مدرک سئو

آیا دریافت مدرک سئو لازم است؟

با یک جست و جوی ساده در لیست مشاغل آنلاین متوجه می شوید تعداد درخواست برای استخدام متخصص بهینه ساز سایت ها برای موتور های جست و جو یا همان متخصص سئو سایت تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل آن هم این است که امروزه رقابت در دنیای آنلاین بیشتر شده و اکثر مشاغل به دنبال رسیدن به رتبه های برتر لیست های جست و جو هستند. به همین دلیل بازار سئو کار ها در حال حاضر بسیار داغ است. اما آیا واقعا برای ورود به این عرصه باید مدرک داشته باشیم؟ مزیت های داشتن مدرک سئو چیست؟ برای رسیدن به پاسخ سوال خود در این زمینه تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا گرفتن مدرک سئو مهم است؟

مدرک سئو

داشتن مدرک سئو می تواند مزیت های مختلفی برای شما به همراه داشته باشد. این گواهی برای کسانی که می خواهند در عرصه طراحی سایت و سئو فعالیت کنند، بسیار مهم است؛ زیرا جلب اعتماد کارفرما در صورت داشتن یک مدرک معتبر راحت تر است و در این صورت مسیر پیشرفت برای شما هموار تر می شود.

درواقع مهارت هایی که در طول مطالعه برای دریافت این گواهینامه می آموزید می تواند شما را در بین سایر همکاران خود، برجسته کند. این مهارت ها ارزش واقعی شرکت در دوره سئو آنلاین یا حضوری هستند.

اما مزیت های داشتن مدرک سئو تنها به موارد گفته شده محدود نمی شود؛ در ادامه برخی دیگر از مزایای داشتن این گواهینامه را با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • مدرک سئو به تخصص شما اعتبار بیشتری می بخشد.

اگر تلاش می کنید مهارت های بهینه سازی خود را به کارفرمایان مختلف ثابت کنید، داشتن یک گواهینامه معتبر می تواند این کار را راحت تر کند.

شما می توانید این مدرک را در وب سایت یا سایر شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین، توییتر، فیس بوک و… به اشتراک بگذارید و اعتبار خود را بیشتر نمایید. به عبارت دیگر نشان دادن مدرک دریافت شده از یک موسسه معتبر می تواند ثابت کند برای تخصص خود ارزش زیادی قائل هستید و در بهترین دوره های آموزشی شرکت کرده اید. البته موسسه ای که از آن مدرک گرفته اید اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین سعی کنید در بهترین موسسات، آموزش ببینید.

مدرک سئو-2
  • مدرک سئو نشان می دهد که این کار را به روش درستی انجام می دهید.

با دریافت یک مدرک سئو به کارفرما این اطمینان را می دهید که تمام مسیر سئو سایت او را به درستی انجام می دهید و نیازی نیست در آینده برای اصلاح خرابی ها، مجدد هزینه کند. موسسات معتبر اغلب استراتژی های جامع و کاملی برای ماندگاری رتبه به دست آمده وب سایت ها ارائه می کنند که کاملا قانونی است و از نظر موتور های جست و جو تقلب محسوب نمی شود. همین موضوع می تواند باعث رشد همیشگی وب سایت شود. خوشبختانه امروزه ابزار های مناسبی برای رشد قانونی رتبه وب سایت ها وجود دارد که تنها با شرکت در یک دوره معتبر سئو می توانید کار کردن صحیح با آن ها را بیاموزید.

  • مدرک سئو موجب تقویت رزومه شما می شود.

همان طور که می دانید مهارت های سئو ارزش بسیاری دارند. یک متخصص سئو توانمند، می تواند تفاوت بزرگی در میزان درآمد شرکت ها داشته باشد. به همین دلیل  بسیاری از شرکت ها برای رسیدن به درآمد های بالا به دنبال یک سئو کار باتجربه و کاربلد هستند.

از آن جایی که سئو یک تخصص کاربردی است هر کسی می تواند ادعا کند که در این زمینه مهارت دارد؛ اما امروزه کارفرمایان آگاه تر شده اند و تنها ادعا کردن کافی نیست. شما باید برای اثبات مهارت های خود علاوه بر نمونه کار، گواهینامه معتبری هم داشته باشید تا کارفرما مطمئن شود بهینه سازی وب سایت او را به درست ترین روش ممکن انجام خواهید داد. دانشجویان شرکت کننده در دوره های آموزشی معتبر ساعت ‌های زیادی را برای یادگیری مباحث مختلف سئو همچون تشخیص کپی نویسی، تحقیق کلمات کلیدی، کار با ابزار مختلف و… را می گذرانند که می تواند موجب بهبود رزومه آن ها شود.

 سئو-3
  • مدرک سئو تنها برای متخصصین این حوزه نیست.

حتی اگر نخواهید به صورت حرفه ای و تخصصی در زمینه بهینه سازی وب سایت کار کنید، داشتن یک مدرک سئو می تواند موجب افزایش اعتبار و تقویت رزومه کاری شما در زمینه مشاغل آنلاین شود.

درواقع با یک جست و جوی ساده متوجه می شود که داشتن درک درست از سئو می تواند یک مزیت اصلی و ضروری برای مشاغل مختلف از جمله طراحی سایت، مدیریت سایت، متخصص تولید و مدیریت محتوا، بازاریابی دیجیتال، مدیریت رسانه های اجتماعی و برخی موقعیت های دیگر باشد.

با شرکت در یک دوره آموزشی معتبر می توانید تکنیک ‌ها و ابزار های ایجاد استراتژی‌ های بازاریابی و جست و جو در دنیای آنلاین را بهتر بشناسید و با موارد مختلفی همچون مفهوم سئو، خزیدن ربات های جستجو در سایت ها، بهینه سازی صفحات سایت، تبلیغات پولی و رایگان در موتور های جستجو برجسته همچون گوگل آشنا شوید.

  • گرفتن مدرک سئو موجب افزایش مهارت شما می شود.

همه استدلال های قبلی برای این بود که بتوانید کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید و او را برای گرفتن پروژه متقاعد کنید؛ اما بهترین دلیل برای ارزشمند بودن یک مدرک سئو، مهارت هایی است که می توانید با شرکت در یک دوره آموزشی معتبر کسب کنید. هدف شما از شرکت در دوره نباید تنها گرفتن یک مدرک کاغذی یا الکترونیک باشد، بلکه باید سعی کنید تا حد امکان مهارت های خود را تقویت کنید. خاطرتان باشد هیچ احساسی بهتر از این نیست که برای ارتقای مهارت های خود تلاش کرده باشید و یک مسیر سخت را با موفقیت به پایان رسانده باشید.

جمع بندی

به طور کلی دلایل خوبی برای آموزش دیدن و گرفتن مدرک سئو وجود دارد. همان طور که گفته شد داشتن گواهینامه به افزایش اعتبار شما کمک می کند و مهم تر اینکه در طول این مسیر مهارت های زیادی را یاد می گیرید که شما را به یک فرد متخصص و ماهر تبدیل می کند.

البته انتظار نداشته باشید که به محض گرفتن گواهی سئو خود به طور جادویی کارفرمایان متعدد به شما مراجعه کنند؛ بلکه باید مهارت های خود را در دنیای واقعی نیز نشان دهید. ولی مطمئنا راحت تر می توانید اعتماد کارفریان را جلب کنید.

نظرات کاربران