برندسازی در اینستاگرام

با روش های برندسازی در اینستاگرام بیشتر آشنا شوید

یکی از بهترین فضا ها برای برندسازی و بازاریابی اینترنتی، شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام موقعیت فوق العاده ای را به کسب و کار ها می دهند تا بتوانند در آن برند خود را به مردم معرفی کنند و مشتری جذب کنند. در این مقاله با شیوۀ برندسازی در اینستاگرام آشنا می شوید. ما در این مقاله درمورد اینکه چگونه در اینستاگرام می توانید برندسازی انجام دهید و حین انجام این کار باید به چه نکاتی توجه کنید، توضیح داده ایم.

برندسازی در اینستاگرام

  1. مشخص کردن استراتژی

برندسازی در اینستاگرام

اولین کاری که باید برای برندسازی انجام دهید این است که استراتژی خود را مشخص کنید و برای کسب و کار خود مارکتینگ پلن طراحی کنید. اگر برای برندسازی خود استراتژی مشخصی نداشته باشید و سعی کنید که با محتوا های ساده و سطحی مخاطبان را به سمت خود جذب کنید، قطعاً شکست خواهید خورد. برندسازی به خصوص در شبکه های اجتماعی نیاز به استراتژی مشخصی دارد. برای اینکه بتوانید استراتژی خود را طراحی کنید، می توانید چندین کار مختلف انجام دهید. برای مثال کار های زیر می تواند به برند در اینستاگرام به شما کمک کند :

  • مشخص کردن اهداف
  • دسته بندی مخاطبان
  • تحقیق درمورد رقبا
  • داشتن برنامۀ مشخص برای تولید محتوا
  1. استفاده کردن از ویژگی های مختلف

اینستاگرام دائماً در حال پیشرفت است. تقریباً به طور هفتگی ویدیو هایی رسمی از اینکه اینستاگرام چه تغییراتی داشته است منتشر می شود. برای مثال یکی از این تغییرات اشتراک اینستاگرام است. کاربران شما با پرداخت حق اشتراک می توانند به محتوا ها و لایو های انحصاری دسترسی داشته باشند که این مورد می تواند به برندسازی در اینستاگرام به شما کمک کند. شما باید با قابلیت های جدید اینستاگرام آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید بهتر اوضاع را مدیریت کنید و برنامه های خود را پیش ببرید، پیشنهاد می کنیم که هر ماه دو یا نهایتاً سه ویژگی جدید را تست کنید و از آن ها برای برندسازی بهتر استفاده کنید. برای مثال استفاده از قابلیت هشتگ ها به شما کمک می کند تا کاربرانی را که شما را دنبال نمی کنند ولی به محصولات و خدمات شما علاقه دارند پیدا کنید.

  1. سعی کنید محتوای با کیفیت و خلاقانه تولید کنید.

سعی کنید محتوای با کیفیت و خلاقانه تولید کنید.

برای اینکه بتوانید یک پست عالی در اینستاگرام داشته باشید، به چندین نکته باید توجه کنید. دو مورد از مهم ترین آن ها که می تواند تأثیر بسیار زیادی روی برندسازی در اینستاگرام بگذارد، تصویر سازی و کپشن نویسی است.

  • تصویر سازی

سعی کنید برای انتخاب تصویر مواردی را انتخاب کنید که توجه مخاطب را به سمت خود جلب کند و احساسات او را برانگیزد. اینکه چه تصاویری می تواند برای مخاطب جذاب باشد کاملاً به صنعتی که در آن مشغول هستید بستگی دارد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که در انتخاب تصاویر دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا تصویری که انتخاب می کنید احتمال دارد با مشکل کپی رایت مواجه شود. اگر تصویری که انتخاب کرده اید برای شما نیست سعی کنید اجازۀ انتشار تصویر را از صاحب آن بگیرید. اگر هم نمی توانید، به سراغ عکس هایی که مالکیت ندارند بروید.

  • کپشن نویسی

کپشن نویسی برای برندسازی در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است. در کپشن پست خود سعی کنید اطلاعاتی را قرار دهید که فالوور های شما را درگیر و آن ها را وادار به فکر کردن کند. همچنین می توانید از آن ها در کپشن بخواهید که نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند. اگر می خواهید کپشن خوبی داشته باشید، سعی کنید که کپشن از 500 کاراکتر کمتر و از 2000 کاراکتر بیشتر نباشد.

  1. با دیگر حساب ها همکاری کنید.

یکی از بزرگ ترین مشکلات بازاریاب ها برای برندسازی در اینستاگرام این است که چگونه در هنگام ورود به اینستاگرام در حالی که هیچ فالووری ندارند جذب مخاطب کنند و برند را معرفی کنند. برای این کار استراتژی های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از راه های محبوب، همکاری با حساب های دیگر افراد است. شما می توانید با پیدا کردن حساب هایی اینستاگرامی که اهدافی مشابه اهداف شما دارند و در حوزۀ کاری شما مشغول به کار هستند، تعداد فالوور های حساب خود را افزایش دهید.

برای برندسازی و همکاری با دیگر پیچ ها لازم است که درمورد حساب هایی که قصد مشارکت با آن ها را دارید تحقیق کنید و بعد از مشارکت یک محتوای مشترک منتشر کنید. این کار به افزایش فالوور و معرفی برند شما کمک بسیار زیادی می کند.

امروزه اینستاگرام برای راحتی بیشتر قابلیتی ارائه کرده است که در آن دو حساب اینستاگرام می توانند یک پست مشترک به اشتراک بگذارند. با این کار هم شما و هم پیجی که با آن شروع به همکاری کرده اید، پیشرفت می کنید.

با دیگر حساب ها همکاری کنید.
  1. به طور منظم پست بگذارید.

برای برندسازی در اینستاگرام باید دقت داشته باشید و پست ها و محتوا های خود را به طور منظم برای کاربران منتشر کنید؛ زیرا کاربران هنگامی که به اینستاگرام مراجعه می کنند با انبوهی از پست ها مواجه می شوند و اگر شما در این زمان پست مناسبی نداشته باشید، در برندسازی شکست خواهید خورد. به طور کلی پیشنهاد می شود که فرآیند تولید محتوا و پست گذاری را روزانه انجام دهید.

باید در نظر داشته باشید که پست گذاری روزانه نباید کیفیت محتوای شما را کاهش دهد. اگر نمی توانید روزانه پست بگذارید، سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که در آن می توانید بهترین محتوا های خود را منتشر کنید. برای مثال اگر برای تولید یک محتوای خوب به 3 روز زمان نیاز دارید، سعی کنید که هر سه روز یک بار پست بگذارید و در این مدت سه روزه با گذاشتن استوری های مختلف مانند نظرسنجی هایی که بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند، مخاطبان را فعال نگه دارید.

جمع بندی

اینستاگرام یک شبکۀ اجتماعی با پتانسیل فوق العاده بالا برای بازاریابی و برندسازی است. تقریباً هر نوع کسب و کاری در هر حوزۀ کاری می تواند به این شبکه وارد شود و در آن برند خود را معرفی کند. تنها کاری که باید انجام داد این است که به نکات و استراتژی های مختلف برندسازی در اینستاگرام توجه داشته باشد. ما در این مقاله برای اینکه بهتر بتوانید برند خود را در اینستاگرام به کاربران معرفی کنید، به نکات مهم این حوزه اشاره کردیم و درمورد آن توضیح دادیم.

نظرات کاربران