ایمیل مارکتینگ

بهبود فرآیند بازاریابی با استفاده از ایمیل مارکتینگ

جهت تبلیغ نام تجاری و فروش محصولات و خدمات، ایمیل مارکتینگ یکی از محبوب ترین و موثر ترین روش های بازاریابی است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ در بازاریابی می توانید علاوه بر تبلیغ محصولات و خدمات، اعتماد مشتریان را نیز به این خدمات جلب کنید.

در این مقاله ما بررسی خواهیم کرد که چگونه ایمیل مارکتینگ و استفاده از ایمیل های تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را بهبود ببخشید و برای ساخت یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق چه اقداماتی باید انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ایمیل مارکتینگ و تاریخچه استفاده از آن

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یک نوع بازاریابی مستقیم دیجیتال است که با استفاده از آن می توانید لیستی از مشتریان خود تهیه کنید و با ارسال ایمیل، آنها را از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات کسب و کار خود آگاه سازید.

اولین ایمیل در سال 1971 توسط یک مهندس کامپیوتر به نام ری تاملینسون فرستاده شد و آغاز دوره جدیدی از ارتباطات بود. در دهه 90 استفاده از اینترنت به طور چشمگیری افزایش یافت و نحوه ارتباط افراد با یکدیگر دچار تحول شد و بازاریابان کشف کردند که ایمیل می تواند یک راه موثر برای تبلیغات در کسب و کار باشد.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ در بازاریابی

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ در بازاریابی

ارسال ایمیل در بازاریابی به دلیل مقرون به صرفه و در دسترس بودن، یکی از ابزارهای محبوب و پرکاربرد است. ایمیل مارکتینگ باعث ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان است و از این طریق شما می توانید ترافیک بازدید را به سمت وبلاگ و دیگر شبکه های اجتماعی خود هدایت کنید.

با استفاده از ایمیل مارکتینگ شما می توانید ایمیل های خود را تجزیه و تحلیل کنید و کاربران را از منظر جمعیت شناختی بررسی کنید و با ارسال هدفمند ایمیل به مخاطبان، آنها را به مشتریان بالقوه خدمات یا محصولات خود تبدیل کنید.

استفاده از MailChimp در ایمیل مارکتینگ

استفاده از MailChimp

با استفاده از نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ می توانید بهترین پیام ها را شناسایی و آنها را پیکربندی کنید تا به راحتی و به صورت خودکار ارسال شوند.

قالب های ایمیل MailChimp را بررسی کنید تا به راحتی و به تعداد زیاد توسط ایمیل مارکتینگ، به مخاطبان خود محتوای هدفمند و تاثیرگذار ارسال کنید. MailChimp می تواند به شما در طراحی، ساخت و بهینه سازی ایمیل مارکتینگ کمک کند تا بهترین بازخورد را در استراتژی بازاریابی خود دریافت کنید.

نکاتی برای ساخت لیست مخاطبین در ایمیل مارکتینگ

نکاتی برای ساخت لیست مخاطبین

اما در روش بازاریابی ایمیل مارکتینگ، چگونه لیستی از مخاطبین برای ارسال ایمیل های هدفمند بسازید؟

هرگز لیست های ایمیل را خریداری نکنید. بسیاری از شرکت ها در مسیر استفاده از ایمیل مارکتینگ، هنگام جستجوی متن مناسب برای ارسال پیام و استفاده از  MailChimp، متن های آماده را خریداری می کنند و برای مخاطبان می فرستند. انجام این کار می تواند باعث عدم اشتیاق مخاطب به خواندن پیام های شما و بدنام شدن نام تجاری شما شود.

در عوض، شما می توانید تخفیف های خود را به همراه اولین سفارشات مشتریان خود به آنها ارائه دهید. یا از طریق ارسال یک فرم ثبت نام، ثبت نام سفارشی برای آنها انجام دهید. همچنین می توانید برای  مشترکان جدید، ارسال رایگان انجام داده و یا به آنها فرصتی برای برنده شدن در یک مسابقه را بدهید.

 

3 نکته مهم برای کمک به ایجاد یک لیست ایمیل کاربردی

  1. از مقررات ملی و بین المللی که برای ارسال ایمیل وجود دارد، آگاه باشید. اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از ایمیل مارکتینگ و ارسال پیام خودکار با مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی آشنایی کافی دارید.
  2. از ایمیل برای گفتگو با مشتریان خود استفاده کنید. ایمیل یک ابزار بازاریابی عالی است، اما می تواند به روش های دیگری نیز به کسب و کار شما کمک کند. در نظر بگیرید که به طور منظم در محتوای بازاریابی خود گزینه ارسال نظرسنجی ها را قرار دهید تا مشتریان پس از خرید از شما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند و به ارتقا کیفیت محصولات یا خدمات شما کمک کنند.
  3. فقط زمانی ایمیل را به مشتریانتان ارسال کنید که واقعا نیاز دارید. هنگامی که کسی با دادن آدرس ایمیل خود به شما اعتماد کرده است، از این اعتماد، سوء استفاده نکنید. سیل ورودی ایمیل های اضافی باعث می شود که مخاطبان اعتماد خود را به شما از دست بدهند. اما با تمرکز بر ارسال محتوای مورد نیاز مخاطبان و پیام های جذاب در مورد چیزهایی که دوست دارند باعث می شود که آنها برای مدت طولانی به شما وفادار بمانند.

9 روش از بهترین روش های ایمیل مارکتینگ در سال 2020

9 روش از بهترین روش های ایمیل مارکتینگ در سال 2020

یک استراتژی ایمیل مارکتینگ موثر در سال 2000 ممکن است در سال 2019 اثرگذار نباشد. در ماه مارس سال 2019، پیام های هرزنامه یا اسپم ها، 56 درصد از ترافیک ایمیل جهانی را به خود اختصاص دادند. پس از آن، توسعه کمپین های ایمیل به عنوان ابزار دیگری در بازاریابی، بسیار جذاب و آموزنده است و در عصر رسانه های اجتماعی کاربرد فراوانی دارد.

همانطور که به آن اشاره کردیم؛ روند استفاده از ایمیل مارکتینگ در بازاریابی مدام در حال تغییر است و باید اطلاعات خود را درباره آن به روز رسانی کنید و از تکنیک های جدید در هر سال آگاه شوید تا استفاده از ایمیل مارکتینگ برای شما مفید واقع شود.

در اینجا تعدادی از تاکتیک های مورد استفاده در بازاریابی به طریق ایمیل مارکتینگ که در سال 2020 موثر است را برای شما آورده ایم. این روش ها عبارتند از:

  1. با مخاطبان خود به خوبی ارتباط برقرار کنید.
  2. پیشنهادات هیجان انگیز خود را سفارشی کنید.
  3. توجه مخاطبان خود را به خدمات و محصولات خود جلب کنید و همواره آنها را علاقه مند نگه دارید.
  4. با تولید محتوای جذاب در ایمیل، نرخ بازدید از وب سایت خود را بالا ببرید.
  5. تعداد ایمیل های ارسالی خود را به مخاطبان محدود کنید تا خواندن پیام های شما برای آنها همیشه جذاب باشد.
  6. با اولویت بندی موضوعی و تغییر سر تیتر ها، با سلیقه مخاطبان خود آشنا شده و ایمیل های هدفمندتری را ارسال کنید.
  7. اطمینان حاصل کنید که ایمیل های شما با دستگاه های تلفن همراه سازگار باشند و از دیدگاه گوگل بر اساس استاندارهای تلفن هوشمند طراحی شده باشند.
  8. با نوشتن ایمیل های حرفه ای، مخاطبان بیشتری جذب کنید.
  9. شما می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ و با ارسال پیام های هدفمند و حرفه ای، یک جامعه فراگیر ایجاد کرده و شانس فروش خود را بالا ببرید.

کلام پایانی

رعایت نکات مهمی مانند تولید محتوای مناسب، ایجاد خلاقیت و نوآوری، استفاده از کمپین های ایمیلی و به روز رسانی محتوا می تواند به ارتقا کیفیت بازاریابی شما کمک شایانی کرده و باعث ایجاد تعامل میان شما و مخاطبان شما گردد.

در نتیجه؛ رعایت نکات و پایبندی به اصول به همراه نوآوری و به روز بودن، رمز موفقیت شما در ایمیل مارکتینگ خواهد بود.

نظرات کاربران