ایده تولید محتوا

معرفی چند ایده تولید محتوا

برای تولید محتوا نیاز به ایده دارید. در واقع هیچ محتوایی بدون وجود یک ایده تولید نمی شود؛ به همین دلیل ایده ها همیشه به عنوان بخش آغازین و کلیدی محتوا شناخته می شوند. ما در این مقاله در مورد ایده تولید محتوا و روش های آن توضیح دادیم.

ایده های تولید محتوا

  • یک لیست از موضوع ها ایجاد کنید.

وقتی تصمیم گرفته اید که محتوا تولید کنید، نباید بنشینید و منتظر بمانید که ایده ها خودشان به ذهن شما بیایند. این کار فقط زمان شما را تلف می کند و ناکارآمد است. شما باید یک لیست از موضوع هایی که به ذهنتان می رسد را روی کاغذ بنویسید. می توانید برای این کار چند ساعتی را صرف تحقیق برای پیدا کردن موضوعات جدید کنید.

سعی کنید حداقل برای یک یا دو ماه برای خود، موضوع مشخص کنید. برای مثال اگر در سایت خود هفته ای سه تا پست منتشر می کنید، 12 تا 24 موضوع مختلف پیدا کنید.

ایده تولید محتوا
  • از فالوور های شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

یک راه برای پیدا کردن ایده تولید محتوا استفاده از کاربران شبکه های اجتماعی است. روی پروفایل افراد کلیک کنید و ببینید که به چه چیزی علاقه دارند و بیشتر در مورد چه چیزی صحبت می کنند. به توییتر بروید و توییت های ترند را بخوانید و ببینید کاربران بیشتر به چه موضوعاتی واکنش نشان داده اند.

احتمالاً در اکثر بررسی ها شکست خواهید خورد؛ اما برخی از فالوور ها و پروفایل ها واقعاً به شما کمک خواهند کرد و ایده ای جدید برای تولید محتوا به شما خواهند داد.

با یک روش دیگر اصلاً لازم نیست که خودتان به جست و جوی چیزی بپردازید. اگر در اینستاگرام دنبال کنندگان زیادی دارید، می توانید برای پیدا کردن ایده تولید محتوا، یک سؤال در استوری اینستاگرام خود بپرسید. پاسخ های افراد در پیدا کردن ایده جدید برای تولید محتوا به شما کمک خواهد کرد.

 

  • نظرات وبلاگ خود را کامل بخوانید.

یکی از بهترین مکان ها برای پیدا کردن ایده، نظرات وبلاگ شما است. همیشه تمامی نظرات وبلاگ خود را مطالعه کنید. علاوه بر گرفتن ایده، مطالعه کردن نظرات کاربران به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به نظرات آن ها پاسخ بدهید.

برخی از نظرات وبلاگ شما می تواند به شما ایده تولید محتوا بدهد. برای مثال ممکن است که برخی از کاربران برایشان سؤالی پیش بیاید و آن را در بخش کامنت ها بپرسند. شما می توانید سوالات کاربران را به عنوان موضوع محتوای خود قرار دهید و برای آن محتوا تولید کنید.

نظرات وبلاگ خود را کامل بخوانید.
  • با مخاطبان و مردم مصاحبه کنید.

یکی از راه های بسیار ساده، مصاحبه با مخاطبان و مردم است. از مردم و مخاطبان سایت خود بپرسید که به چه نوع محتوایی علاقه دارند و به دنبال جواب چه سؤال هایی هستند. برای مثال می توانید از آن ها در مورد عاداتشان بپرسید تا یک ایده برای تولید محتوا پیدا کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که سؤال و مصاحبه نباید خیلی مستقیم باشد. برای اینکه بتوانید مصاحبه کنید و ایده بگیرید، لازم نیست که حتما سؤالاتی بپرسید که جواب آن ها بله یا خیر است. شما در یک مصاحبه فقط باید تلاش کنید که مخاطبان را وادار به حرف زدن کنید.

قطعاً بعد از مصاحبه ها تعجب خواهید کرد؛ زیرا پاسخ اکثر مخاطبان جذاب خواهد بود و شما می توانید از آن ها برای تولید محتوای جدید استفاده کنید.

  • سایت های رقیب را بررسی کنید.

یکی از بهترین راه ها برای گرفتن ایده تولید محتوا، چک کردن سایت های رقیب است. این روش برای زمانی که نمی دانید در مورد چی بنویسید، فوق العاده عمل می کند. دقت داشته باشید که توصیه نمی کنیم هیچ گاه دزدی یا سرقت ادبی انجام دهید، بلکه منظور ما این است که با دیدن تیتر های سایت رقیب و گرفتن عناوین و مفاهیم آن ها، برای خود ایده های جدید برای تولید محتوا ایجاد کنید.

علاوه بر عناوین، می توانید از دیگر امکانات سایت های رقیب نیز استفاده کنید. برای مثال شما می توانید از بخش نظرات سایت همسایه خود استفاده کنید. نظرات کاربران آن سایت را مانند سایت خود بخوانید؛ زیرا ممکن است که در بین نظرات سایت رقیب نیز ایده خوبی برای تولید محتوا پیدا کنید.

سایت های رقیب را بررسی کنید.
  • پیشنهادات جست و جوی گوگل را بررسی کنید.

یک راه دیگر برای پیدا کردن ایده تولید محتوا، استفاده از پیشنهاد های گوگل است. برای مثال یک کلمه را در ذهن خود در نظر بگیرید و آن را در نوار جست و جو تایپ کنید. بعد از تایپ کلمه مورد نظر، پیشنهاد های بسیار زیادی توسط گوگل به شما داده می شود. همه پیشنهاد هایی که توسط گوگل ارائه شده اند، می توانند موضوعات خوبی برای تولید محتوا باشند.

حتی اگر نمی دانید که چه چیزی را جست و جو کنید، می توانید از عناوین محتوا هایی که قبلاً در سایت خود قرار داده اید استفاده کنید. از عنوان ها استفاده کنید و آن را در نوار موتور جست و جوی گوگل تایپ کنید تا با موضوعات پیشنهادی رو به رو شوید و بتوانید با استفاده از آن ها محتوا ایجاد کنید.

 

نظرات کاربران