معایب ربات ترافیک رایگان

معایب ربات ترافیک رایگان

در دنیای امروز ربات ها به بخش جدایی ناپذیری از فضای اینترنت تبدیل شده اند. ربات ها در بسیاری از موضوعات به ما کمک می کنند. برای مثال با آن ها می توانیم غذا سفارش دهیم، فایلی را که به دنبال آن هستیم پیدا کنیم، ترجمه کنیم و … . هر رباتی که در اینترنت هست، برای هدف خاصی طراحی شده است و آن هدف را دنبال می کند. در سطح اینترنت نیز ربات هایی برای جذب ترافیک در دسترس اند که به دو دسته رایگان و غیر رایگان تقسیم می شوند. در این مقاله قصد داریم درمورد معایب ربات ترافیک رایگان توضیح دهیم.

ربات چیست؟

اگر بخواهیم با اصول اولیه جلو برویم باید بگوییم که ربات یک برنامه نرم افزاری است که می تواند کار هایی را که برای آن طراحی شده است به صورت خودکار انجام دهد. برخی از ربات ها حتی می توانند مانند یک انسان رفتار کنند؛ اما به طور کلی ربات ها در بیشتر اوقات برای انجام کار های ساده و تکراری مناسب هستند؛ چراکه بسیار سریع اند و برای انجام کار در مقیاس بزرگ می توانند انتخاب خوبی باشند.

ربات ترافیک چیست؟

قبل از توضیح درمورد معایب ربات ترافیک رایگان بهتر است ابتدا با ماهیت آن ها آشنا شویم. ربات ترافیک در واقع به هر گونه ترافیک غیر انسانی گفته می شود که از یک سایت بازدید می کند. استفاده از ربات ترافیک در سال های اخیر بسیار رایج شده است. اگر شما نیز صاحب یک وب سایت هستید، مطمئن باشید که ربات ها حداقل یک بار سایتتان را دیده اند. به طور کلی ربات ها بیش از 30 درصد از ترافیک کل اینترنت حال حاضر در دنیا را تشکیل می دهند.

مزایای ربات های ترافیک

معایب ربات ترافیک رایگان

ربات های ترافیک رایگان در کنار معایبی که دارند، داری مزایایی نیز هستند. ربات های خوب که آسیبی به سرور های شما نمی رسانند، می توانند برای شما کار های مختلفی انجام دهند و به شما در راستای رسیدن به هدفتان کمک کنند.

برای مثال برخی از آن ها خزنده های سئو هستند و می توانند برای تحقیق درمورد کلمات کلیدی مورد استفاده قرار گیرند یا برخی دیگر از آن ها برای اهداف تجاری استفاده می شوند. مثلا از آن ها برای جمع آوری اطلاعات موجود در بازار استفاده می شود.

بعضی از مدل های ربات های ترافیک نیز به شما کمک می کنند تا بر آپدیت و معیار های سایت خود نظارت کنید. ربات های جمع آوری کننده نیز شما را در جمع آوری محتوا های خبر ساز یاری می کنند.

معایب استفاده از ربات های ترافیک

معایب استفاده از ربات های ترافیک

معایب ربات ترافیک رایگان نسبت به مزایای آن بیشتر است. شاید کاربرد آن جذاب به نظر برسد و بتواند باعث پیشرفت شما شود؛ اما باید بدانید که استفاده از ربات های ترافیک رایگان خطر هایی را نیز به همراه خواهد داشت. برخی از مشکلاتی که ممکن است با استفاده از ربات های ترافیک با آن ها رو به رو شوید عبارتند از:

  • ضربه خوردن به شهرت برند

یکی از معایب ربات های ترافیک رایگان این است که آن ها می توانند بر شهرت و میزان اعتبار برند شما اثر منفی بگذارند. اگر از ربات های ترافیک استفاده می کنید، به نوعی در حال فریب دادن بازدید کنندگان خود درمورد آمار و ارقام سایت هستید. این امر می تواند به چهره عمومی برند شما آسیب بزند و میزان بازدید از وب سایت را کاهش دهد.

  • ممنوعیت از موتور های جست و جو

ممنوعیت نشان داده شدن در نتایج موتور های جست و جو یکی دیگر از معایب ربات های ترافیک رایگان است. اگر سعی کنید با این ربات ها ترافیک ورودی سایت خود را به صورت جعلی افزایش دهید، ممکن است که گوگل در صفحه نتایج خود دیگر شما را نشان ندهد. با این کار تعداد بسیار زیادی از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد.

  • جریمه

برخی از شبکه ها می توانند ترافیک جعلی را که ربات ها ایجاد می کنند، ردیابی کنند و هزینه ای را بابت این موضوع از شما بگیرند. اگر شبکه ای که از آن استفاده می کنید بابت خدمات خود هزینه دریافت می کند، ممکن است استفاده از ربات های ترافیک باعث افزایش هزینه های شما شود.

جایگزین های ربات های ترافیک

جایگزین های ربات های نرافیک

با توجه به معایب ربات ترافیک رایگان بهتر است که به دنبال چند جایگزین برای آن ها باشید. از جایگزین های مناسب ربات ترافیک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • تبلیغات اسپانسری

تبلیغات اسپانسری یکی از جایگزین های عالی ربات های ترافیک برای افزایش ترافیک ورودی سایت است. شما می توانید با تبلیغ کنندگان حرفه ای کار کنید و در ازای پرداخت مبلغی به آن ها، ازشان بخواهید برای شما تبلیغ کنند. تبلیغات اسپانسری عواقبی مانند معایب ربات های رایگان ترافیک برای شما به دنبال نخواهند داشت و شما می توانید از طریق آن ها ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید.

  • بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یکی دیگر از راه های جایگزین است. اگر صاحب یک وب سایت هستید، می توانید با تبلیغ محصولات و خدمات سایت های دیگر در سایت خود، با شبکه های بازاریابی وابسته همکاری کنید. در این صورت به ازای هر خریدی که از سایت شما انجام شود، حق کمیسیون دریافت خواهید کرد. بازاریابی وابسته یکی از بهترین راه ها برای کسب درآمد از طریق وب سایت است و عیب قابل توجهی ندارد.

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی

جایگزین عالی بعدی برای ربات های ترافیک شبکه های اجتماعی هستند. اگر ترافیک بیشتری می خواهید، می توانید در شبکه های اجتماعی برای سایت خود تبلیغات کنید و از طریق آن ها ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید.

جمع بندی

ربات ها از زمان ایجاد اینترنت بوده اند و برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گرفتند. ربات های ترافیک رایگان در واقع نرم افزار هایی هستند که به صورت تصادفی ترافیک های جعلی را از آدرس های IP مختلف به وب سایت شما هدایت می کنند. ربات های ترافیک می توانند ترافیک ورودی سایت شما را به صورت جعلی افزایش دهند؛ اما باید بدانید که استفاده از آن ها عواقبی را نیز به دنبال خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با این  مسئله در این مقاله درمورد معایب ربات ترافیک رایگان توضیح داده شد.

نظرات کاربران