تولید محتوای موثر

پنج قدم برای تولید محتوای موثر و سریع برای کسب و کار شما

در حال حاضر اکثر مشاغل از نیاز به تولید محتوای جدید برای وب سایتشان آگاهند. این تولید محتوا شاید به منظور بهبود فروششان باشد یا برای خلق ارزش برای مشتری یا افزایش آگاهی از برندشان. با این وجود، همه این مشاغل این موضوع را نمی ­دانند که داشتن یک استراتژی دقیق و سازمان یافته برای ایجاد محتوا بسیار مهم است. قبل از ادامه کار و صرف پول زیاد و وقت با ارزش برای تولید محتوا ، موارد دیگری نیز باید برای تولید محتوای موثر در نظر گرفته شود: مخاطب، مقصد، بازار هدف، زمان بندی و تحویل. تمام این موارد برای تولید محتوای موثر جزو موارد ضروری است. شکی نیست که یک کسب و کار قدرتمند آنلاین بر اساس یک بیزینس پلن کسب و کار اینترنتی قابل اعتماد بنا شده است. پیشنهاد می کنیم مطالب مربوط به بیزینس پلن را از دست ندهید.

با دقت به پنج مرحله اساسی که در این مطلب عنوان می­ کنیم توجه کنید و به مواردی که ذکر می شود هم توجه کافی داشته باشید. با رعایت این گزینه ­ها هر یک از مطالب جدید با دقت سازماندهی می ­شود تا اطمینان حاصل کنید که محتوایتان در زمان مناسب به افراد مناسب برسد تا شما بتوانید از حداکثر بهره وری آن استفاده کنید و در نهایت اهداف خود را برآورده کنید و علاوه بر تولید محتوای موثر ، به رشد و موفقیت دست پیدا کنید.

تولید محتوای موثر

پنج قدم اساسی برای تولید محتوای موثر و سریع که بر کسب و کار شما مؤثر است

  1. هدفتان را تعریف کنید

بازاریابی محتوا می تواند بازپرداخت­ های بزرگی داشته باشد، اما برای اینکه این تولید محتوا روی شغلتان تأثیر بگذارد، باید زمانتان را برنامه­ ریزی و هدفمند کنید. اگر می­خواهید از زمانتان به خوبی استفاده کنید، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که باید هدفتان را از قبل در ذهن خود پرورش دهید. قبل از شروع، در مورد اهداف بازاریابی محتوا خود کاملاً واضح عمل کنید. با بازاریابی محتوا تعدادی از اهداف کسب و کار احتمالی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

آگاهی از برند

هدایت تولید و پرورش

نگه­داشتن مشتری

مشتری مداری

توسعه فروش

مشترکین

 

بسته به سناریوی مورد نظرشما، هر یک از این اهداف می­تواند برای تولید محتوای موثر شما مناسب باشد. در مورد هدفتان با خودتان روراست باشید و هدف نهایی تولید محتوای موثر را برای خودتان شفاف و روشن توضیح دهید. شاید شما سعی در ایجاد برنامه ای دارید که آگاهی را افزایش می­ دهد؟ شاید شما به دنبال بهبود جایگاه خود در نتایج موتور جستجو از جمله گوگل هستید یا به هدایت مشتری به سمت سایت خودتان هستید؟ قبل از شروع روی نتیجه نهایی متمرکز شوید. با این کار شانس به مراتب بهتری برای تولید محتوایی دارید که برای کسب و کار شما مناسب خواهد بود و تولید محتوای موثری است.

 

دریافت مشترکین ، دریافت مشتری

وقتی شخصی تصمیم به دریافت ایمیل از شما گرفت، به شما اجازه می دهد تا بتوانید متقاعدش کنید. بازاریابی پست الکترونیکی مبتنی بر اجازه مشتری، می تواند به شما امکان دهد روابط یک به یک را به صورت پراکنده توسعه دهید.  هیچ کانال بازاریابی دیگری نمی تواند به اندازه این ارتباط نفر به نفر مفید باشد. مرحله اول به دست آوردن مشترکین است، سپس با گذشت زمان از طریق ایمیل های پیش بینی شده، شخصی و مرتبط، می توانید این مشترکان ایمیلی را به خریدارانی پرشور تبدیل کنید. بلافاصله پس از راه‌اندازی در سال 2008 ، مؤسسه بازاریابی محتوا متوجه شد مشترکان ایمیل آنها سه برابر سریعتر از مشتریان غیرمستقیم خرید می­کنند. از آن زمان، این شرکت به عنوان یک هدف برای رشد پایگاه مشترک ایمیل خود متمرکز شده اند. اکنون بالغ بر 90،000 نفر عضو دارد.

 

نحوه مشترک شدن

برای ایجاد یک پایگاه داده ایمیلی، باید به عنوان مبادله ای عادلانه چیزی با ارزش در وب سایت خود قرار دهید تا در ازای آن آدرس ایمیل مشترک جدید را به دست بیاورید. کمتر کسی تمایل دارد تا ایمیلش را در اختیار خبرنامه­ها قرار دهد و اتفاقا از این موضوع فراری­اند، اما بسیاری با رضایت کامل ایمیل خود را مبادله می کنند تا یک محتوای رایگان از جمله کتاب الکترونیکی یا یک دوره آموزشی را در موضوع مربوطه دانلود کنند.این دست از موضوعات برای مشترکین جالب است. برای به دست آوردن مشترکان بیشتر، مطالب بیشتری مانند این موضوعات ارائه دهید. بهترین راهبردی که من برای رشد یک لیست ایمیل پیدا کردم، ارتقاء محتوای وب­سایتتان است.

 

 

ارتقاء محتوا

به تازگی متوجه شده­ ام که تعدادی از دوستان بازاریاب زرنگ در محتوای وبلاگ خود محتوای بیشتری ارائه می­ دهند. برایان دین که یک وبلاگ عالی به نام 200 رتبه بندی گوگل در گوگل ارسال کرده بود ، یک لیست چک رتبه بندی فاکتورهای رایگان را به عنوان امتیاز برای پست خود اضافه کرده است. همچنین سایت­ های معتبری را هم دیدم که برای تمام پست­های وبلاگش جایزه می ­دهد. نه یک جایزه عمومی بلکه یک جایزه خاص برای هر قطعه محتوا – چیزی که به خواننده کمک می کند حتی بیشتر از پست مطلب را بخواند و یادگیری خود را به سطح بالاتری برساند. من بعد از اینکه مطلب را دیدم، همان استراتژی را در وب سایت خودم پیاده کردم. فوراً به تعداد مشترکین ایمیلم اضافه شد. از آن به بعد برای هر قطعه محتوایی که به وبلاگ خود ارسال می کنم، ارتقاء محتوا ایجاد می­ کنم. اگر به صورت جدی در فکر ساخت لیست ایمیل هستید، به این مورد فکر کنید..

 

  1. مخاطبانتان را بشناسید

اگر قرار است بازاریابی محتوای کسب و کار کوچک یا جهانیتان موفقیت­ آمیز باشد، باید محتوای خود را برای پر کردن خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود برنامه ریزی کنید، نه اینکه صرفا برای خودتان بنویسید. این موضوع نکته ی مهمی است. غالبا صاحبان مشاغل و بازاریاب­ها نیز غالباً مطالب خود را با تفکر و خواسته خودشان تطبیق می­دهند. اگر شما هم طبق روال خودتان پیش بروید ، بازاریابی محتوایتان شکست خواهد خورد. قبل از شروع برنامه بازاریابی محتوا، دانشتان را در مورد شخصیت مخاطبان توسعه دهید و کاملا بدانید که چه افرادی با محتوایتان سر و کار دارند. بیشتر مشاغل حداقل یک شخصیت مخاطب دارند، اما سایر مشاغل چندین نفر به عنوان مخاظب محتوایشان دارند. به عنوان مثال، یک مهد کودک همه این افراد مخاطب را شامل می­شود: کودکان، والدین، ​​معلمان و مقامات محلی. محتوای هر یک از این افراد بسیار متفاوت خواهد بود.

شما می توانید با پرسیدن چند سؤال کلیدی از مخاطبان خود شخصیتهای مخاطبان خود را توسعه دهید:

1. مخاطبتان کیست؟

2. این فرد به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟

3. این شخص به چه چیزی اهمیتی می­دهد؟ جوابها را از خودتان نگویید، بجای این کار با مخاطبان خود مصاحبه کنید. برای این فرآیند وقت بگذارید اما خیلی هم مته به خشخاش نگذارید ، فقط کافی است که به اندازه لازم دقیق باشید تا در جهت مخاطبان خود، محوایتان را هدایت کنید.

 

  1. یک شبکه بندی محتوا ایجاد کنید

 

در گذشته ما با انفجار پیام خود در جهت کلی مخاطبان، مشاغل خود را تبلیغ می کردیم. این تئوری پیش آمد که اگر تبلیغتان به اندازه کافی طولانی و پر سر و صدا باشد، در نهایت به برخی از مخاطبان خود خواهید رسید. در حالی که تبلیغات موثر هنوز هم گزینه کارآمدی است، ضایعات زیادی نیز دارد، چرا که به طور طبیعی در اکثر مواقع زمان مناسب ، مکان مناسب و پیام مناسب ارائه نخواهد شد. برای اطمینان از ارائه مطالب مناسب در زمان مناسب لازم است روند خرید مشتری و روند فروش شخصی خودتان را مورد مطالعه قرار بدهید. در نظر بگیرید که مشتری برای اولین بار در مورد مراحل نهایی مذاکره، به چه محتوایی نیاز دارد. در هر مرحله از روند خرید آنها (و روند فروش شما) انواع مختلفی از مطالب مورد نیاز خواهد بود تا به انتقال مشتریان به مرحله بعدی کمک کنند.

اگر یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است یک چرخه فروش ساده چیزی شبیه به این داشته باشید:

ارتباط  تماس با افرادی که با شما تماس گرفته­اند یا با آنها ارتباط برقرار کرده­اید.

راهنمایی  راهنمایی افرادی که به عنوان مشتری در بازار به سمت شما آمده­اند.

فرصت های واجد شرایط  نیازها و بودجه ­ای که برای راه ­حل شما واجد شرایط هستند.

خریداران نهایی با توجه به راه حلتان که به خرید نهایی منتج می­شود

توافق کلامی که به انتخاب شماست.

 

نحوه ایجاد شبکه

چرخه فروش خود را تعیین کنید و سپس با استفاده از یک شبکه تقسیم بندی محتوا ، محتوای خود را در مرحله مناسبی قرار دهید. چرا انتخاب شبکه تقسیم محتوا مهم است؟ این تقسیم بندی مانع از افتادن شما در تله “بی­هدفی” می­شود. به جای ایجاد محتوا و به اشتراک­گذاری آن در هر زمان و هر مکانی که امکانش را داشتید، از شبکه تقسم­بندی محتوا استفاده کنید. این شبکه تقسیم­بندی محتوا به شما کمک می­کند تا پیام های مربوطه را با برنامه ریزی پست کنید و از دریافت مطالب مناسب توسط مخاطب خود در زمان مناسب اطمینان حاصل کنید.

لازم به ذکر است که در حالی که شبکه بصورت خطی ترسیم شده است ، اگر آماده و مایل به حرکت سریعتر باشند ، مخاطبان خود را از هر قدم مجبور نکنید. اگر شخصی با شما واجد شرایط و آماده همکاری با شما بوده است ، به آنها پرونده مطالعاتی و اطلاعات مربوط به محصول را بدهد ، آنها را به آنها ندهید که برگه های سفید خود را که برای آگاهی و آموزش طراحی شده است برای آنها ارسال نکنید. برخی از آنها به آرامی در چرخه محتوا شما رانندگی می کنند ، برخی با سرعت گردن رانندگی می کنند. اطمینان حاصل کنید که یک خط آهسته و آرام دارید و یک خط سریع برای هر دو تنظیم شده است.

 

 

  1. اطمینان حاصل کنید که کلیه مطالب شما دارای گزینه اشتراک گذاری هستند

محتوای مؤثری که برای شغلتان به درد می­خورد ، همیشه پاسخگوی مخاطب شما خواهد بود. حتی اگر مخاطب ملزم به اشتراک گذاری محتوای شما از طریق رسانه های اجتماعی باشد یا محتوای شما را ارتقا دهد محصولات و خدمات دیگر شما را خریداری کند. اگر بدنه محتوای شما در راستای هدف درستی باشد، مخاطبتان را درگیر اعتماد، آموزش ، الهام و اعتماد به نفس خواهد کرد. این اعتماد می تواند به شما در مواردی مانند اشتراک گذاشتن یا اظهار نظر در وبلاگ شما یا در تجارت با خرید محصول یا خدمات شما بازپرداخت شود. همیشه به مخاطبان خود بگویید که در مرحله بعد باید چه کاری انجام دهند. حرکت آنها را از طریق شبکه تقسیم بندی محتوای خود حفظ کنید.

 

نکاتی درباره تماس با ما

در اینجا چند نکته در نظر گرفته شده است که به شما کمک می کند تا تماس­هایی عملی و درست داشته باشید که پاسخ بهتری را ایجاد می­کنند:

ایجاد تعهد خرد برای تعهدات خرد در اوایل چرخه خرید ، از کوچکترین جز ارتباطات استفاده کنید. نمونه این تعهدات می­تواند “اشتراک گذاری این پست در رسانه های اجتماعی” باشد. مشاغل جدید احتمالاً می توانند تعهدات خرد را انجام دهند و این باعث می شود که آنها بعداً متعهد به انجام یک تعهد بزرگتر باشند.

 

سؤال بپرسید محتوای خود را با یک سؤال پایان دهید. این خوانندگان شما را تشویق به ارسال نظر (تعهد خرد) خواهد کرد.

 

شفاف سازی تماسهای انجام شده خود را بسیار واضح و روشن انجام دهید. از زبان ساده استفاده کنید و تماس اصلی خود را به صورت مشخص به نمایش بگذارید.

 

کاهش اصطکاک از حداقل تعداد قسمت­های ممکن برای فرم­های ثبت نام استفاده کنید. باعث می شود قدم بعدی مخاطبان خود را بدون اصطکاک انجام دهند و خسته نشوند.

 

 

5- یک تقویم ویراستاری بسازید

اگر فقط باید یک چیز را ذکر کنم که مسئولیت تحول محتوای شما روی دوشش است، تقویم ویراستاری یا تحریریه است. به جای کمپین های محتوای تاکتیکی کوتاه مدت ، شما نیاز به یک استراتژی بلند مدت دارید که بطور مداوم در طول زمان تحویل داده شود. من از ابتدا از بازاریابی محتوا در مشاغل خود استفاده می کردم و در عین حال موفقیت های بسیاری در این مدت داشتم ، اما تاکنون بهترین نتایج من به دست آمده است. وقتی آمار Google Analytics  مطالب خود را از اکتبر 2013 تا اکتبر 2014 مقایسه می کنم ، هر متغیری قابل اندازه گیری است: ترافیک ، زمان در سایت ، نرخ تاثیرپذیری و تبدیل ، همه این موارد بهبود یافته­اند. در حالی که من طی مدت 12 ماه بسیاری از پیشرفتهای کوچک در رویکرد بازاریابی محتوای خودم را ایجاد کردم، یک تغییر بزرگ که من ایجاد کردم تداوم بود.

 

تداوم به معنای ارسال بیشتر محتوا نیست

در گذشته من کمتر از الان پست منتشر می­کردم، در واقع پست­های زیادی برای انتشار داشتم ، اما زمان انتشار آن متناقض نبود. اما اکنون پای­بند به تقویم و برنامه زمانی شده ­ام. پادکست من هر سه شنبه منتشر می­شود ، کارتون های بازاریابی من هر جمعه و برنامه ای است که مخاطبان من انتظار دارند و منتظر آن هستند. این تداوم به تولید محتوای موثر کمک می کند.

 

 

تقویم تحریریه دقیقاً چیست؟

تقویم تحریریه بسیار فراتر از یک تقویم با محتوای مخصوص است و مانند یک بولت ژورنال عمل می­کند. یک تقویم خوب ، تولید محتوای موثر را به افراد مخاطب (نگاه کنید به نقطه 2) ، شبکه تقسیم محتوا (نگاه کنید به نقطه 3) و کانالهای رسانه ای مختلفی که از آنها استفاده می­کنید ، بصورت نقشه­ای مشخص می­کند. گذشته از تاریخ ها و عناوین مربوط به محتوای شما ، تقویم تحریریه شما نیز باید موارد زیر را شامل شود:

 

لیست اولویت بندی موجودی مطالب. این لیست می­تواند شامل ایده­های محتوا ، محتوا از اشخاص ثالث یا محتوای قدیمی باشد که شما دوباره پست می­کنید.

تولید کنندگان / ویراستاران محتوا هرکسی که وظیفه ایجاد و انتشار مطالب را بر عهده دارد.

کانال ها لیستی از کانالهایی که محتوا در آن منتشر خواهد شد، مانند وبلاگتان، اشتراک اسلایدها، کتاب الکترونیکی و غیره.

تاریخ ها وقتی محتوا ایجاد می شود ، مهلت­های تنظیم شده را ویرایش و منتشر می­کنید.

 

تقویم خود را به گونه ای تنظیم کنید که برای شما مناسب باشد. من ترجیح می دهم از یک صفحه گسترده ساده استفاده کنید که می­توانید با هر برگه برای هر ماه یا همه روی یک برگه ایجاد کنید. ستون­هایی که ممکن است در این برگه داشته باشید شامل این موارد است:

– عنوان

– نوع محتوا

– شخصیت مخاطب

– شخصی که محتوا را ایجاد می­کند

– روز سر رسید

– ویرایشگر

– کانالها

– تاریخ انتشار

– وضعیت (من دوست دارم این گزینه را با رنگ­های مختلف نشان دهم)

– یادداشت

– فراخوانی برای اقدام

 

در حالی که می توانید از نرم افزار به عنوان خدمات ارائه دهنده مانند Kapost ، HubSpot ، Content و دیگر برنامه ها برای مدیریت زمان تقویم ویراستاری خود و در نهایت تولید محتوای موثر استفاده کنید ، بهترین ابزار هنگام شروع کار، صفحه گسترده یا spreadsheet است. من تقویم تحریریه را در صفحه گسترده Google Drive بارگذاری کرده ام که تمام تیمم می­توانند به صورت آنلاین به آن دسترسی داشته باشند. یک مجموعه ساده و بسیار مؤثر است.

 

با استفاده از این پنج مرحله اساسی، کارآیی و تولید محتوای موثر مطالب شما تضمین می شود ، به موقع و درست برای مخاطبان خود تفاوتی اساسی را در تولید محتوایتان ایجاد می­ کنید. هنگامی که این فرایند ساده را به کار برید، نتایج مشابه را از هر قسمت جدید مشاهده خواهید کرد. محتوایتان واقعاً برای شغل شما شگفتی خلق خواهد کرد! آیا تاکنون با تولید محتوای متنی به اهدافتان رسیده ­اید؟ با استفاده از این مراحل امیدوار هستید چه تغییری ایجاد کنید؟

 

نظرات کاربران