نوشتن کپشن اینستاگرام

صفر تا صد نوشتن کپشن اینستاگرام

به‌عنوان یک صاحب کسب و کار، نادیده گرفتن تاثیر اینستاگرام غیر ممکن است. این پلتفرم با داشتن بیش ‌از یک میلیارد کاربر، محیطی عالی را برای رشد و شکوفایی کسب و کار فراهم می‌کند. برای پیشرفت و دیده شدن در اینستاگرام علاوه ‌بر تولید محتوای تصویری و ویدیویی خوب، به کپشن نویسی خوب هم نیاز داریم. یک کپشن خوب به دیده شدن پیج و افزایش آمار تعامل بازدیدکنندگان کمک زیادی می‌کند. در ادامه نکات کلیدی نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرام را بیان می‌کنیم.

 

منظور از کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن‌های جذاب می‌توانند نرخ تعامل بیشتری ایجاد کنند که در الگوریتم اینستاگرام اهمیت دارد. کپشن قوی، داستان و شخصیت برند شما را شکل می‌دهد، که به نوبه خود به دنبال کنندگان شما کمک می‌کند تا بفهمند که به آنچه شما ارائه می‌دهید نیاز دارند. به طور خلاصه: کپشن های اینستاگرام می‌توانند به موفقیت شرکت شما در رسانه های اجتماعی کمک کنند و این می تواند نتیجه نهایی شما را بهبود بخشد. اگر اینستاگرام نرخ تعامل شما را دوست داشته باشد، احتمالاً پست های شما “دیده”می‌شوند. این معیار بررسی می‌کند که آیا شما بازخورد تعداد زیادی کاربران را در مورد یک پست دریافت می‌کنید و آیا به این نظرات پاسخ می‌دهید یا خیر.

 

هدف از نوشتن کپشن اینستاگرام چیست؟

کپشن‌ها در اینستاگرام بنا بر هدف‌های متفاوتی نوشته می‌شوند و هر کدام از آن‌ها بیان جداگانه‌ای دارند که بهتر است در جای خود استفاده شوند. انواع کپشن‌های اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • اجرای یک کمپین آگاهی برای افزایش بازدید یا افزایش تعداد
  • ترویج فروش، راه‌اندازی محصول یا مجموعه جدید
  • جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر با هشتگ های مارک دار اینستاگرام
  • تبلیغات یک حساب تجاری دیگر که این پست‌ها به‌عنوان “پست تبلیغاتی” شناخته می‌شوند.
  • ترغیب فالوورها و فالوورهای احتمالی را برای خواندن بیو و پیوند موجود در بیوگرافی
  • جذب فالوورها برای لایک، نظر یا اشتراک گذاری (با منشن و تگ کردن دیگران)

 نوشتن کپشن اینستاگرام

چگونه یک کپشن خوب در اینستاگرام بنویسیم؟

  1. ابتدا چند پیش نویس بنویسید.

در روند نوشتن کپشن اینستاگرام عجله نکنید. در عوض، چند ایده برای کپشن ‌ها بنویسید،کمی روی آن‌ ها فکر کنید و از همکاران خود نظر خواهی کنید که کدام ‌یک بهتر است. به لطف تغییر الگوریتم اینستاگرام، میزان مشارکت پست‌ها از زمان پست‌گذاری اهمیت بیشتری خواهد داشت. نمایان بودن پست های شما در فیدهای دنبال‌کنندگان شما بستگی به تعداد لایک ها و نظرات یک پست‌، رابطه شما با ارسال کننده کاربر و عوامل دیگر دارد.

 

  1. موارد مهم را در ابتدای کپشن بنویسید.

حداکثر تعداد کاراکتر برای نوشتن کپشن اینستاگرام (2200 کاراکتر) اساساً یک امر رسمی است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که کپشن‌ها پس از سه تا چهار خط نوشتار در فیدهای کاربران قطع می‌شوند. این بدان معنا است که شما باید کپشن های خود را بسیار کوتاه نگه دارید تا کاربران بتوانند 100٪ آن را بدون نیاز به کلیک روی “بیشتر” مشاهده کنند.

 

  1. سوال بپرسید، نظرخواهی کنید و کار بخواهید

هر پست باید یک هدف و نیت داشته باشد، بنابراین هر کدام را با هدف خاص خود هدایت کنید و اجازه دهید آن هدف، دعوت به عمل را دیکته کند. می خواهید فالوورها چه کار کنند:

  • از وب سایت شما دیدن کنند؟
  • از محصول خاصی خرید کنند؟
  • پست را با دوستان به اشتراک بگذارند؟
  • تبلیغ کنند؟
  • در مسابقه یا هدیه شرکت کنند؟

نکته اصلی تشویق تعامل به منظور ایجاد حس گفتگو است. همچنین راهی برای کار بر روی الگوریتم اینستاگرام که به تعامل به عنوان معیاری برای ارائه پست‌های شما به فالوورها نگاه می‌کند. تشویق مشارکت همچنین احتمال اینکه پست شما در فید های کاربران دیگر به عنوان “صفحه توصیه شده” برای دنبال کردن ظاهر شود را افزایش می‌دهد.

در اینجا چند نمونه از عنوان‌های تشویقی را آورده‌ایم:

  • روی پیوند موجود در بیو کلیک کنید.
  • به سوال نظرسنجی پاسخ دهید.
  • دوست خود را تگ کنید (این یک تاکتیک عالی برای افزایش دسترسی شماست).
  • با استفاده از هشتگ مارک دار خود عکس ارسال کنید

 

  1. نهایتاً از چهار هشتگ در کپشن استفاده کنید

در اینستاگرام، هشتگ‌ها برای اتصال کاربرانی که در مورد موضوعات، رویدادها، مارک های مشابه و غیره صحبت می‌کنند و علاقه ‌مند هستند، بسیار مناسب است. از هشتگ‌ ها کم استفاده کنید و یا اگر تمایلی به استفاده از هشتگ ندارید، هیچ مشکلی ندارد. در انتهای عنوان خود از هشتگ‌ها استفاده کنید. مگر اینکه عبارت هشتگ بندی شده به طور طبیعی در یک جمله جا بیفتد، هیچ هشتگی را تا انتهای عنوان ذکر نکنید. به این ترتیب، قسمتی از عنوان شما که برای انسان جذابیت بیشتری دارد، در درجه اول قرار می‌گیرد و کاربر پسند تر می شود.

نکته حرفه ای: آیا برای هشتگی که قبلاً محبوب شده است نیاز به الهام دارید؟ اینستاگرام زمانی که یک پست جدید را باز می‌کنید و علامت # را تایپ می کنید، هشتگ‌ها را بر اساس محبوبیت آن‌ها به شما پیشنهاد می‌کند.

نوشتن کپشن اینستاگرام

  1. از ایموجی استفاده کنید.

ایموجی ها، شکلک‌های کارتونی در دسترس اکثر کاربران تلفن های هوشمند‌، می‌توانند شخصیت را به عنوان اینستاگرام اضافه کنند. روش‌های مختلفی برای استفاده از ایموجی در کپشن نویسی پست وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از آن‌ها در ابتدای پست برای جلب توجه افراد استفاده کنید، همچنین می‌توانید از آن‌ها در وسط جملات برای جایگزینی کلمات یا در انتهای پست به عنوان نوعی “خط مشی” استفاده کنید.

  1. از قصه گویی استفاده کنید

از بی طرفی خودداری کنید. دو تا سه کلمه عبارت احساسی اضافه کنید تا مزه، صدا، تصویر و احساسات را توصیف کنید. برای مثال فقط نگویید ذرت بو داده تازه، بگویید ذرت تازه بو داده شده با طعم کره و پنیر.

  1. ارزش افزوده ایجاد کنید

هنگام نوشتن کپشن اینستاگرام نکات و ترفندها یا هر نوع اطلاعاتی که به آموزش یا اطلاع رسانی برای افزایش ارزش افزوده پست اینستاگرام شما کمک می‌کند را ارائه دهید. افزودن ارزش در کپشن ‌های اینستاگرام به کاربر کمک می‌کند و احتمال اشتراک گذاری و نشانک گذاری پست را افزایش می‌دهد.

نوشتن کپشن اینستاگرام نیاز به مهارت خیلی خاص و عجیب ندارد. بلکه با رعایت نکات ساده می‌توان کپشن مناسبی نوشت و از آن در تولید محتوا و افزایش فالوور و نرخ تعامل بهره گرفت. با رعایت نکات گفته ‌شده می‌توانید چنین کپشن‌های برای پست‌های خود نوشته و به رشد پیج کمک کنید.

نظرات کاربران