سفارش رپورتاژ آگهی

سفارش رپورتاژ آگهی ؛ راهی برای جلب اعتماد مخاطب

همین الان به ده برندی که اخیرا از آن ها خرید کرده اید فکر کنید. احتمالا بعضی از آن ها را افراد دیگر به شما معرفی کرده اند. نام بعضی از آن ها را هم از اینفلوئنسر ها یا افرادی که در شبکه های اجتماعی آن ها را دنبال می کنید، شنیده اید. بعضی از آن ها را هم از طریق تبلیغات شناخته اید. کارشناسان، رپورتاژ آگهی را یکی از مهم ترین راه های تبلیغات متنی می دانند. شما با سفارش رپورتاژ آگهی و انتشار آن در یک وبسایت معتبر فروش خود را افزایش می دهید و افراد زیادی از این طریق از وبسایت شما بازدید می کنند. ما در این مقاله توضیح می دهیم رپورتاژ آگهی چیست و چرا باید سفارش رپورتاژ آگهی را جدی بگیرید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

سفارش رپورتاژ آگهی

برای درک بهتر رپورتاژ آگهی، بهتر است به معنی این دو واژه توجه کنید. احتمالا با مفهوم آگهی آشنایی دارید. شما برای افزایش “آگاهی” خواننده از برند شما، یک آگهی سفارش می دهید. در قدیم این آگهی ها در روزنامه منتشر می شد، متن کوتاهی داشت و بیشتر از جنبه تبلیغاتی برخوردار بود. رپورتاژ نیز گزارش اخبار و رویداد های موردعلاقه مردم است و بیشتر در روزنامه نگاری رواج داشته است.

امروزه بیشتر مردم وقت خود را در فضای مجازی می گذرانند و طبیعی است که کسب و کار ها به دیجیتال مارکتینگ بیش از هر چیزی علاقه نشان بدهند. به همین دلیل روزنامه ها جای خود را به وبسایت های معتبر مانند سایت های خبری دادند تا آگهی ها در آن جا منتشر شود. در دنیای امروز، مخاطبان با روش های تبلیغات به خوبی آشنا هستند و تبلیغ مستقیم جوابگوی نیاز های آن ها نیست. به همین دلیل است که مفهوم رپورتاژ آگهی به وجود آمد.

 رپورتاژ آگهی نوعی محتوا شبیه دیگر محتوا های سایت شماست که کمتر جنبه تبلیغاتی دارد؛ اما هدف آن آشنایی مخاطبان با وبسایت شما و محصولات و خدمات آن است. این محتوا در یک سایت معتبر منتشر می شود و در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. شما برای سفارش رپورتاژ آگهی لازم است به سایت موردنظر خود هزینه ای پرداخت کنید. رپورتاژ ها اغلب به مدت محدودی در صفحه اصلی سایت قرار می گیرند و بعد از مدتی به صفحه رپورتاژ سایت منتقل می شوند. البته در بعضی از سایت ها رپورتاژ در یک صفحه جداگانه قرار می گیرد و به همین دلیل هزینه کمتری دریافت می شود. لازم است که پیش از سفارش رپورتاژ آگهی، سایت موردنظر را به خوبی بررسی کنید.

مزایای سفارش رپورتاژ آگهی

مزایای سفارش رپورتاژ آگهی
  1. افزایش فروش

بیشتر افراد از تبلیغات بدشان می آید؛ زیرا در تبلیغات سعی می شود که محصولات یا خدمات به مشتری فروخته شود. اما در رپورتاژ آگهی اینطور نیست. محتوای رپورتاژ آگهی اصلا شبیه تبلیغات رسمی نیست و در آن نیاز مخاطب برطرف می شود یا به سوال او پاسخ داده می شود. در این صورت مخاطب بیشتر با محتوا درگیر می شود و در طول مطالعه محتوا با برند شما آشنا می شود.

در هنگام سفارش رپورتاژ آگهی بهتر است به یاد داشته باشید که چند لینک داخلی از وبلاگ سایت خود در متن قرار دهید. از این طریق مخاطب بیشتر به خواندن محتوا های وبسایت شما علاقمند می شود و از سایت شما بازدید می کند. بازدید از سایت همانا و افزایش فروش همانا.

  1. اعتماد بیشتر مخاطبان

شما با سفارش رپورتاژ آگهی به جای تبلیغات صرف، درمورد یک موضوع مشخص تولید محتوا می کنید و گرهی از کار مخاطب خود باز می کنید. درواقع مخاطب با خواندن محتوای شما درمورد یک موضوع خاص اطلاعات جدیدی به دست می آورد، یا به جواب یکی از پرسش های خود می رسد یا یکی از مشکلاتش را با محتوای شما حل می کند. در هنگام سفارش رپورتاژ آگهی و نوشتن آن، باید نیاز مخاطب خود را در نظر بگیرید تا شاهد نتایج بهتری باشید.

اعتماد بیشتر مخاطبان
  1. نرخ تعامل بالاتر

در رپورتاژ باید به این توجه کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. برای جذب مخاطب لازم است به این سوالات پاسخ دهید:

  • بهتر است رپورتاژ خود را کی و کجا منتشر کنید؟
  • هدف شما از سفارش رپورتاژ آگهی چیست؟
  • چه محتوایی برای مخاطبان شما مناسب تر است؟

در صورت پاسخ به سوالات بالا، فرایند سفارش رپورتاژ برای شما روشن تر می شود. برای مثال اگر مخاطب شما به محتوای ویدیویی و اینفوگرافیک علاقه دارد، بهتر است این نوع محتوا ها را برای مخاطبان در نظر بگیرید. در این صورت نرخ تعامل سایت شما بالاتر می رود.

جمع بندی

شاید در پایان خواندن این مطلب برای شما سوال پیش بیاید که گوگل درمورد رپورتاژ آگهی چه نظری دارد. درواقع گوگل به محتوا های تبلیغاتی علاقه ای ندارد و آن را در نتایج جستجوی خود نشان نمی دهد. اما اگر محتوا باکیفیت باشد و برای مخاطب نوشته شده باشد (چیزی که برای گوگل خیلی اهمیت دارد) گوگل آن را در صفحه نتایج خود می آورد و حتی آن را در رتبه های بالا قرار می دهد. پس لازم است در هنگام سفارش رپورتاژ آگهی، بیش از هر چیزی به مخاطب خود فکر کنید.

نظرات کاربران