محتوای جذاب برای اینستاگرام

نحوه تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین عموم است. به همین دلیل پتانسیل فوق العاده ای برای تبلیغ کسب و کار شما به کمک محتوا دارد. محتوای جذاب برای اینستاگرام محتوایی است که توجه مخاطب را به خود جلب کند و او را به تعامل با محتوای شما ترغیب کند. محتوای جذاب می تواند در قالب های مختلف مانند تصاویر، فیلم، استوری یا حتی متن نمایش داده شود. اما برای اینکه بتوانید محتوای جذابی برای مخاطب خود تولید کنید، باید به یک سری نکات توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این نکات را توضیح می دهیم.

نکاتی برای تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام

 

محتوای جذاب برای اینستاگرام
  • انتشار پست های محصول

یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای جذب مخاطب، گرفتن تصاویر و ویدئو های باکیفیت از محصولات است. سعی کنید فیلم ها و عکس هایی که از محصول خود می گیرید ساده باشد و تمامی جزئیات محصول را به مخاطب نمایش دهد. این کار به افزایش فروش شما در اینستاگرام کمک زیادی خواهد کرد.

البته نکته مهمی که برای تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام باید به آن توجه داشته باشید این است که فیلم ها و عکس هایی که از محصول خود می گیرید، نباید خیلی به تبلیغ شبیه باشند. در ایده آل ترین حالت عکس ها و فیلم ها باید فقط درمورد محصول توضیحاتی ارائه کنند.

علاوه بر تصویر و فیلم نکته مهم دیگری که به جذب مخاطب شما کمک خواهد کرد، کپشن پست است. شما باید متنی عالی را برای محصول خود بنویسید که مخاطب شما را جذب کند. پس تنها نوشتن نام محصول در کپشن و استفاده از چند هشتگ پرطرفدار کافی نیست. شما باید با اصول کپشن نویسی آشنا شوید تا بتوانید مخاطبان را به خود جذب کنید.

  • استفاده از برچسب ها و لینک ها

یکی دیگر از کار هایی که برای تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام می توانید انجام دهید، اضافه کردن لینک مستقیم خرید به پست ها و استوری های شما است. اضافه کردن لینک خرید مستقیم می تواند شانس فروش محصول شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین استفاده از لینک خرید مستقیم را در کپشن یا استوری فراموش نکنید.

محتوای اینستاگرام
  • تولید Reels جذاب

یکی از محبوب ترین مدل های محتوا در اینستاگرام Reels است. امروزه بسیاری از برند ها اهمیت استفاده از ویدئو را برای بازاریابی نادیده گرفته اند. به همین دلیل است که خیلی از برند ها نتیجه دلخواه را در شبکه اینستاگرام نمی گیرند.

اگر به دنبال تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام هستید، باید Reels جذابی تولید کنید. Reels ویدئو هایی در اینستاگرام هستند که برای جذب مخاطب فوق العاده عمل می کنند. شما می توانید ویدئو های خود را در قالب معرفی محصول، داستان سرایی برای برند یا پاسخ به سوالات کاربران منتشر کنید تا بتوانید آن ها را به سمت برند خود جذب کنید.

  • استفاده از پشت صحنه تولید محتوا

یکی دیگر از تکنیک هایی که در تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام کمک کننده است، استفاده از پشت صحنه تولید محتوا است. تولید محتوا از پشت صحنه در مخاطبان یک حس شفافیت و اطمینان از برند ایجاد می کند.

البته محتوایی که از پشت صحنه برند تولید می کنید، حتما لازم نیست که معیار های یک محتوای با کیفیت را داشته باشد. حتی تصاویر یا ویدئو هایی که با تلفن همراه از پشت صحنه گرفته شده اند نیز می تواند برای انتشار در اینستاگرام مناسب باشد.

البته توجه داشته باشید محتوا هایی که از پشت صحنه تولید می کنید، بهتر است در قالب استوری منتشر شوند تا بازخورد بهتری بگیرند.

  • از بازخورد های مشتریان محتوا بسازید

یکی دیگر از راه های تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام ، استفاده از محتوا هایی است که توسط مشتریان برای برند شما تولید شده است. این که شما از دیدگاه مخاطبان خود درمورد برندتان محتوا های جدیدی درست می کنید یا پست ها و استوری های آن ها را بازنشر می دهید، نشان دهنده این است که شما به جامعه کاربری برند خود اهمیت زیادی می دهید و دوست دارید که با آن ها در ارتباط باشید.

  • از کارمندان خود در محتوا ها استفاده کنید
محتوای جذاب

اگر به دنبال محتوای جذاب در اینستاگرام هستید، باید کارمندان خود را نیز در محتوا ها وارد کنید. امروزه محتوا هایی که در آن ها کارمندان برند وجود دارند، بازخورد بهتری می گیرند. برای مثال شما می توانید در سلفی ها، ویدئو ها و سایر عکس هایی که منتشر می کنید، کارمندان خود را نیز نشان دهید. این نوع محتوا ها جنبه انسانی برند شما را نشان می دهد که باعث می شود مردم راحت تر با برند شما ارتباط برقرار و به آن اطمینان کنند.

  • راه اندازی مسابقه ها

از ساده ترین و بهترین راه های جذب مخاطب در اینستاگرام به کمک محتوای جذاب، راه اندازی مسابقه به همراه جوایز است. اگر می خواهید که در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی مخاطب به دست بیاورید، می توانید محتوا هایی که همراه با مسابقه و جایزه هستند تولید کنید.

مسابقه ها باعث می شوند تا مردم بیشتر درمورد برند شما صحبت و حتی آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.

برای این که بتوانید بهترین بازخورد را بگیرید سعی کنید جوایزی را ارائه دهید که با نیاز های مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد.

  • رویداد های مهم را از دست ندهید.

یکی از بهترین راه های تولید محتوای جذاب برای اینستاگرام ، استفاده از رویداد های مهم است. سعی کنید همیشه به روز باشید و محتوا های خود را با توجه به رویداد های مهم تولید کنید. برای مثال محتوا هایی با سبک شب یلدا در نزدیکی شب یلدا می تواند ایده مناسبی باشد.

جمع بندی

شبکه اجتماعی اینستاگرام بدون شک یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند و جذب مخاطب است. اما برای اینکه بتوانید مخاطبان را در این شبکه به سمت برند خود جذب کنید، باید محتوای جذابی داشته باشید. در این مقاله برخی از نکات مهم برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام را نام بردیم و درمورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران