میکروبلاگینگ

میکرو بلاگینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

وبلاگ نویسی یکی از بهترین شیوه ها برای جذب ترافیک و مخاطبان هدف به سمت کسب و کار است. به دلیل اهمیت بسیار بالای وبلاگ ها امروزه مدل های بسیار مختلفی از وبلاگ نویسی وجود دارد. یکی از شیوه های رایج وبلاگ نویسی میکرو بلاگینگ است که بسیاری از کسب و کار ها برای جذب مخاطبان از آن استفاده می کنند. اگر نمی دانید که این شیوه از وبلاگ نویسی چیست و چه مزایایی دارد، ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به طور کامل درمورد میکرو بلاگینگ توضیح داده شده است.

میکرو بلاگینگ چیست؟

میکرو بلاگینگ که به آن وبلاگ نویسی کوچک نیز گفته می شود، یک پست کوتاه وبلاگ است که برای ارتباط سریع با مخاطبان طراحی می شود. متن این دسته از وبلاگ ها به دلیل کوتاه بودن معمولا در کپشن پست شبکه های اجتماعی مانند توییتر یا اینستاگرام قرار داده می شوند. محتوایی که با کاربران به اشتراک گذاشته می شود، می تواند در قالب صدا، متن، تصویر یا حتی ویدیو منتشر شود.

وبلاگ نویسی کوچک این امکان را به کاربر می دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن از آخرین اخبار موضوعات مورد علاقه خود مطلع شود. به همین دلیل است که میکرو بلاگینگ می تواند در مورد اخبار های مهم کوتاه، میم ها و یا نقل قول ها باشد.

یکی از چیز هایی که وبلاگ نویسی کوچک را جذاب می کند، این است که در کوتاه ترین زمان و تنها با استفاده از 140 تا 280 کاراکتر می تواند معنا و مفهوم اصلی خود را به کاربر منتقل کند. همچنین به دلیل کوتاه بودن این نوع از وبلاگ امکان نوشتن آن از طریق تلفن های همراه نیز وجود دارد.

به کمک استراتژی وبلاگ نویسی کوچک می توانید خیلی سریع با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. خیلی از برند ها با استفاده از میکرو بلاگینگ سعی می کنند کاربر را از محصولات جدید خود مطلع یا او را به سمت پست های طولانی تر خود جذب کنند و به این شکل به بهبود تعامل با مشتری بپردازند.

یکی از بهترین مثال ها برای استراتژی میکروبلاگ مربوط به دوران انتخاباتی رئیس جمهور سابق ایالات متحده یعنی باراک اوباما می شود. در طول مبارزه انتخاباتی باراک اوباما با انتشار پست هایی کوچک در توییتر برای خود طرفداران زیادی جمع کرده بود که در پیروزی او در انتخابات تاثیر به سزایی گذاشت.

مزایای میکرو بلاگینگ

میکروبلاگینگ

وبلاگ نویسی کوچک مزایای زیادی دارد. برخی از آن ها عبارتند از:

  • انتشار پست های بیشتر: به دلیل این که میکروبلاگ ها دارای محتوای کمتر نسبت به وبلاگ های معمولی طولانی هستند، امکان انتشار تعداد بیشتری از آن ها وجود دارد. شما می توانید در یک زمان کوتاه چندین پست میکروبلاگ را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • صرفه جویی در زمان: کاملا مشخص است که میکرو بلاگینگ به دلیل کوتاه تر بودن به زمان کمتری نیز برای ایجاد نیاز دارد. شما می توانید در زمانی کوتاه چندین پست میکروبلاگ تولید و منتشر کنید.
  • مناسب برای پوشش موضوعات داغ: استفاده از این شیوه وبلاگ نویسی برای پوشش موضوعات داغ و مهم بهترین گزینه است. شما می توانید خبر اتفاقات روز دنیا را به موقع و خیلی سریع در صفحه خود قرار دهید.
  • سازگار با موبایل: محتوای میکرو بلاگینگ به دلیل این که معمولا در فضا هایی مانند توییتر و اینستاگرام منتشر می شود، سازگاری بیشتر با موبایل ها دارند. بهینه سازی محتوا در سایت ها گاهی اوقات برای موبایل ها که صفحه نمایش کوچکی دارند، کار سختی است.
  • ارتباط مستقیم با مخاطبان: به دلیل کوتاه بودن میکروبلاگ امکان ارتباط با مخاطبان راحت تر است؛ چرا که مخاطبان می توانند برای محتوای شما کامنت بگذارند و آن را ریتوییت یا لایک کنند. همچنین امکان اشتراک گذاری محتوای شما نیز آسان تر خواهد بود.
  • بازاریابی: یکی دیگر از مزایای استراتژی میکروبلاگ نویسی استفاده از آن به عنوان یکی از تکنیک های بازاریابی است. سازمان ها و کسب و کار ها می توانند با اشتراک گذاری تصاویر، تبیلغات و پیوند ها برای محصولات و خدمات خود بازاریابی کنند.

میکرو بلاگینگ در مقابل وبلاگ نویسی سنتی

میکروبلاگینگ در مقابل وبلاگ نویسی

اصلی ترین تفاوت میکرو بلاگینگ و وبلاگ نویسی سنتی طول آن ها است. همان طور که می دانید وبلاگ های سنتی طولانی تر از میکروبلاگ ها هستند می توانند چندین پاراگراف داشته باشند؛ اما در مقایسه با میکروبلاگ باید گفت که یک میکروبلاگ بسیار کوتاه و مختصر است و متن آن معمولا بیشتر از دو یا نهایتا سه پاراگراف نمی شود.

میکروبلاگ ها به دلیل این که خیلی سریع ایجاد می شوند معمولا مخاطب هدفشان مخاطبان عام هستند؛ ولی وبلاگ های سنتی به دلیل این که موضوعات را خیلی تخصصی تر توضیح می دهند و نوشتن آن ها زمان خیلی بیشتری نیاز دارد معمولا برای قشر خاصی از مخاطبان نوشته می شوند.

تفاوت بعدی میکرو بلاگینگ و پست های وبلاگ های سنتی به محل انتشار آن ها بر می گردد. وبلاگ های سنتی معمولا در سایت های وب منتشر می شوند؛ در حالی که پست های میکروبلاگ به دلیل کوتاه بودن معمولا برای انتشار در شبکه های اجتماعی محبوب مانند توییتر، لینکدین، اینستاگرام یا فیس بوک آماده می شوند.

میکروبلاگینگ در اینستاگرام

از آن جایی که وبلاگ های سنتی طولانی تر هستند، اطلاعات عمیق تر و غنی تری از موضوع مورد نظر دارند. همچنین پست های وبلاگ بیشتر برای بررسی محصولات یا خدمات مناسب هستند؛ چرا که می توان به طور کامل در مورد موضوع مد نظر بدون محدودیت کاراکتر صحبت کرد و در رابطه با آن توضیح داد. در برابر، میکرو بلاگینگ با محدودیت کاراکتر رو به رو است. به همین دلیل میکروبلاگ تنها روی یک موضوع خاص تمرکز می کند و سعی می کند تنها پیام اصلی موضوع مورد نظر را برساند. پست های میکروبلاگ برای انتشار در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بهترین گزینه هستند. به همین دلیل محتوای پست میکروبلاگ را می توان در هر زمان و هر کجا تنها با داشتن یک تلفن همراه منتشر کرد.

جمع بندی

اگر می خواهید در زمان کوتاهی محتوا تولید کنید و با مخاطبان عام ارتباط داشته باشید، بهترین گزینه برای شما میکروب لاگینگ خواهد بود. پست های میکروبلاگ به پست هایی گفته می شود که علاوه بر سایت به دلیل کوتاه بودن متن امکان انتشار در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام و توییتر را نیز دارند و می توان به راحتی محتوا را در آن ها منتشر کرد. میکروبلاگ ها راهی عالی برای جذب مخاطبان هستند. در این مقاله در مورد میکرو بلاگینگ و نکات مرتبط با آن توضیح داده شد.

نظرات کاربران