت کرده‌اید که با استقبال خوبی روبرو شده باشد؟ آن را در فیس بوک نیز به اشتراک بگذارید. همانطور که گفته شد برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که محتوای خود را با استفاده از بهترین شیوه های تبلیغات متقابل به اشتراک بگذارید، نه اینکه صرفاً پست متقابل را ارسال کنید.

نحوه ایجاد یک استراتژی فیسبوک مارکتینگ

نحوه ایجاد یک استراتژی فیسبوک مارکتینگ

تا به اینجای کار شما را با مفهوم فیسبوک مارکتینگ و نحوه انتخاب پست آشنا کرده ایم. در این بخش از مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه یک استراتژی بازاریابی فیس بوک تاثیرگذار و موفق ایجاد کنید.

مخاطب خود را تعریف کنید.

برای آن که عملیات جذب مخاطب بهتر انجام شود، در اولین قدم باید متوجه شود که چه کسانی مخاطبان شما هستند. برای آن که بهتر با مخاطبان هدف خود آشنا شوید می توانید به دنبال پاسخی کلی برای سوالات زیر باشید.

  • مخاطبان هدف شما چند ساله هستند؟
  • آن ها کجا زندگی می کنند؟
  • چه نوع مشاغلی دارند؟
  • دغدغه های آن ها چیست؟
  • چگونه و چه زمانی از فیس بوک استفاده می کنند؟

البته، درک جمعیت شناسی عمومی کاربران فیس بوک نیز مهم است. سپس، هنگامی که متوجه شدید چه کسی واقعاً از این پلتفرم استفاده می کند و چگونه به مشتری هدف شما متصل می شود، می توانید نگاهی به بینش مخاطبان فیس بوک بیندازید. ابزار رایگان و داخلی فیس بوک Audience Insights به شما کمک می کند تا جزئیات دقیق مشتریان بالقوه را بررسی کنید. می توانید از آن برای یافتن اطلاعات در مورد مواردی مثل سن، جنسیت، تحصیلات، وضعیت رابطه، محل و زبان استفاده کنید.

تعیین هدف

تعیین هدف

هر کسب و کاری تعریفی متفاوت از موفقیت دارد. پس از آن که مخاطب هدف خود را مشخص کردید، نوبت آن رسیده است که هدفی برای برند خود تعیین کنید. مطمئناً، نگاه کردن به لایک ها به عنوان معیار نهایی موفقیت می تواند وسوسه انگیز باشد، اما اگر آنها بخشی از یک برنامه بازاریابی گسترده تر نباشند، این لایک ها چیز زیادی نیستند. گاهی اوقات آنها را متریک غرور می نامند.

یک هدف قوی که با اهداف کسب و کار شما مرتبط باشد برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر فیس بوک ضروری است. هر کسب‌وکاری اهداف متفاوتی خواهد داشت، اما هر کدام باید بر روی اقداماتی تمرکز کنند که بر سود نهایی آنها تأثیر می گذارد.

نظرات کاربران