تولید محتوا ویدیویی

تولید محتوا ویدیویی

 

طبق آمار های به دست آمده بینندگان هنگام تماشای یک ویدیو می توانند تا 95 درصد از محتوای آن را به خاطر بسپارند. این در حالی است که این عدد برای محتوا های متنی در بیشترین حالت به 10 درصد می رسد. از این رو جای تعجب ندارد که بسیاری از کسب و کار ها امروزه تولید محتوا ویدیویی را درست مانند تولید محتوا متنی در اولویت دستور کار خود قرار دهند. اگر شما نیز قصد تولید محتوا ویدیویی دارید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

چگونه یک ویدیو خوب و پر بیننده بسازیم؟

برای این که یک ویدیو خوب تولید کنید باید ابتدا سوالاتی از خود بپرسید و به آن ها جواب دهید. این سوالات عبارت اند از:

  1. درمورد چه چیزی می خواهید صحبت کنید؟

اگر محتوای شما هدف تجاری دارد و قصد دارید با آن یک برند یا کسب و کار را معرفی کنید حتما باید این سوال را از خود بپرسید؛ زیرا محتوای شما در درجه اول باید بتواند توجه مخاطبان را جلب کند و برای آن ها سودمند باشد. در نتیجه اگر در تولید محتوا ویدیویی به مسائلی بپردازید که چندان جذاب نیستند و برای مخاطب فایده ای ندارند، احتمالا شکست خواهید خورد.

هدف اصلی محتوای ویدیویی این است که افراد بیشتری با برند شما آشنا شوند. شما باید هدف خود را از آن چه که می خواهید درمورد آن توضیح دهید، مشخص کنید. مشخص کردن موضوع برای تولید محتوا چه متنی و چه ویدیویی بسیار ساده است. یک تکه کاغذ تهیه کنید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. در یک قسمت مواردی را بنویسید که به آن ها علاقه دارید و در قسمت دیگر مواردی را بنویسید که در آن ها ماهر هستید و اطلاعات زیادی درمورد آن ها دارید.

برای مشخص کردن موضوع برای تولید محتوا ویدیویی باید به دنبال موردی بگردید که بین این دو لیست مشترک باشد. برای مثال اگر هم به عکاسی علاقه دارید و هم اطلاعات شما در این زمینه نسبتا بالاست، می توانید در ویدیو های خود درمورد عکاسی صحبت کنید. مثلا می توانید درباره اصول اولیه دوربین، درک نور، ویرایش تصاویر، نحوه انجام عکاسی پرتره، بهترین لنز ها برای عکاسی خیابانی و … توضیح دهید.

تولید محتوا ویدیویی
  1. مخاطب هدف من کیست؟

این سوال در تولید محتوا ویدیویی مخصوص افراد و کسب و کار هایی است که بازار هدف خود را شناسایی کرده اند و می خواهند برای آن محتوایی ایجاد کنند که بسیار مفید باشد. برای صاحبان کسب و کار تولید محتوا فراتر از شناسایی مخاطبان هدف است. شما باید پا را یک قدم فراتر بگذارید و ببینید که چه محتوایی توجه مخاطبان را به سمت خود جلب می کند. ببینید که مخاطبان شما دنبال چه چیزی هستند و چه موضوعی می تواند آن ها را به برند شما علاقه مند کند.

شما می توانید کار خود را برای تولید محتوا ویدیویی با ایجاد یک پرسونا با محوریت بیانیه شروع کنید. حتما در هنگام تولید محتوا به سن و مکان مخاطبان خود نیز توجه کنید. در نظر گرفتن موارد این چنینی به شما کمک می کند تا محتوایی مطابق با سلیقه و نیاز های آن ها ایجاد کنید. برای مثال اگر می خواهید برای عکاسانی که برای سرگرمی عکاسی می کنند و سن آن ها بین 15 تا 40 سال است محتوایی ایجاد کنید، آن محتوا باید مطابق با موقعیت و هدف آن ها از عکاسی باشد.

مخاطب هدف من کیست
  1. مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند؟

نکته بعدی که با در نظر گرفتن آن می توانید در تولید محتوا ویدیویی موفق تر عمل کنید، این است که ببینید مخاطبان در چند وقت اخیر به چه موضوعاتی بیشتر علاقه نشان داده و به دنبال آن رفته اند. شما می توانید برای پیدا کردن موضوعات این چنینی از شبکه های اجتماعی که کاربران به وسیله آن ها با شما تعامل پیدا می کنند، کمک بگیرید. برای مثال گوگل، اینستاگرام و یوتیوب می توانند گزینه های مناسبی باشند.

یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن موضوعات ترند برای تولید محتوا ویدیویی استفاده از پیشنهاد های خودکار در موتور جست و جو است. یوتیوب و گوگل هر دو یک نوار جستجوی خودکار دارند که به شما می گوند محبوب ترین موضوعاتی که مردم درمورد آن ها اخیرا جست و جو کرده اند، چیست. مرور ویدیو های برتر در هر زمینه ای در یوتیوب می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه محتوایی و در چه نوع قالبی بهترین بازخورد را دارد. در کنار بررسی جست و جو ها به ویدیو های برتر نیز نگاهی داشته باشید.

مخاطبان به دنبال چه چیزی هستند
  1. ویدیو من نسبت به رقبا چه ویژگی های متفاوتی دارد؟

اگر می خواهید درمورد موضوعی متداول محتوا تولید کنید، قطعا پیش از شما افرادی بوده اند که این کار را انجام داده باشند؛ در نتیجه مخاطب برای این که محتوا آن ها را رد و محتوای شما را تماشا کند باید دلیلی داشته باشد. مخاطب زمانی این کار را انجام می دهد که میان محتوای شما و محتوای رقیبتان تفاوت فاحش و مثبتی را مشاهده کرده باشد.

برای این که بتوانید محتوا متفاوتی داشته باشید، می توانید به سوالاتی که رقبای شما به آن ها پاسخ نداده اند، پاسخ بدهید. و یا این که خودتان ویدیو های مختلف را تماشا کنید، نظرات مردم را بخوانید و از آن ها برای تولید محتوا نظرسنجی بهره ببرید.

جمع بندی

تولید محتوای ویدیویی بازاریابی امروزی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. با افزایش استفاده از شبکه ‌های اجتماعی و پلتفرم ‌های ویدیویی، استفاده از ویدیو به عنوان یک ابزار اصلی بازاریابی و تبلیغات، آموزش، نمایش توانمندی‌ های شرکت ‌ها و تولید محتوای ارزشمند برای مخاطبین، بیشتر شده‌ است. تولید محتوای ویدیویی می‌تواند مزایای بسیاری را برای شرکت ها و فروشگاه ها به دنبال داشته باشد. برای آشنایی بیشتر شما با نحوه تولید محتوا ویدیویی در این مقاله توضیحاتی ارائه شده است.

نظرات کاربران