نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی

نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی

یکی از روش هایی که در بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد روش بازاریابی ایمیلی است که در آن نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی بسیار پر اهمیت است. محبوبیت بازاریابی ایمیلی در چند سال اخیر رو به افزایش بوده است و استفاده از این روش به وسیله بازاریابان در این چند سال بسیار دیده شده است.

بسیاری از بازاریابان هنگامی که می خواهند یک ایمیل تبلیغاتی برای بازاریابی ایمیلی ایجاد کنند، ایمیل هایی با طراحی هایی پیچیده و غیرطبیعی می سازند و از این ایمیل ها برای ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند. در حالی که همین مسئله یکی از مشکلاتی است که بازاریابان تازه کار و بی تجربه مرتکب می شوند و استفاده از همین ایمیل هایی که طراحی هایی عجیب و پیچیده دارند برای بازاریابی ایمیلی، نقطه ضعفی در بازاریابی ایمیل به حساب می آید. دلیل این موضوع که بازاریابان بی تجربه و تازه کار چنین ضعفی در ایمیل مارکتینگ دارند این است که آن ها با نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی آشنا نیستند. بسیاری از بازاریابان با تجربه و حرفه ای که با نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی آشنا هستند، می دانند که یک ایمیل با متن ساده و به خوبی نوشته شده می تواند تاثیر به مراتب بیشتری نسبت به ایمیلی با طراحی پیچیده و منظم داشته باشد و مخاطبان و کاربران را راحت تر جذب کنند.

نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی

در واقع، مسئله ای که در ایمیل مارکتینگ و بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد، محتوای ایمیل هایی است که به مخاطبان و کاربران ارسال می شود. منظور ما این است که اگر ایمیل های تبلیغاتی که برای ایمیل مارکتینگ خود و ارسال به کاربران و مخاطبان ایجاد می کنید فاقد محتوای با کیفیت و تاثیرگذار باشند، شیک بودن و طراحی زیبا هیچ اهمیتی ندارد. اگر محتوای ایمیل های تبلیغاتی شما کیفیت پایینی داشته باشند، مخاطبان و کاربران شما ایمیل های شما را حتی باز نخواهند کرد و به محض دریافت آن ها را پاک خواهند کرد. در نتیجه، مهم ترین مسئله ای که در نوشتن ایمیل های تبلیغاتی باید به آن دقت کنید، محتوای با کیفیت است.

همانطور که متوجه شدید، نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی برای ایمیل مارکتینگ یکی از مشکلاتی است که بسیاری از بازاریابان با آن رو به رو هستند. در نتیجه، در این مقاله سعی کرده ایم تا با بررسی این موضوع، شما را با نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی آشنا کنیم.

 

نحوه نوشتن عنوان در ایمیل های تبلیغاتی

نحوه نوشتن عنوان در ایمیل های تبلیغاتی

یکی از مهم ترین بخش ها در ایمیل های تبلیغاتی «عنوان» است. اگر ایمیل تبلیغاتی شما یک عنوان خوب داشته باشد می تواند مشتریان بالقوه جدیدی را برای شما به ارمغان آورد. با این وجود، یک عنوان ضعیف ممکن است موجب شود که مخاطبان ایمیل های تبلیغاتی شما را باز نکنند و قبل از خواندن آن ها را حذف کنند. در نتیجه، نوشتن عنوان مناسب برای ایمیل تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این بخش از آموزش نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی قصد داریم به نکاتی برای نوشتن عنوان های مناسب در ایمیل های تبلیغاتی بپردازیم تا بهتر با نحوه نوشتن ایمیل های تبلیغاتی آشنا شوید.

  • از زبان کاربردی استفاده کنید.

از زبان کاربردی استفاده کنید.

منظور از استفاده از زبان کاربردی در نوشتن عنوان های ایمیل های تبلیغاتی لزوما به معنای استفاده از افعال نیست، اگرچه استفاده از افعال نیز می تواند به کاربردی تر کردن زبان عنوان های ایمیل های تبلیغاتی کمک کند.

زمانی که شما در نوشتن عنوان های ایمیل های تبلیغاتی از افعالی کاربردی استفاده می کنید، مخاطب شما هنگام دیدن عنوان ایمیلی که برای او ارسال شده است، دقیقا می داند با چه چیزی قرار است رو به رو شود و اگر موضوع شما برای خواننده جذاب باشد، ایمیل شما به احتمال خیلی زیاد باز خواهد شد و قبل از خواندن حذف نمی شود.

البته تنها راه کاربردی کردن زبان عنوان های ایمیل های تبلیغاتی استفاده از افعال نیست. شما راه های دیگری برای بازی با کلمات برای کاربردی کردن زبان عنوان های ایمیل های تبلیغاتی دارید. آن مسئله ای که در این زمینه مهم است استفاده از زبانی است که برای گیرنده و مخاطب روشن می کند که در صورتی که ایمیل تبلیغاتی شما را باز کند، با چه اطلاعاتی رو به رو خواهد شد.

  • تا می توانید شخصی سازی کنید.

تا می توانید شخصی سازی کنید.

ایمیل هایی که شخصی سازی شده اند تاثیر به مراتب بیشتری بر روی مخاطبان و کاربران می گذارنند. در واقع، هرچه فهرست ایمیل شما بخش بندی تر باشد، بهتر می توانید موضوع را شخصی سازی کنید و محتوای مرتب را برای آن گیرنده ایمیل ارائه دهید.

زمانی که می خواهید با بخش بندی کردن ایمیل های تبلیغاتی خود، ایمیل های خود را شخصی سازی کنید، حتما به این موضوع دقت کنید که ایمیل های تبلیغاتی شما به چه نیازها و درخواست هایی می پردازید و سپس برای تمامی این نیازها و درخواست ها بخش هایی تعیین کنید تا مخاطبان و خوانندگان شما برای پیدا کردن بخش هایی از ایمیل شما که مد نظرشان است، دچار مشکل نشوند.

  • اهمیت وضوح متن از جذابیت متن بیشتر است.

اهمیت وضوح متن از جذابیت متن بیشتر است.

بسیاری از بازاریابان تازه کار همیشه سعی می کنند که متنی جذاب بنویسند و در این راه برای وضوح و سادگی متن خود اهمیت کافی قائل نمی شوند و همین مسئله ضربه زیادی به محتوای ایمیل تبلیغاتی آن ها وارد می کند. یکی از مسائل اساسی در بحث آموزش نحوه نوشتن ایمیل تبلیغاتی وضوح متن است. وضوح متن باید همیشه اولویت اول شما باشد. اگر بعد از این که یک خط موضوع واضح را تهیه کردید، می توانید آن را جذاب، خنده دار، بامزه، عجیب و غریب و هرچیزی کنید. اما هرگز وضوح را فدای ارزش سرگرمی نکنید.

 

نظرات کاربران